|
| Inspiration til kedelige juledage Fra : Ukendt |
Dato : 22-12-07 14:06 |
| | |
Michael Kirkegaard (22-12-2007)
| Kommentar Fra : Michael Kirkegaard |
Dato : 22-12-07 14:11 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:bkvd1ty4z9j.5x0wp2fjqsj8.dlg@40tude.net...
>
> Inspiration til skrueskuret, og til adspredelse i juledagene.
>
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw/lift
>
> --
Hatten af i dyb respekt.
Vi andre må købe, fordi vores tommelfingre rykker rundt på hånden.
Michael
| |
Ukendt (22-12-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 22-12-07 17:06 |
|
"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:476d0ce1$0$21932$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
> meddelelse news:bkvd1ty4z9j.5x0wp2fjqsj8.dlg@40tude.net...
>>
>> Inspiration til skrueskuret, og til adspredelse i juledagene.
>>
>> http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw/lift
>>
>> --
>
> Hatten af i dyb respekt.
> Vi andre må købe, fordi vores tommelfingre rykker rundt på hånden.
>
Bestemt et pænt stykke arbejde og jeg vil på ingen måder nedgøre det, men
til dem med 10 tommelfingre, fortvivl ikke.
Det kan gøres for 425 kr http://www.impot.dk/lifte.php
og se efter MC LIFT, den er 160mm*480mm*??mm, jeg har en cykel på den lige
nu og kan lige måle højde :-|
Den er meget god og robust til den pris.
--
Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk
Der kun kender Impot fra de gange jeg har købt lifte af ham.
| |
Ukendt (24-12-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-12-07 17:24 |
|
On Sat, 22 Dec 2007 17:05:58 +0100, Flemming Disc wrote:
> Bestemt et pænt stykke arbejde og jeg vil på ingen måder nedgøre det, men
> til dem med 10 tommelfingre, fortvivl ikke.
> Den er meget god og robust til den pris.
Og jeg har kigget på alverdens lifte, men ingen af dem har, uden ombygning,
kunnet klare, at udstødningssystemet er nederste punkt på "makita". Og dét
vil jeg ikke løfte på.
Men ellers et fint universalværktøj.
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg
| |
Ukendt (25-12-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-12-07 09:50 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:r1ezixbq47g.1c30s7y29a74f$.dlg@40tude.net...
> On Sat, 22 Dec 2007 17:05:58 +0100, Flemming Disc wrote:
>
>> Bestemt et pænt stykke arbejde og jeg vil på ingen måder nedgøre det, men
>> til dem med 10 tommelfingre, fortvivl ikke.
>
>> Den er meget god og robust til den pris.
>
> Og jeg har kigget på alverdens lifte, men ingen af dem har, uden
> ombygning,
> kunnet klare, at udstødningssystemet er nederste punkt på "makita". Og dét
> vil jeg ikke løfte på.
>
> Men ellers et fint universalværktøj.
Ja, det er og det er jo ikke alle der kan selv, har selv lavet et Ducati
ophængs buk, så man kan splitte de fleste Ducatier ad, så kun stellet er
tilbage, der sider jo også en udstødning i vejen og bunden er nærmest rund.
--
Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk
| |
Dan \"748\" Dethlefs~ (25-12-2007)
| Kommentar Fra : Dan \"748\" Dethlefs~ |
Dato : 25-12-07 16:55 |
| | |
Ukendt (26-12-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-12-07 11:22 |
|
"Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> skrev i en meddelelse
news:4771279f$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Flemming Disc skrev:
>> Ja, det er og det er jo ikke alle der kan selv, har selv lavet et Ducati
>> ophængs buk, så man kan splitte de fleste Ducatier ad, så kun stellet er
>> tilbage, der sider jo også en udstødning i vejen og bunden er nærmest
>> rund.
>>
>
> Me to...............
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=13282&m=full
>
Nu kan jeg ikke se hvad den hænger i, men jeg bruger motorbolt hullerne i
stellet til at hænge Ducen i og således bruges den både til lyfte forende og
bagende.
Men du kan jo se den i Ducati Ekspredsen, hvor jeg har smidt noget tekst og
billeder i.
