Kalender-Quizzen #24
Fra : Armand

Dato : 24-12-07 10:57

Tænk sig: Så fik vi kæmpet sig frem til d. 24. Specielt for
børnefamilierne har det sikkert været en lang tid, som forøvrigt så
langtfra er ovre endnu!

Dagens, og kalender-quizz'ens sidste, spøgsmål relaterer sig til datoen:
Nævn en motorcykel med hele 24 ventiler!

Husk at tilsende svar direkte til mig og inden 2. juledags midnat!

Afslutningsvis en tak for god orden og et ønske om en glædelig jul.

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 27-12-07 13:53

Så er julen forbi og ligeså er dette års kalender-quizz. Men med
nedenstående vil jeg lige holde jer lidt længere på pinebænken

Retning pågår i dette øjeblik, der er ét svar hvorom jeg er bragt i
tvivl og derfor lige behøver at grave lidt (skulle lige se om mit orakel
omkring emnet deltog eller ej), men den foreløbige statistik siger at
ialt 19 mand meldte sig aktivt under fanerne og at spidsrytterne
passerede det samme antal rette besvarelser.

Min fornøjelse undervejs har specielt ligget i at opleve hvilke
spørgsmål der drillede den enkelte mest, derved folk generelt har
henlagt de for dem mest drilske spørgsmål til allersidst og således budt
ind med såvel resultatet af dybtgravende undersøgelser, som nærmest
desperate bud
Det er forøvrigt vidt forskelligt hvad det er der har voldt hovedbrud
blandt deltagerne, hvilket jeg tager som tegn på at quizz'en hár været
rimelig bredt dækkende.
I samme forbindelse kan jeg trøste mængden med at spidsrytterne, omend
hjulpet godt på vej af at kunne svare selv på de mest drilske spørgsmål,
hver især har haft et drop omkring spørgsmål som ellers er korrekt
besvaret generelt

Àprospos dybtgravende undersøgelser, så har det været svært at opstille
spørgsmål som ikke direkte lagde op til en hurtig surfen efter svar, men
alligevel skuffer det mig hvor dårligt at mange har magtet at surfe sig
til svarene!
Et tydeligt eksempel på et svar der skulle være til at slå op er dét
omkring CBR600's ændrede gearing: Alle kendte kædefabrikanter har hver
deres hjemmeside hvoraf der på de fleste findes en aplikationsliste og
hvori det er simpelt at oplyse sig om gearingsforholdet for de angivne
modeller/årgange og derigennem finde den forespurgte afvigelse :-|
Her i PC-krogen hos mig er MC-Nøglen med tiden blevet den helt store
dokumentations-kilde omkring detaljer som årgangs-skel; gearinger og
dimensioner. Derfor vil jeg hermed anbefale gruppens deltagere at
anskaffe sig et eksemplar i det nye år - Den kan fås gratis hos stort
set alle mc-forhandlere, liesom den deles ud i stor stil ved forårets
MC-udstillinger (á KBH og Herning)!

Med tak for god orden, vil jeg vende tilbage med resultaterne snarligst!

/
Armand.

Fra : Armand

Dato : 27-12-07 20:10

Løsningerne er at finde på:

http://dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=1617

Årets vindere(!) blev Flemming Disc og Dan Dethlefsen med 22 rigtige svar.
Der er ikke rigtigt noget at sætte en finger på i nogen af de to's
besvarelser, og det er sq for "rødt æble til lærerinden" at fremhæve
Disc yderligere for en meget bred besvarelse af 6-cylinder/2-ventilet
-spørgsmålet, så de må finde ud af at dele æren pr mail

Andenpladsen besættes af Bager, hvis 19 rigtige svar forfølges tæt af
Kløve's 18 rigtige svar, der giver ret til 3.pladsen.

De øvrige placeringer vil jeg lade folk selv om at offentliggøre efter
eget ønske!

Tillykke med de gode resultater og i det hele taget tak for deltagelse!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 27-12-07 21:09

Armand skrev:
> Løsningerne er at finde på:
>
> http://dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=1617

PS:
Klik på CBR600'en!

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 27-12-07 23:36

Armand skrev:
> Løsningerne er at finde på:
>
> http://dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=1617
>
> De øvrige placeringer vil jeg lade folk selv om at offentliggøre efter
> eget ønske!
Tak for den fine fine Quizz!
Den var god og ikke helt let.

