Inspiration til kedelige juledage
Fra : Ukendt

Dato : 22-12-07 14:06

Inspiration til skrueskuret, og til adspredelse i juledagene.

http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw/lift

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 22-12-07 14:11

meddelelse news:bkvd1ty4z9j.5x0wp2fjqsj8.dlg@40tude.net...

> Inspiration til skrueskuret, og til adspredelse i juledagene.
>
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw/lift
>
> --

Hatten af i dyb respekt.
Vi andre må købe, fordi vores tommelfingre rykker rundt på hånden.

Michael

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-07 17:06

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hatten af i dyb respekt.
> Vi andre må købe, fordi vores tommelfingre rykker rundt på hånden.

Bestemt et pænt stykke arbejde og jeg vil på ingen måder nedgøre det, men
til dem med 10 tommelfingre, fortvivl ikke.
Det kan gøres for 425 kr http://www.impot.dk/lifte.php
og se efter MC LIFT, den er 160mm*480mm*??mm, jeg har en cykel på den lige
nu og kan lige måle højde :-|
Den er meget god og robust til den pris.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-07 17:24

On Sat, 22 Dec 2007 17:05:58 +0100, Flemming Disc wrote:

> Bestemt et pænt stykke arbejde og jeg vil på ingen måder nedgøre det, men
> til dem med 10 tommelfingre, fortvivl ikke.

> Den er meget god og robust til den pris.

Og jeg har kigget på alverdens lifte, men ingen af dem har, uden ombygning,
kunnet klare, at udstødningssystemet er nederste punkt på "makita". Og dét
vil jeg ikke løfte på.

Men ellers et fint universalværktøj.

Orla Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-07 09:50

meddelelse news:r1ezixbq47g.1c30s7y29a74f$.dlg@40tude.net...

> [...]
> ombygning,
> kunnet klare, at udstødningssystemet er nederste punkt på "makita". Og dét

Ja, det er og det er jo ikke alle der kan selv, har selv lavet et Ducati
ophængs buk, så man kan splitte de fleste Ducatier ad, så kun stellet er
tilbage, der sider jo også en udstødning i vejen og bunden er nærmest rund.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 25-12-07 16:55

Flemming Disc skrev:
> [...]
> tilbage, der sider jo også en udstødning i vejen og bunden er nærmest rund.

Me to...............
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=13282&m=full

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-07 11:22

"Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> skrev i en meddelelse

> Me to...............
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=13282&m=full

Nu kan jeg ikke se hvad den hænger i, men jeg bruger motorbolt hullerne i
stellet til at hænge Ducen i og således bruges den både til lyfte forende og
bagende.
Men du kan jo se den i Ducati Ekspredsen, hvor jeg har smidt noget tekst og
billeder i.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 26-12-07 22:50

Flemming Disc skrev:

> [...]
> forende og bagende.
> Men du kan jo se den i Ducati Ekspredsen, hvor jeg har smidt noget tekst

Jeg bruger det nederste huller i motorblokken så det er muligt at fjerne
stel + bagsvinger.

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=16934&m=full

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Thomas Jensen

Dato : 22-12-07 14:21

> Inspiration til skrueskuret, og til adspredelse i juledagene.
>
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw/lift

kreativt må man sige

God jul

Thomas Jensen
Kawasaki ZX9R ´98 & DT125 ´88
http://dfmc.dk/?id=11
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=3099

Fra : Western

Dato : 22-12-07 17:55

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev

> Inspiration til skrueskuret, og til adspredelse i juledagene.
>
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw/lift

Som altid en fornøjelse at se hvor grundigt og gennemført du går til
værks, med såvel udførelsen som dokumentationen.

--

Leif Westen

Fra : Steen Gruby

Dato : 22-12-07 18:18

On Sat, 22 Dec 2007 14:05:33 +0100, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

Hej Orla.

>Inspiration til skrueskuret, og til adspredelse i juledagene.

Den er til mere end bestået
Dog bemærker jeg vægtgrænsen på donkraften - Er du sikker på at 2x1Ton
rækker til at løfte Bayrische Motoren Werkes isenkram ))

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 22-12-07 18:49

Steen Gruby skrev:
> [...]
> Dog bemærker jeg vægtgrænsen på donkraften - Er du sikker på at 2x1Ton
> rækker til at løfte Bayrische Motoren Werkes isenkram ))

Skulle køretøjet trille ned, sker der vel ikke alverden - der sidder så
vidt jeg kan se en overdimensioneret "crash pad" på hver side af den..

