Mundkurv på " Store hunde "
Fra : Ellen01

Dato : 23-12-07 03:33

Hej
Nu har jeg fulgt diskussionen, som egentligt kom igang efter et indlæg
om valg af hunderace ..
Og jeg mente jo så at "store hunde " som man jo så kan diskuterer
målet på....
burde bærer mundkurv,.,,Når de Feks var i en By... Og nogle skrev
indlæg om Alle de "stakkels " hunde der blev aflivet ..
Og nogle mente at hunden ville få sin livsværdi forringet... hvis den
ikke kunne tygge i en pind..

Og en sammenlignede problemet med hvor mange trafikofre...der er om
året... ( det er jo som at sammenligne æbler og pærer ) Men det har
jeg så gjordt... og ifølge disse kilder, nedenstående kan i jo så se
resultatet.

Men ingen har skrevet om dem som ER blevet skambidt af andres
hunde..Deres forringede livsværdi...eller dem som har fået Deres lille
hund slået ihjel, eller skambidt af en agressiv hund.
Jeg mener nemlig også at problemet er voksende... Nu er mit kendskab
til problemet KUN fra København..

Jeg overværede engang fra et vindue, følgende... Jeg sad og talte med
min veninde og hørte en hund jamre sig højlydt... Først kunne jeg ikke
rigtig høre om det var en hund, igennem musik og tale.. Men da jeg
hørte at det var en hund..gik jeg hen til vinduet åbnede det og
kiggede ned..
Der stod 5 unge mænd.. med en lille hundehvalp... Og lige idet jeg
åbnede vinduet.. så jeg en dame nærmest hive hundehvalpen ud af
hænderne på den ene mand... Jeg tænkte ...så nu går han amok..men det
gjorde han ikke... Damen sagde...HVAD er det da du laver..du må ikke
være så hård ved en hundehvalp... det er jo kun en lille hund... ..
Den ryster jo over hele kroppen..sagde hun.... DET er en
KAMPHUND..sagde manden så.... Den skal lære hvem der er herre her...
så den skal afstraffes..hårdt... Jamen den er jo kun så lille sagde
damen så...
Jeg kunne se fra vinduet af hunden var bange.... det var IKKE en lille
glad hund.. og så gik manden hen og tog hunden fra damen... efter et
stykke tid..og så nærmest løb mændende ind i en bil og forsvandt...
Min point.... Denne hund..er nu blevet stor.. og jeg vil ikke møde
den... UDEN mundkurv... for jeg tror ikke, at den er blevet
normal...-.

http://www.politiforbund.dk/show.php?sec=1&area=4&show=2713
http://www.trafikliv.dk/tema/naar_det_gaar_galt/saa_galt_gaar_det

Håber vi kan få en god diskussion..
God jul og godt nytår...
Ellen

Fra : pwh

Dato : 23-12-07 11:58

Ellen01, skrev:

> [...]
> året... ( det er jo som at sammenligne æbler og pærer ) Men det har
> jeg så gjordt... og ifølge disse kilder, nedenstående kan i jo så se

Jeg kan da ikke se at dine kilder be eller afkræfter min påstand,
at 5000 personer bliver behandlet årligt pgr bidskader siger
jo intet om alvoren i skaderne, tror feks. stadig der går år imellem
at nogen blievr dræbt af en hund, der ryger vel stadig ca 1 i døgnet
i trafikken.

> [...]
> hund slået ihjel, eller skambidt af en agressiv hund.
> Jeg mener nemlig også at problemet er voksende... Nu er mit kendskab

Jeps, men læser du nu den artikel du selv linker til er problemet
jo kamphundene, ikke de fredelige familiehunde vi andre har.
For min skyld kunne man godt helt forbyde kamphunde eller
påbyde dem at have mundkurve på, bare nok ikke realistisk.
Det skal da ikke lægges mine hunde til last at psykopaterne
bruger deres hunde som våben.

> Min point.... Denne hund..er nu blevet stor.. og jeg vil ikke møde
> den... UDEN mundkurv... for jeg tror ikke, at den er blevet
> [...]

Helt enig, men problemet er jo ikke store de store hunde,
men de der lede kamphunde som desværre er blevet så populære.
Man må sætte ind over for dem og ikke angribe vore andres fredelige hunde.

> Håber vi kan få en god diskussion..

