Hvad kan vi gøre..? nabos hund efterladt i~
Fra : EnjoyNews

Dato : 26-12-07 01:33

Vi har lagt mærke til en hund i vores nabolag for en måneds tid siden gøede
og peb inde i et helt mørkt hus, når ejer ikke var hjemme. Det har vi
oplevet en del gange... på det sidste er det så blevet værre.. fx. en dag
hvor det regnede stod den bare i haven og gøede og peb og ejeren var
íkke hjemme. Det sidste var faktisk i nat hvor ejeren så heller ikke var
hjemme og vi kom hjem fra jul kl ca. 01.30.. her stod hunden igen i haven og
peb og hylede.. så synd! Der var lidt lys i lejligheden, men ingen reaktion
efter at vi havde forsøgt at ringe på døren..
Det er en ældre dame der bor alene og har ikke haft hunden så længe.. det er
vist stadig sin hvalp.. en schæfer lign. hund. Den er omrking ½ år gammel.

Vi aner ikke om den har adgang til mad og vand når den er alene, eller om
den har et hundehus fx... og vi kan ikke få fat i ejeren, da hun aldrig
lukker op eller nok ikke er hjemme.. men vi synes det er utrolig synd for
denne hund og vil så gerne hjælpe den.. så hvad kan man gøre ???
Er det noget der bør/kan meldes ? Vi har snakket med politiet da den var ude
i haven i regnen, men det ville de desværre ikke gøre noget ved.

Mvh
Michael

Fra : Anette

Dato : 26-12-07 01:46

EnjoyNews wrote:
> Er det noget der bør/kan meldes ? Vi har snakket med politiet da den
> var ude i haven i regnen, men det ville de desværre ikke gøre noget
> ved.

I kan vist ikke gøre ret meget andet end at forsøge at få fat på ejeren.
Sæt en seddel på hendes dør, om at I synes det er synd at hunden er så ked
af det når den er alene - tilbyd evt at passe hunden, hvis I har mulighed
for det.
Hvis hun har anskaffet hunden for at beskytte sit hjem, fordi hun aldrig er
hjemme, har hun begået en katastrofal fejltagelse.
Er det grunden - så er det en dyreværnssag.
En hvalp på bare ½ år kan ikke beskytte noget som helst, ikke engang sig
selv.
Find evt en formand for Dyrenes beskyttelse i dit område
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/dbkredse.nsf/kredse?openview&exp=ecdf953b5b695d3ac12570280029cfc5

Håber det bedste for hunden og for Jer

/ Anette
www.philana.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 27-12-07 01:38

On Wed, 26 Dec 2007 01:46:10 +0100, "Anette" wrote:

> [...]
>beskytte noget som helst, ikke engang sig selv.
>Find evt en formand for Dyrenes beskyttelse i dit område

I får nok bedre resultat her: Dyrefondet, Ericaparken 23,
2820 Gentofte, Tlf.: 39 56 30 00 / 39 56 33 60
MAIL: post@dyrefondet.dk

--
Mvh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. (2 piger og 2 drenge født 24. december)
Endnu ingen billeder på min HP.

Fra : Ellen01

Dato : 26-12-07 02:36

On 26 Dec., 01:46, "Anette" <a...@def.es> wrote:

> [...]
> Er det grunden - så er det en dyreværnssag.
> En hvalp på bare ½ år kan ikke beskytte noget som helst, ikke engang sig

Har den ikke engang et hundehus ??? Jeg ville kravle ind og hente
hunden... det ville være lidt pinligt for ejeren.. at i havde hentet
den.. Måske de så gør noget..
Ellen

Fra : Søren LH

Dato : 26-12-07 10:51

"Ellen01" <ellen@e-and-l.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Har den ikke engang et hundehus ??? Jeg ville kravle ind og hente
hunden... det ville være lidt pinligt for ejeren.. at i havde hentet

-------------------------

Jeg kan se at jeg også skal passe på at nogen ikke kravler ind og henter min
hund. Den er ude i haven det meste af tiden, også i regn og sne. Hundehuset
kan ikke ses udefra, og det kan vandskålen heller ikke. Den har kun adgang
til mad to gange om dagen, og kun ganske kortvarigt (indtil det er spist).
Hunden beskytter mit hjem, både når jeg er hjemme og når jeg er væk. En klar
dyreværnssag, DB og politiet har sikkert hørt om det allerede, men de vil
sikkert bare ikke gøre noget ved det.

