toppakning burgman
Fra : hamselv

Dato : 24-12-07 12:38

hej med jer

På svigerfatters burgman 400 er der nu overhovedet ingen kompression efter
at motoren døde midt i en overhaling.

Vi fik den hjem på en trailer.

Vi har en mistanke til at det måske er toppakningen der er fløjet til
himmels.

er der nogen herinde der ved hvad såden en fætter (toppakning) koster at
fikse og kan man eventuelt gøre det selv.

god (h)jul

henrik

Fra : Steen Gruby

Dato : 24-12-07 15:06

On Mon, 24 Dec 2007 12:38:24 +0100, "hamselv" <nomail@mail.dk> wrote:

Hej Henrik.

>Vi har en mistanke til at det måske er toppakningen der er fløjet til
>himmels.

Det er en lidt hurtig diagnose der måske er rigtig
Muligheden for et stempel med hul i, en bukket ventil eller en knækket
knastkæde foreligger også.
Under alle omstændigheder skal toppen af motoren, så det er der det
begynder.
Jeg vil anbefale at i finder en manual til ekvipagen før i så meget
som løsner en skrue, og hvis i ikke er rimeligt rutinerede
"hjemmeskruere" vil jeg påstå at det i længden er billigere at lade et
værksted om at reparere scooteren igen

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Steen Gruby

Dato : 24-12-07 15:38

On Mon, 24 Dec 2007 15:06:07 +0100, Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke>
wrote:

Hej Henrik.

> [...]
>som løsner en skrue, og hvis i ikke er rimeligt rutinerede
>"hjemmeskruere" vil jeg påstå at det i længden er billigere at lade et

Der er en tysk original manual til krikken på Motorosok.
Den fylder "kun" 238 MB
I kapittel 3 er de- og montage af topstykket beskrevet.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : SB

Dato : 24-12-07 22:53

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den fylder "kun" 238 MB
> I kapittel 3 er de- og montage af topstykket beskrevet.

har du et link til den side?
har også en burger, har dog ikke brug for en manual lige nu, men får det
måske en dag

Søren

Fra : Ole

Dato : 25-12-07 19:07

SB wrote:
> [...]
>
> har du et link til den side?
> har også en burger, har dog ikke brug for en manual lige nu, men får det

Google..... 2 sekunder

http://www.motorosok.hu/szervizkonyvek/

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Steen Gruby

Dato : 25-12-07 19:13

On Mon, 24 Dec 2007 22:52:44 +0100, "SB" <sobo@SLETTESofir.dk> wrote:

Hej.

>har du et link til den side?
>har også en burger, har dog ikke brug for en manual lige nu, men får det
>måske en dag

Hvis du kigger lidt højere oppe er der både link og userid i den tråd
der hedder userid & password.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo