Æbler - frisk fra komposten
Fra : BettinaP

Dato : 28-12-07 14:20

Ak ja. Mocka har nu, efter vi har boet her i 7 år fundert ud af, at de der
rådne æbler, der ligger ret mange af ovre i kompostbunken. de er da en god
lille snack

den sidste måneds tid har det været fast rutine for hende at ræse derover så
snart døren åbnes..og så kan jeg ellers følge efter og jage hende ned i den
anden ende af haven, så hun også lige får tisset

forleden fik hun så åbenbart Thea med på ideen. Hun er dog ikke
tilnærmelsesvis så madglad, så der bliver bare hygge gumlet lidt i et par
æbler på græsplænen.

og alt det kunne jeg sådan set godt leve med, for det resulterer
tilsyneladende ikke i dårlige maver eller noget...
indtil jeg lod dem ligge på sofaen i stuen igår, mens jeg bare lige skulle
ned og handle en times tid

sørme om ikke de havde delt min frugtkurvs indhold mens jeg var væk...altså
bananerne havde kun fået lidt bidemærket fordi de lå i vejen for
æblerne...men de 7 friske æbler jeg lige havde købt dagen forinden...pist
væk

man skulle tro de aldrig fik noget mad

Godt nytår til jer alle

BettinaP
Mocka & Thea

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-12-07 14:25

"BettinaP" <bep@virkerikke.dk> writes:

> [...]
> bananerne havde kun fået lidt bidemærket fordi de lå i vejen for
> æblerne...men de 7 friske æbler jeg lige havde købt dagen forinden...pist

Her i huset er det bananerne der står i høj kurs. Uanset hvor Siri er,
så kommer hun spænende[1] så snart hun høre lyden af en banan der bliver
knækket/åbnet - eller hvad det nu hedder.

Æblerne er hun ret ligeglad med.

Mvh Trine

1/ Okay, Siri kan vist ikke spæne, men hun kommer i hvert fald
luntende i et, for hende, hurtigt tempo. :)

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 28-12-07 16:21

"BettinaP" <bep@virkerikke.dk> skrev i en meddelelse
> Ak ja. Mocka har nu, efter vi har boet her i 7 år fundert ud af, at de der
> rådne æbler, der ligger ret mange af ovre i kompostbunken. de er da en god
> lille snack

Æbler spise mine også, dog er dem der ligger overalt i den ene halvdel af
haven uden interesse, de er til solsortene.. men friske er sagen!
gulerødder kan også godt gå an at gnaske i.

Mvh. Marie

Fra : Anette

Dato : 28-12-07 18:49

BettinaP wrote:
> [...]
> væk...altså bananerne havde kun fået lidt bidemærket fordi de lå i
> vejen for æblerne...men de 7 friske æbler jeg lige havde købt dagen

Samme her i huset. Bananer er ikke så gode, men æbler, pærer, melon og druer
er som skabt til at blive stjålet, af de "arme underernærede hunde"
( Nej hunde kan ikke tåle druer - de stjæler dem alligevel, selvom jeg har
sagt det! .
Æblerne i haven og på gåturene er også ret gode - uanset tilstand..næsten.

Så Bettina, velkommen i klubben for os der har frugtkurven stående øverst i
reolen )

Godt Nytår

/ Anette
www.philana.dk - nu er der kun en uge til hvalpen skal hentes....weeeeee!
)))

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 28-12-07 20:32

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse
nu er der kun en uge til hvalpen skal hentes....weeeeee!
> )))

øhh... har jeg været så fraværende her i gruppen, eller er der
hemmeligheder?? (-;
Må jeg liiiiige høre hvad du har i vente?

Mvh. Marie -hvis hunde skal på pebernødde-afvænning ...

Fra : Anette

Dato : 28-12-07 21:16

Torben og Marie-louise Ager wrote:
> øhh... har jeg været så fraværende her i gruppen, eller er der
> hemmeligheder?? (-;
> Må jeg liiiiige høre hvad du har i vente?

He he - næh, jeg har ikke rigtig skrev så meget om det.
Vi har købt en lille 8 ugers PON dreng, og vi skal hente ham d.4.januar
Du kan se ham på hundenes hjemmeside, under december
Vi besøgte ham da han var 5 uger....totalt lækker lille nuser
Nu har vi i over 20 år rettet op på genbrugshunde mærkelige adfærd efter
andre familiers fejl og mangler - nu vil vi prøve om vi kan nøjes med at
skulle arbejde med vore egne fejl, mangler, bortforklaringer og syge
undskyldninger

> Mvh. Marie -hvis hunde skal på pebernødde-afvænning ...