Ganske vist har min hund ikke noget alene-hjemmeproblem, men det er vel kun
en mindre ting.

Mvh
Søren

Fra : x Vuf x

Dato : 27-12-07 01:39

On Wed, 26 Dec 2007 01:36:10 -0800 (PST), Ellen01 wrote:

>Har den ikke engang et hundehus ??? Jeg ville kravle ind og hente
>hunden... det ville være lidt pinligt for ejeren.. at i havde hentet
>den.. Måske de så gør noget..

'Og det må man så ikke! Det er selvtægt! Desværre...

Fra : Ellen01

Dato : 26-12-07 03:25

On 26 Dec., 10:50, "Søren LH" <s...@DELETEcity.dk> wrote:

> [...]
> sikkert bare ikke gøre noget ved det.
>
> Ganske vist har min hund ikke noget alene-hjemmeproblem, men det er vel kun

Det var nu ikke sådan ment... Men hvis hunden står og jamrer sig hele
dagen... Og den ingenn HUS har ..det skal man selvfølgelig være sikker
på ... Men det bedste ville da også være at tale med ejeren...
Ellen

Fra : Søren LH

Dato : 26-12-07 11:33

> [...]

dagen... Og den ingenn HUS har ..det skal man selvfølgelig være sikker
på ... Men det bedste ville da også være at tale med ejeren...

Mit svar var også mest en kommentar til det oprindelige indlæg.

Mvh
Søren

Fra : Søren LH

Dato : 26-12-07 11:36

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er det noget der bør/kan meldes ? Vi har snakket med politiet da den var
> ude i haven i regnen, men det ville de desværre ikke gøre noget ved.

En schæferhund kan godt være ude i al slags vejr. Min er også ude det meste
af tiden, og den går ikke ind i hundehuset i denne tid. Der er langt fra
ikke at ane om en hund har et hundehus og adgang til vand, til at anmelde
for dyremishandling.

Alene-hjemmeproblemer er synd for hunden, men en politianmeldelse eller
anmeldelse til DB hører ikke hjemme her. Tal med ejeren om at det er synd
for hunden, at den kan hjælpes, og at det ikke er så svært.

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 26-12-07 11:56

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev >
> [...]
> meste af tiden, og den går ikke ind i hundehuset i denne tid. Der er langt
> fra ikke at ane om en hund har et hundehus og adgang til vand, til at

Min er ude det meste af dagen og til tider også natten.
Den står så ikke og jamrer sig over det.
Selvom det plasker ned med regn eller sne går den ikke ind men ruller sig
blot sammen.

Vores har ingen hundehus men kan gå indenfor men gør det som sagt ikke.

Om aftenen syntes jeg det er hyggeligt at have den inde, men for det meste
er den urolig og meget opsat på at komme ud i hundegården så den får sin
vilje.
Tror det er schæferens beskytter gen der gør at den vil ligge og passe på!

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 26-12-07 12:05

"jopa" <admin@jp-web.invalid> writes:

> Min er ude det meste af dagen og til tider også natten.
> Den står så ikke og jamrer sig over det.
> Selvom det plasker ned med regn eller sne går den ikke ind men ruller
> sig blot sammen.

Siri vil også helst være udenfor døgnet rundt i alt slags vejr. Men om
natten SKAL hun være inde. Hun kan nemlig ikke altid tie stille når
der er nogen der går forbi uden at hilse på hende.