--
Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk
| |
Dan \"748\" Dethlefs~ (26-12-2007)
| Kommentar Fra : Dan \"748\" Dethlefs~ |
Dato : 26-12-07 22:50 |
| | |
Thomas Jensen (22-12-2007)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 22-12-07 14:21 |
| | |
Western (22-12-2007)
| Kommentar Fra : Western |
Dato : 22-12-07 17:55 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev
> Inspiration til skrueskuret, og til adspredelse i juledagene.
>
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw/lift
Som altid en fornøjelse at se hvor grundigt og gennemført du går til
værks, med såvel udførelsen som dokumentationen.
--
Leif Westen
| |
Steen Gruby (22-12-2007)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 22-12-07 18:18 |
|
On Sat, 22 Dec 2007 14:05:33 +0100, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
Hej Orla.
>
>Inspiration til skrueskuret, og til adspredelse i juledagene.
>
Den er til mere end bestået
Dog bemærker jeg vægtgrænsen på donkraften - Er du sikker på at 2x1Ton
rækker til at løfte Bayrische Motoren Werkes isenkram ))
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
"J.C.Kløve" (22-12-2007)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 22-12-07 18:49 |
|
Steen Gruby skrev:
> On Sat, 22 Dec 2007 14:05:33 +0100, Orla Pedersen
> <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
>
> Hej Orla.
>> Inspiration til skrueskuret, og til adspredelse i juledagene.
>>
> Den er til mere end bestået
> Dog bemærker jeg vægtgrænsen på donkraften - Er du sikker på at 2x1Ton
> rækker til at løfte Bayrische Motoren Werkes isenkram ))
Skulle køretøjet trille ned, sker der vel ikke alverden - der sidder så
vidt jeg kan se en overdimensioneret "crash pad" på hver side af den..
- nice Orla - kreativt og pænt lavet - som altid
--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
| |
Armand (23-12-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 23-12-07 00:17 |
|
J.C.Kløve skrev:
> Steen Gruby skrev:
>> On Sat, 22 Dec 2007 14:05:33 +0100, Orla Pedersen
>> <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
>>
>> Hej Orla.
>>> Inspiration til skrueskuret, og til adspredelse i juledagene.
>>>
>> Den er til mere end bestået
>> Dog bemærker jeg vægtgrænsen på donkraften - Er du sikker på at 2x1Ton
>> rækker til at løfte Bayrische Motoren Werkes isenkram ))
>
> Skulle køretøjet trille ned, sker der vel ikke alverden - der sidder så
> vidt jeg kan se en overdimensioneret "crash pad" på hver side af den..
>
GRILL
--
Armand.
| |
Ukendt (24-12-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-12-07 17:24 |
| | |
Ukendt (24-12-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-12-07 17:25 |
| | |
Armand (23-12-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 23-12-07 00:24 |
|
Orla Pedersen skrev:
> Inspiration til skrueskuret, og til adspredelse i juledagene.
>
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw/lift
>
Sædvanlig Orla-nice!
Sædvanlig Armand-blanden-sig-kommentar:
Der mangler da en hex-13 møtrik på én af spindelenderne - Så
Akku-boremaskinen kan stå for det fysiske arbejde!
--
Armand.
| |
Steen Gruby (23-12-2007)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 23-12-07 00:27 |
|
On Sun, 23 Dec 2007 00:23:39 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:
Hej Armand.
>Der mangler da en hex-13 møtrik på én af spindelenderne - Så
>Akku-boremaskinen kan stå for det fysiske arbejde!
Ud af dit indlæg kan man så filosofere over hvem der er doven
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Armand (23-12-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 23-12-07 00:46 |
|
Steen Gruby skrev:
> On Sun, 23 Dec 2007 00:23:39 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>
> Hej Armand.
>
>> Der mangler da en hex-13 møtrik på én af spindelenderne - Så
>> Akku-boremaskinen kan stå for det fysiske arbejde!
>
> Ud af dit indlæg kan man så filosofere over hvem der er doven
>
Filosoferen er unødig - Det er enklere at spørge min mester
--
Armand.