- nice Orla - kreativt og pænt lavet - som altid

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : Armand

Dato : 23-12-07 00:17

J.C.Kløve skrev:

> Skulle køretøjet trille ned, sker der vel ikke alverden - der sidder så
> vidt jeg kan se en overdimensioneret "crash pad" på hver side af den..

GRILL

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-07 17:24

On Sun, 23 Dec 2007 00:16:45 +0100, Armand wrote:

> GRILL

og klask!

Og ellers god jul til jer begge

Orla Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-07 17:25

On Sat, 22 Dec 2007 18:48:49 +0100, "J.C.Kløve" wrote:

> Skulle køretøjet trille ned, sker der vel ikke alverden - der sidder så
> vidt jeg kan se en overdimensioneret "crash pad" på hver side af den..

Klask

Orla Pedersen

Fra : Armand

Dato : 23-12-07 00:24

Orla Pedersen skrev:
> Inspiration til skrueskuret, og til adspredelse i juledagene.
>
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw/lift

Sædvanlig Orla-nice!

Sædvanlig Armand-blanden-sig-kommentar:
Der mangler da en hex-13 møtrik på én af spindelenderne - Så
Akku-boremaskinen kan stå for det fysiske arbejde!

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 23-12-07 00:27

On Sun, 23 Dec 2007 00:23:39 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.

>Der mangler da en hex-13 møtrik på én af spindelenderne - Så
>Akku-boremaskinen kan stå for det fysiske arbejde!

Ud af dit indlæg kan man så filosofere over hvem der er doven

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 23-12-07 00:46

Steen Gruby skrev:
> On Sun, 23 Dec 2007 00:23:39 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>
> Hej Armand.

> Ud af dit indlæg kan man så filosofere over hvem der er doven

Filosoferen er unødig - Det er enklere at spørge min mester

--
Armand.
(Hvis dovenskab ofte medfører fremstilling af simple

Fra : Steen Gruby

Dato : 23-12-07 00:47

GRILL---------

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 23-12-07 01:02

Armand skrev:

> Filosoferen er unødig - Det er enklere at spørge min mester

På den anden side, så vil Orla spare Bimsen for risikoen for flere(!)
skrammer gennem håndsvings-betjeningen på langs af køretøjet!

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 23-12-07 12:36

Armand skrev:

> Sædvanlig Armand-blanden-sig-kommentar:
> Der mangler da en hex-13 møtrik på én af spindelenderne - Så
> Akku-boremaskinen kan stå for det fysiske arbejde!

Jeg har da ellers hørt at Orla arbejder på at udbygge gearkassen med et
lille kædehjul, så bimmeren selv kan stå for det.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Jansen

Dato : 28-12-07 15:13

Armand skrev:

> Sædvanlig Orla-nice!

Helt enig, altid færdigt arbejde.
Meeeen når nu det er en Bimmer, så skulle du nu overveje at skifte den
ene donkraft med denne

http://www.biltema.dk/ (søg artikel 15-373)

Saksedonkraft, elektrisk, 1 ton
Tilsluttes bilens cigarettænderstik. Fjernbetjening til hurtig og let
hævning og sænkning. Driftsspænding: 13,5 V, maks. 10 A.

)
--
Hilsen
Ole Jansen

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 28-12-07 17:18

Jansen skrev:
> [...]
> Tilsluttes bilens cigarettænderstik. Fjernbetjening til hurtig og let
> hævning og sænkning. Driftsspænding: 13,5 V, maks. 10 A.

hmm nå kan eet ton alligevel gøre det?
Måske BMW _Er_ gårt race-vejen

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-07 23:45

On Fri, 28 Dec 2007 17:17:32 +0100, "J.C.Kløve" wrote:

> hmm nå kan eet ton alligevel gøre det?
> Måske BMW _Er_ gårt race-vejen

Jup, er Du klar til at veje? I første omgang vægten/enertien af
bagsvinger+hjul+kæde+dæmper, altså klodse op under motoren, løsne dæmperen
fra stellet, og stille vægten under baghjulet.

Kunne være spændende at holde op mod en kardan-svinger

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg, opdateret
26-12-2007

Fra : Hekto

Dato : 26-12-07 13:48

On Wed, 26 Dec 2007 11:22:24 +0100, Flemming Disc wrote:

> Men du kan jo se den i Ducati Ekspredsen, hvor jeg har smidt noget tekst
> og billeder i.

Danmarks største fagblad for Ducatister!