Også hundene her i huset - og måske ville et par timers ekstra motion være
passende så julesulet kan komme af igen. Godt vi starter træning igen i uge
2
Fantastisk hvad hundene kan af tricks og indsmigrende "fedterøvsangreb" når
et menneske formaster sig til at være i nærheden af kagedåserne

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-12-07 08:01

> [...]
> andre familiers fejl og mangler - nu vil vi prøve om vi kan nøjes med at
> skulle arbejde med vore egne fejl, mangler, bortforklaringer og syge

Jeg glæder mig på jeres vegne!
Da vi fik Ebbe her, var det også den første hvalp jeg havde, og derefter
Loui, alt andet har været genbrugshunde, så det var da noget helt andet.
og ja, her er det så bare ens egne fejl man kan klandre..GG..

held og lykke med det.

Mvh. Marie

Fra : Anette

Dato : 29-12-07 14:25

> [...]
> derefter Loui, alt andet har været genbrugshunde, så det var da noget
> helt andet. og ja, her er det så bare ens egne fejl man kan

HE HE ja vi har jo ikke "dens tidligere familie" at give skylden for dårlig
opførsel; men mon ikke det er lidt ligesom med børn?
Andres børn er dårligt opdragede - mens ens egne jo bare lige....og nogle
gange og...forståeligt nok..og ca 1 mio andre syge undskyldninger
Vi er nu lidt spændte på hvordan de andre hunde tager imod sådan en lille
trold - men sådan set også hvalpen. Den kommer fra et DKK opdræt hvor
hundene ikke er i samlet flok, men er fordelt i hundegårde og kenneler.
Hvalpene går i kennel med deres mor - og kommer kun lejlighedvist ud blandt
de andre hunde. Da vi besøgte hvalpen, var det tydeligt at det var første
gang at de 5uger gamle hvalpe var i dagligstuen...så det bliver jo noget af
en omvæltning for den lille fyr

> held og lykke med det.

Tak - vi glæder os helt vildt jeg holder ferie de næste 3-4 uger - så
der skal nydes hundehvalp, skal der

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-07 11:15

> [...]

> Du kan se ham på hundenes hjemmeside, under december
> Vi besøgte ham da han var 5 uger....totalt lækker lille nuser

Nårhh, hvor er han kær.

> [...]
> andre familiers fejl og mangler - nu vil vi prøve om vi kan nøjes med at
> skulle arbejde med vore egne fejl, mangler, bortforklaringer og syge

Det er da også skønt, at kunne starte på en "frisk" hund.

> [...]
> passende så julesulet kan komme af igen. Godt vi starter træning igen i

Ingen julesul her- blev ramt af Roskildesyge 1. juledag.
Savner lidt frostvejr snart. Det er noget være smatvejr, at lufte hunde i og
sikke meget mudder, der slæbes med ind. vasker jo gulve hele tiden...

Fra : Anette

Dato : 29-12-07 14:54

Buffy wrote:
> Det er da også skønt, at kunne starte på en "frisk" hund.

Det bliver sjovt med sådan en lille størrelse - men også en udfordring at få
ham integreret i flokken her.
Ikke mindst en udfordring for os - der jo ikke har haft hvalp i "100 år"

> Ingen julesul her- blev ramt af Roskildesyge 1. juledag.

øv - ikke den rareste måde at fejre juledagene.

> Savner lidt frostvejr snart. Det er noget være smatvejr, at lufte
> hunde i og sikke meget mudder, der slæbes med ind. vasker jo gulve
> hele tiden...

Frostvejr ville være rart eller bare noget sol, så " verden" kan tørre lidt
ud.
En del af vores terasse har ikke fået fliser på endnu - men er kun et tykt
lag stabilgrus.
Kombinationen af stabilgrus og 3 langhårede hunde, der skal ud og ind mange
gange hver dag, kan ses....
så vi glæder os til der er tørt nok til de sidste m2 fliser kan blive lagt.
De små mellemrum der er mellem brædderne i plankegulvet ved havedøren, er
der ikke ret mange minutter ad gangen pt.
Til gengæld kan man se hvor langt man kommer når man støvsuger.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-07 11:18

> [...]

> bananerne havde kun fået lidt bidemærket fordi de lå i vejen for
> æblerne...men de 7 friske æbler jeg lige havde købt dagen forinden...pist

Vores 2 store elsker også æbler og gulerødder her i huset er åbenbart på
højde med kødben- det er værd, at slås for. Nu har vi heldigvis fået
gulerødderne puttet i et skab, for hundene fandt også lynhurtigt ud af, at
gå ud og stjæle dem. De er ellers ikke slemme til, at stjæle alt muligt
andet.