> Vores har ingen hundehus men kan gå indenfor men gør det som sagt ikke.

Hun har ingen hundehus, men en carport. Og så er hun kun ude når vi er
hjemme og kan lukke hende ind når hun beder om det.

> Om aftenen syntes jeg det er hyggeligt at have den inde, men for det
> meste er den urolig og meget opsat på at komme ud i hundegården så den
> får sin vilje.

Det kender jeg godt. Siri er heller ikke så meget til indendørshygge.
Det er meget rarere at ligge udenfor i kulden og blæsten!

Men jeg synes trådstarteren skal sætte et brev på døren eller smide
det i postkassen for at starte en kommunikation med hundeejeren. Og så
forstår jeg simpelthen ikke hvorfor det er at ældre kvinder skal have
schäfere og rottweilere og den slags. Det er til fare for dem selv,
hundene og alle andre. De hunde får jo (typisk) hverken træning eller
aktivering.

Mvh Trine

--
Kom til Biersted og fæld dit juletræ sammen med familien
Besøg også vores store butik fyldt med juleting, Gjøltrolde og stentøj

Fra : Bente Andersen

Dato : 26-12-07 11:35

[...]

Jeg ville omgående kontakte Dyrenes Beskyttelse, så kan de undersøge sagen.

Bente

Fra : EnjoyNews

Dato : 26-12-07 13:11

> [...]
> Er det noget der bør/kan meldes ? Vi har snakket med politiet da den var
> ude i haven i regnen, men det ville de desværre ikke gøre noget ved.

Tak for jeres kommentarer til indlægget. Jeg er klar over at der er hunde
der er meget ude og det er da fint, hvis de trives med det.. som jeg kan
forstå så er de fleste af de ude-hunde også hunde som selv ønsker at være
ude i alt vejr og kan komme ind når de vil.. den hund jeg snakker om er
trods alt en hvalp endnu, som hyler og piber alene i dens have og ejeren
ikke er hjemme.. det kan da kun være dens tegn på at den ønsker kontakt
eller at komme ind.
Jeg sagde ikke at det var en schæfer.. men noget derhen af.. jeg synes den
ligner, men er ingen ekspert i racer.. måske er det nok mere en blandning.
Man kan hverken se igennem hegnet eller kravle over det.. det er helt tæt og
højt plankeværk.

Når man ikke kan kontakte ejeren idet det sker, virker det nu altså meget
logisk for mig at kontakte enten politi eller andet for at få råd til hvad
der kan gøres.. jeg hører jo blot en hund der hyler i en lukket have og
ingen svar derinde fra..
Jeg beklager hvis nogen har følt sig stødt over mit indlæg som Søren har..
men som nævnt før, så er din hund så også glad for at være ude uden at du er
hjemme..

Jeg vil forsøge med en seddel på døren i første omgang.

Mvh Michael

Fra : Søren LH

Dato : 26-12-07 13:20

> [...]
> er hjemme..
>
> Jeg vil forsøge med en seddel på døren i første omgang.

Nej, nej, rolig, jeg er ikke stødt . Sådan skulle det ikke opfattes,
beklager at mit indlæg kunne misforstås .

Jeg mener hunden piber fordi den er alene og ikke på grund af vejliget. Men
se på om den ryster (af kulde). Min schæfer var også ude i al slags vejr, da
den var ½ år. Den valgte faktisk selv at sove ude i december måned, frem for
at følge med ind, når jeg havde luftet den i haven om aftenen.

Mvh
Søren

Fra : EnjoyNews

Dato : 26-12-07 17:25

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vejr, da den var ½ år. Den valgte faktisk selv at sove ude i december
> måned, frem for at følge med ind, når jeg havde luftet den i haven om

Ok så Jeg har desværre ikke set hunden meget længe.. sidst jeg så den
virkede den umiddelbart glad nok, da ejeren kort havde den ude.. men det var
vist før alt piberiet.

