"Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev i en meddelelse
news:fkrjf5$1lgq$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> "N. Bundgaard" <niels.bundgaard@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> news:47713851$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Hej, ville lige høre om nogen "herinde" ved hvordan militæret har droslet
>> ovenst. model ???
>> Har hørt at det måske kun er en begrænser på gassen (kablet), men har
>> også set nogle droslingsæt på e-bay hvor det er en ændr. af indsugningen
>> efter kaburatoren.
>>
>> Formoder den jeg har købt er droslet (topper ved. 140) og jeg syntes også
>> der mangler lidt "spark" i optrækket.
>>
>> Har også en r1100rs og der skulle kun bare 0,5 sek i forskel til 100, og
>> sådan føles det ihvertfald ikke.
>>
>> Venlig hilsen
>> Niels B.
>> og forhåbentlig på forhånd tak
>>
> Jeg mener at have læst, at det er en større omgang at få droslingen
> ændret. Det skulle være noget med en anden knastaksel og et par ting mere.
> Jeg håber du har købt den til en fornuftig pris og bliver glad for den.
> Desværre er der mange, som betaler en alt for høj pris for dem fra
> forsvaret i forhold til, hvad en tílsvarende kan købes for i Tyskland.
> Hilsen Matthias
>
Jeg husker forkert!
Det er den gamle bokser-model der er ret vanskelig at ændre.
Prins Joachim har en af bokserne, som bliver serviceret hos min fætter. Der
undersøgte man, om den kunne ændres til fuld ydelse.
Det ville blive alt for dyrt i forhold til at købe en brugt motor i
Tyskland.
Cyklen var forøvrigt ret mishandlet. Utæt næsten overalt og bagagebærer godt
bøjet.
Den var købt ved forsvaret i denne stand.
Heldigvis behøver Joachim ikke at betale afgift. Ellers var den nok blevet
alt for fyr.
Matthias