(Hvis dovenskab ofte medfører fremstilling af simple
værktøjer/skabeloner til selv de korteste seriefremstillinger)
| |
Steen Gruby (23-12-2007)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 23-12-07 00:47 |
|
On Sun, 23 Dec 2007 00:46:04 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:
Hej Armand.
>>
>Filosoferen er unødig - Det er enklere at spørge min mester
GRILL---------
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Armand (23-12-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 23-12-07 01:02 |
|
Armand skrev:
> Steen Gruby skrev:
>> On Sun, 23 Dec 2007 00:23:39 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
>> wrote:
>>
>> Hej Armand.
>>
>>> Der mangler da en hex-13 møtrik på én af spindelenderne - Så
>>> Akku-boremaskinen kan stå for det fysiske arbejde!
>>
>> Ud af dit indlæg kan man så filosofere over hvem der er doven
>>
> Filosoferen er unødig - Det er enklere at spørge min mester
>
På den anden side, så vil Orla spare Bimsen for risikoen for flere(!)
skrammer gennem håndsvings-betjeningen på langs af køretøjet!
--
Armand.
| |
Ib Jakobsen (23-12-2007)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 23-12-07 12:36 |
|
Armand skrev:
> Sædvanlig Armand-blanden-sig-kommentar:
> Der mangler da en hex-13 møtrik på én af spindelenderne - Så
> Akku-boremaskinen kan stå for det fysiske arbejde!
Jeg har da ellers hørt at Orla arbejder på at udbygge gearkassen med et
lille kædehjul, så bimmeren selv kan stå for det.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Jansen (28-12-2007)
| Kommentar Fra : Jansen |
Dato : 28-12-07 15:13 |
|
Armand skrev:
> Orla Pedersen skrev:
>> Inspiration til skrueskuret, og til adspredelse i juledagene.
>>
>> http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw/lift
>>
> Sædvanlig Orla-nice!
>
Helt enig, altid færdigt arbejde.
Meeeen når nu det er en Bimmer, så skulle du nu overveje at skifte den
ene donkraft med denne
http://www.biltema.dk/ (søg artikel 15-373)
Saksedonkraft, elektrisk, 1 ton
Tilsluttes bilens cigarettænderstik. Fjernbetjening til hurtig og let
hævning og sænkning. Driftsspænding: 13,5 V, maks. 10 A.
)
--
Hilsen
Ole Jansen
BMW K100RT (Wolfgang)
Dfm: http://dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=999
| |
"J.C.Kløve" (28-12-2007)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 28-12-07 17:18 |
|
Jansen skrev:
> Armand skrev:
>> Orla Pedersen skrev:> Meeeen når nu det er en Bimmer, så skulle du nu overveje at skifte den
> ene donkraft med denne
>
> http://www.biltema.dk/ (søg artikel 15-373)
>
> Saksedonkraft, elektrisk, 1 ton
> Tilsluttes bilens cigarettænderstik. Fjernbetjening til hurtig og let
> hævning og sænkning. Driftsspænding: 13,5 V, maks. 10 A.
hmm nå kan eet ton alligevel gøre det?
Måske BMW _Er_ gårt race-vejen
--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
| |
Ukendt (28-12-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-12-07 23:45 |
|
On Fri, 28 Dec 2007 17:17:32 +0100, "J.C.Kløve" wrote:
> hmm nå kan eet ton alligevel gøre det?
> Måske BMW _Er_ gårt race-vejen
Jup, er Du klar til at veje? I første omgang vægten/enertien af
bagsvinger+hjul+kæde+dæmper, altså klodse op under motoren, løsne dæmperen
fra stellet, og stille vægten under baghjulet.
Kunne være spændende at holde op mod en kardan-svinger
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg, opdateret
26-12-2007
| |
Hekto (26-12-2007)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 26-12-07 13:48 |
|
On Wed, 26 Dec 2007 11:22:24 +0100, Flemming Disc wrote:
> Men du kan jo se den i Ducati Ekspredsen, hvor jeg har smidt noget tekst
> og billeder i.
Danmarks største fagblad for Ducatister!
| |
|
|