Michael

Fra : Søren LH

Dato : 26-12-07 17:38

> [...]
>
> Ok så Jeg har desværre ikke set hunden meget længe.. sidst jeg så den
> virkede den umiddelbart glad nok, da ejeren kort havde den ude.. men det

Hunde går ikke og murrer over deres problemer. Selvom den ikke har det godt
når den er alene, kan den sagtens være glad når den ikke er alene.

Men måske ejeren er ved at få styr på det...

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 26-12-07 13:37

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> skrev>
> Jeg vil forsøge med en seddel på døren i første omgang.

Sikkert god ide

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-12-07 13:49

> [...]
ude
> i haven i regnen, men det ville de desværre ikke gøre noget ved.

Hej Michael

Jamen det eneste du kan gøre, er at sætte dig ind i de faktiske forhold, og
er det noget som har stået på, gennem længere tid, og hunden stadig ser
velnæret ud, så lider den vel næppe nogen egentlig nød, men den er da
temmeligt sikkert, både undermotioneret, samt understimuleret.... Hvilket
vel vil gøre en hvilken som helst hund ulykkelig. De har så bare hver deres
måde at udtrykke det på.... Men find ud af, om hunden rent faktisk er
nødlidende, og er den det, så er det på sin plads, at gøre andre opmærksom
på det.... Ellers er det vel kun ejeren, man kan gøre opmærksom på, at
hunden altså er dybt ulykkelig, når den er alene.... Så hvem ved, en hund
mere, var måske løsningen.... Så er den da ikke alene mere.

M.V.H....Benny..

Fra : EnjoyNews

Dato : 26-12-07 17:28

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse

> [...]
> hunden altså er dybt ulykkelig, når den er alene.... Så hvem ved, en hund
> mere, var måske løsningen.... Så er den da ikke alene mere.

Jeg har ikke set hunden i et godt stykke tid, så det er svært at sige om den
ser underernæret ud.. ejeren er en ældre dame som ikke er hjemme så tit,
eller også lever hun uden lys i hvert fald.. så jeg tror ikke den kommer så
tit ud på de lange gåture, men jeg vil ikke gøre mig sikker.. og pga. hendes
alder, så tvivler jeg også på en evt. hund nummer 2...

Michael

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-12-07 10:00

> [...]

hendes
> alder, så tvivler jeg også på en evt. hund nummer 2...

Hej igen Michael

Tja, det er der jo nogen der gør.... Hvis hun er meget svagtseende, gør det
nok ingen forskel, om der er tændt lys eller ej, hvilket måske også kunne
være forklaringen på, at man ikke ser så meget til hende.
Sådan er det jo med mere eller mindre blinde, de ser lige så godt i mørke,
som uden lys )... Men det er jo lige som alt det andet, rent gætværk,
og hund 2, var jo ikke for hendes skyld, men for hund 1's skyld.... Men det
kunne være vores løsning, men igen, det er jo igen, din nabo / genbo, der
står med svar og afgørelser. Nu kan jeg selvfølgelig gætte videre, kunne
det tænkes, at hunden kun er i kortvarig pleje hos hende ??.... Da hun jo
ikke lige lyder som værende, den mest typiske hundeejer.

M.V.H....Benny..

Fra : ob

Dato : 27-12-07 13:33

> [...]
> det tænkes, at hunden kun er i kortvarig pleje hos hende ??.... Da hun jo
> ikke lige lyder som værende, den mest typiske hundeejer.

Hvad skal man med en hund når man ikke hjemme og har den nødvendig tid og
samvær med hunden?

ps. hunden kan godt pibe og gø efter 2 minutter alene, men det er noget de
skal lære.

Jørgen

Fra : jopa

Dato : 27-12-07 13:41

"ob" <obx@xx.dk> skrev >
> Hvad skal man med en hund når man ikke hjemme og har den nødvendig tid og
> samvær med hunden?

Der er masser af mennesker der har børn på den måde
Så hvorfor ikke en hund.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk