Ericsson T39s
Fra : Michael Jensen

Dato : 14-07-01 07:55

Hej folkens

Jeg står i øjeblikket og overvejer meget kraftigt at købe den nye Ericsson
T39s, men først er der jo selvfølgelig nogle ting man gerne vil havde at
vide om telefonen osv.

Selve menu systemet, osv. er det blevet hurtigere ? Nu har jeg haft en
Ericsson T20s og synes at den var utrolig langsom når jeg havde mere end en
SMS i indbakken på den.

Hvordan er tasterne ?

Ja som i nok kan høre har jeg endnu ikke haft mulighed for at stå med
telefonen i hånden og få mig et virkelighedstro indtryk af telefonen. Har
kun kigget på den gennem Ericsson´s hjemmeside, og læst om den hist og her.

--

Med Venlig Hilsen

Michael Jensen

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 14-07-01 09:44

Michael Jensen <michFJERN-DETTEael-j@cool.dk> skrev i
meldingsnyheter:9ioq1t$25cl$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> T39s, men først er der jo selvfølgelig nogle ting man gerne vil havde at

Det er viktig å skaffe seg kunnskaper om produkter man vil kjøpe. Du kan
prøve T39 virtuelt på Ericssons hjemmesider, samt at du kan laste ned
manualen fra de samme sidene. Manualen leses i Acrobat Reader. Ut fra den
aktiviteten det er på denne nyhetsgruppa, og ikke minst vår norske
tilsvarende - no.it.telekom.mobil - er T39 et hett emne. Jeg kjøpte den
denne uka,og er så langt meget godt fornøyd. Men, jeg har f.eks ikke prøvd
WAP, IR, GPRS eller dataoverføring fra PC (må først få datakabel).

> Selve menu systemet, osv. er det blevet hurtigere ? Nu har jeg haft en
> Ericsson T20s og synes at den var utrolig langsom når jeg havde mere end
en
> SMS i indbakken på den.

Synes det går greit. I motsetning til min Nokia 3310, lagrer T39 mange SMS
er i telefonminnet, og når det er fullt lagrer den på SIM-kortet (husker
ikke hva T20 gjorde). 3310 lagrer ikke mer enn 10, og da kun på SIM-kortet
(antallet er avhengig av leverandøren). Jeg har også hatt T20, og synes
menyene på T39 går greit. Om de er hurtigere enn T20, husker jeg ikke...

> Hvordan er tasterne ?

La meg her få nevne at jeg liker klaffen foran tastaturet. Da slipper man å
låse det for å unngå utilsiktede tastetrykk.
Tastene er litt for harde etter min mening. Små er de også, men telefonen er
jo ganske liten den også, da... Spesielt når man taster inn SMS eller annen
tekst, er tastene noe ubekvemme. Det var de på T20 også, mens på 3310 er de
glimrende. En forbedring fra T20 er jo for det første at man nå bruker T9.
At T9 ikke finnes på T20s/T20e og endog på T29, er rett og slett
ufattelig!!!! I tillegg er lyset i tastaturet bedre enn på T20. På T20 var
tastelyset mer til pynt enn til nytte. På T39 er tallene større, og lyset er
blåhvitt. Det gjør dem mye lettere å lese. Displayet er kanskje en ørliten
tanke grønnere enn det turkise på T20, og det er større.

> [...]
> telefonen i hånden og få mig et virkelighedstro indtryk af telefonen. Har
> kun kigget på den gennem Ericsson´s hjemmeside, og læst om den hist og

Ok, da har du vel prøvd den virtuelle utgaven? Nå må du ta deg en tur til
nærmeste butikk og prøve den!!!Ta med ditt SIM-kort og prøv! Så bør du
sammenligne priser og vilkår rundt omkring. Her kan det være mye å spare.
Jeg var så heldig at jeg betalte 3500 kr for min (tilsvarer kanskje 3200
DKK). Jeg måtte ha abonnement til Telenor Mobil, men slapp å binde meg.
Telefonen var heller ikke låst til Telenor Mobil.

Lykke til!!!

Mvh

- Thorolv

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 14-07-01 22:38

"Michael Jensen" <michFJERN-DETTEael-j@cool.dk> wrote in message
> [...]
>
> Selve menu systemet, osv. er det blevet hurtigere ? Nu har jeg haft en
> Ericsson T20s og synes at den var utrolig langsom når jeg havde mere end

Problemet med menuerne er løst fra T29 og frem med en ny processor...

min t39 er endnu ikke crashet

Fra : Michael Jensen

Dato : 15-07-01 05:59

"Flemming Lynggaard" <nospam@lynggaard.com> skrev i en meddelelse

> Problemet med menuerne er løst fra T29 og frem med en ny processor...
>
> min t39 er endnu ikke crashet

Okey, lover jo godt... Jeg regner med at bestille min T39 på Onsdag i næste
uge, men hvordan er det nu med garanti osv. hvis den skal have en software
update, SKAL man så sende den ind til det firma man har købt den hos, eller
kan man godt gå ned til en hvilken som helst Ericsson forhandler ?

Mvh.

Michael Jensen

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 15-07-01 10:36

> [...]
eller
> kan man godt gå ned til en hvilken som helst Ericsson forhandler ?

Hvilken som helst aut forhandler..