Jeg regner lidt anderledes (ellers tak ellers for "æren) og får det til
følgende:

1. plads (Delt) Disc/Dethlefsen á 22 rigtige
3. plads Bager          á 19 rigtige
4. Plads Undertegnede       á 18 rigtige
5. Plads          á rigtige
6. Plads         á rigtige
7. Plads         á rigtige
8. Plads         á rigtige
9. Plads         á rigtige
10.Plads         á rigtige
11.Plads         á rigtige
12.Plads         á rigtige

Så er der da skabelon til at fylde de i alt 19 deltagere ind på de
oplyste 12 placeringer. (mon "TAB" virker?? nå det ser jeg når jeg
sender...)

Håber alle deltagere vil "indplacere sig", idet det at deltage må ses
som en "ære" i sig selv.

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : Steen Gruby

Dato : 27-12-07 23:49

On Thu, 27 Dec 2007 23:36:28 +0100, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

Hej.

Jeg indplacerer mig efter den opgørelse jeg har fået.
Jeg har vist svaret på 5, hvoraf de 4 var rigtige.
Jeg vil lige pointere, at jeg kun har svaret på dem jeg mente at kunne
klare som paratviden uden brug af internet eller bøger
Det skulle placere mig på en "ærefuld" 3' sidste plads.

Tak til Armand for de altid relevante og finurlige spørgsmål.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 28-12-07 00:55

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg vil lige pointere, at jeg kun har svaret på dem jeg mente at kunne
> klare som paratviden uden brug af internet eller bøger

Samme her, kun efter huskeren, fra kl. 23,22 til 23,58 d. 26.
Det gav 11 rigtige, jeg kan til gengæld ikke
finde ud af hvilken placering det giver

mvh Jens
Sydals

Fra : Armand

Dato : 28-12-07 02:49

Jens Meldgaard skrev:

> Det gav 11 rigtige, jeg kan til gengæld ikke
> finde ud af hvilken placering det giver

Det tror sq da jeg med det rod jeg har sendt tilbage
Vær sikker på at jég ikke stiller op i nogensomhelst statistik-quizz
Men med mit overblik over fordelingen tillader jeg mig lige at opstille
rækkefølgen efter Kløve's system á borttrukne placeringer under delte
placeringer (Klammer om de navne som jeg har placeret rette sted på
listen efter at de selv har offentliggjort sig her i tråden!):

(Delt)   1. plads á 22 rigtige: Disc/Dethlefsen
   3. plads á 19 rigtige: Bager
   4. Plads á 18 rigtige: [Kløve]
   5. Plads á 17 rigtige:
(delt)   6. Plads á 16 rigtige: NN/NN
(delt)   8. Plads á 13 rigtige: NN/NN
(delt)   10.plads á 11 rigtige: [Jens]/NN
   12.Plads á 08 rigtige:
   13.Plads á 05 rigtige:
(delt)   14.plads á 04 rigtige: [Gruby]/NN
   16.plads á 02 rigtige:
(delt)   17.plads á 01 rigtige: NN/NN/NN

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 28-12-07 03:04

Det slår mig at jeg har et spørgsmål af trafikhistorisk karakter, som
jeg er brændt inde med og som kan bruges som finalespørgsmål til at
skille fårene fra bukkene hvor der er delte placeringer!

Svaret på dét bliver primært efter rigtighed hhv. mest præcise
definition, men for ikke at løbe ind i yderligere dødvande, også efter
hurtighed i besvarelsen
Derfor vil jeg hér annoncere spørgsmålet til at falde på et tidspunkt
som alle bør kunne være på stikkerne ved: Lørdag formiddag kl. 11:00!

I mellemtiden kan i jo så kridte skoene og slå lidt op i atlas'et

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 29-12-07 11:00

Armand skrev:
> [...]
> Derfor vil jeg hér annoncere spørgsmålet til at falde på et tidspunkt
> som alle bør kunne være på stikkerne ved: Lørdag formiddag kl. 11:00!

Som skrevet:

Tillægsspørgsmålet lyder:
I lange tider har "ved storkereden" været et punkt på det danske vejnet
som kørende har kendt til.
Definer på bedste vis hvad der gør "ved storkereden" til et trafikalt
hotspot!

Svaret skal som vanligt tilsendes mig direkte!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 01-01-08 22:22

Armand skrev:

> [...]
> som kørende har kendt til.
> Definer på bedste vis hvad der gør "ved storkereden" til et trafikalt

Uden at skulle udnævne en vinder kan jeg konstantere at et par ka'le øst
for Storebælt ikke kunne væve sig ud af at "storkereden" (nord for KBH)
faktisk udgjorde landets første motorvejs-rast/cafeteria, Mens Dan
Dethlefsen kom et minimalt, men dog bedre, tættere på svaret:
"ved(!) storkereden" (som Dan fangede som punkt, men ikke definitionen
af) er stedet hvor landevejene fra nord (á Vejle) og syd (á Kolding)
løber sammen ca2½km vest for lillebælts- færgen/broen!

Landevejen har siden midten af 30'erne løbet til Lillebæltsbroen, men
det oprindelige forløb eksisterer endnu som "Gl. færgevej" der løber
langs landevejen og under broen til det gamle færgeleje i Snoghøj!

Over'n out!

--
Armand.

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 28-12-07 15:19

> [...]
> 12.Plads á 08 rigtige:
> 13.Plads á 05 rigtige:
> (delt) 14.plads á 04 rigtige: [Gruby]/NN

Øh, Glædelig bagjul
Hvilken plads er det nu lige jeg må småprale med, med 16 rigtige og en
fedte-bonus?

Hav allesammen et rigtigt godt Nytår

Michael D

Fra : Armand

Dato : 28-12-07 21:06

Michael Dahlberg skrev:

> Hvilken plads er det nu lige jeg må småprale med, med 16 rigtige og en
> fedte-bonus?

Voila (Fuld servicering - Betalt af fedtemærket for "mystisk trækraft og
slæde bagpå"!):

(Delt) 1. plads á 22 rigtige: Disc/Dethlefsen
   3. plads á 19 rigtige: Bager
   4. Plads á 18 rigtige: [Kløve]
   5. Plads á 17 rigtige:
(delt) 6. Plads á 16 rigtige: Michael D./NN
[...]

- Klammer om de navne som jeg uopfordret har
om-placeret til rette sted efter at de selv har

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 28-12-07 22:44

Da det kun er håneretten, og ikke is, der er på højkant, "tør" jeg godt
bekende placering :) så ser listen sådan ud:

[...]
(delt) 10.plads á 11 rigtige: [Jens]/Thomas G.
12.Plads á 08 rigtige:
13.Plads á 05 rigtige:
(delt) 14.plads á 04 rigtige: [Gruby]/NN
16.plads á 02 rigtige:
(delt) 17.plads á 01 rigtige: NN/NN/NN

Også tak til Armand for en god og spændende quiz herfra. Kan man mon
lokke en "top 3" over sværeste spørgsmål ud af quizmasteren?

--
Mvh Thomas Gulholm aka GT | Yamaha XJ 600, 1986
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1010

Fra : Western

Dato : 28-12-07 23:13

Endnu et lille bidrag til bekendelseslitteraturen bringes nu til verden,
og så ser listen sådan ud:

(Delt) 1. plads á 22 rigtige: Disc/Dethlefsen
3. plads á 19 rigtige: Bager
4. Plads á 18 rigtige: [Kløve]
5. Plads á 17 rigtige: Western
[...]

Leif Westen

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-07 23:32

On Fri, 28 Dec 2007 23:12:58 +0100, Western wrote:

(Delt) 1. plads á 22 rigtige: Disc/Dethlefsen
3. plads á 19 rigtige: Bager
4. Plads á 18 rigtige: [Kløve]
5. Plads á 17 rigtige: Western
(delt) 6. Plads á 16 rigtige: Michael D./Orla Pedersen
[...]

Hmmm. Armand havde ellers lovet mig en femteplads, meen det holder jo ikke

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
29-12-2007

Fra : Brian Sørup

Dato : 29-12-07 23:46

meddelelse news:1vlkw67lqq1fo$.1rklrx87atz6z$.dlg@40tude.net...
> [...]
> 12.Plads á 08 rigtige:
> 13.Plads á 05 rigtige:
> (delt) 14.plads á 04 rigtige: [Gruby]/NN

VFR 750 F RC36

Fra : Armand

Dato : 30-12-07 01:20

Orla Pedersen skrev:
> [...]
> (delt) 17.plads á 01 rigtige: NN/NN/NN
>
> Hmmm. Armand havde ellers lovet mig en femteplads, meen det holder jo ikke

Ja. En delt femteplads! Men dén fratog Kløve dig lige ved at omordne
placerings-systematikken!
Punk hám og ikke mig

Hvordan var det nu med billed-quizz'en?
Var du ikke blandt frontløberne dér??

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-07 10:17

On Sun, 30 Dec 2007 01:20:07 +0100, Armand wrote:

> Ja. En delt femteplads! Men dén fratog Kløve dig lige ved at omordne
> placerings-systematikken!
> Punk hám og ikke mig

Ohh.

> Hvordan var det nu med billed-quizz'en?
> Var du ikke blandt frontløberne dér??

Jo, det var jeg vist, men jeg var ikke dygtig nok denne gang. Egentlig var
det vel min fejlopfattelse af 4-ventilteknik på de 6 cylindrede GW'ere, der
kostede mig hele tre forkerte svar. Det var et miniaturebillede af det jeg
viste dig, som sendte mig i skoven.

Man kan ikke vinde hver gang.