Troede du havde diskuteret det færdigt

> God jul og godt nytår...
> Ellen

I lige måde

/Jens

Fra : Anette

Dato : 23-12-07 13:04

pwh wrote:
> [...]
> jo intet om alvoren i skaderne, tror feks. stadig der går år imellem
> at nogen blievr dræbt af en hund, der ryger vel stadig ca 1 i døgnet

Der er ca 13000 skader forårsaget af hunde hvert år , skriver
forsikringsoplysningen, her af er
ca de 178 forårsaget af uregistrede/uforsikrede hunde
http://www.forsikringsoplysningen.dk/Presse/Pressemeddelelser/0409%20Hundeskader%202003.aspx
http://www.forsikringsoplysningen.dk/Statistik/Hundestatistik.aspx

> problemet er jo ikke store de store hunde,
> men de der lede kamphunde som desværre er blevet så populære.
> Man må sætte ind over for dem og ikke angribe vore andres fredelige
> hunde.

For mig at se er problemet ikke de store hunde - men nogle få af de store
hundes ejere.
Hvis man ved hvad det er for en hund man har med at gøre, vil man også lære
hvordan man handler den så den ikke skader andre.
Mange TROR de ved alt om deres hund og har helt styr på den - men har det så
ikke når der kommer til stykket.

Jeg synes ofte jeg møder en holdning lidt ala den nogle har til egne børn:
"Min gør aldrig noget forkert - min kunne aldrig finde på at....."
Jo, de kan. Udsat for de "rigtige" omstændigheder kan de godt finde på
at........efterfulgt af at "guuud det har den da aldrig....." når skaden er
sket.

Generelt synes jeg der mangler folkeoplysning om muskelhundene/kamphundene.
Bare se her i gruppe hvor ejere af store hunde har været udsat for at få
kaldt deres lab. blanding for kamphund. Det viser at folk i al almindelighed
intet ved om kamphunde - ved ikke engang hvordan de ser ud - men er bange
for dem qua mediernes pusten små historier op til store
forargelsessensationer..
Medierne burde lægge sensationslysten væk et kort stund og komme med reel
oplysning om hvilke hunde der er opdrættet til at have den korte lunte og
had til andre hunde. Måske burde hundeklubberne gøre mere ud af at fortælle
hvordan man kan dæmme op for disse hunderacers aggressive sider?

Jeg er stadig tilhænger af hundekørekort - et kort man kun kan erhverve ved
at have gennemgået og forstået undervisning i opdragelse/træning,
raceadfærd, hundelov og ikke mindst hvad der er socialt accepteret
hundeadfærd her i landet - et kort, der til enhver tid skal bæres af
hundeejeren når hunden er med.

Og så ville det jo være fedt om man kunne afskaffe visse mennesketypers tro
på at man opnår "respekt" ved at have en stor bidsk hund som skjold og
våben.
En holdningsændring lidt ala hvad man har gjort med spritbilisme. For 20 år
siden var man lidt sej hvis man kørt en brandert hjem - i dag er man bare en
ynkelig idiot uden selvkontrol.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 23-12-07 13:22

Anette, skrev:

> [...]
> forsikringsoplysningen, her af er
> ca de 178 forårsaget af uregistrede/uforsikrede hunde

Man må formode at de tal også dækker over tingskader,
altså at Fido har gnasket naboens briller

> [...]
> Hvis man ved hvad det er for en hund man har med at gøre, vil man
> også lære hvordan man handler den så den ikke skader andre.

Helt enig.

> Mange TROR de ved alt om deres hund og har helt styr på den - men har
> det så ikke når der kommer til stykket.

Også enig.

> [...]
> at....." Jo, de kan. Udsat for de "rigtige" omstændigheder kan de godt finde på
> at........efterfulgt af at "guuud det har den da aldrig....." når

Korrekt.

> Generelt synes jeg der mangler folkeoplysning om
> muskelhundene/kamphundene. Bare se her i gruppe hvor ejere af store
> hunde har været udsat for at få kaldt deres lab. blanding for
> kamphund.

Min Angel (Lab/Rotte) er da et par gange blevet kaldt for en kamphund

> [...]
> lunte og had til andre hunde. Måske burde hundeklubberne gøre mere ud
> af at fortælle hvordan man kan dæmme op for disse hunderacers

Som talt ud af min mund.

> [...]
> socialt accepteret hundeadfærd her i landet - et kort, der til enhver
> tid skal bæres af hundeejeren når hunden er med.

Kunne nok værer en god ide.
Så kunne nogle af de basale spørgsmål der til tider kommer her
i gruppen fra nybagte hundeejere måske også undgåes.

For ikke så mange år tilbage kunne enhver over 18 år jo også købe sig et
glatløbet jagtgevær, det blev heldigvis strammet op til at det nu kræver jagttegn.
På samme måde kunne sådan et hundetegn jo også vise at man mente
noget seriøst med at anskaffe sig en hund.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 23-12-07 13:24

"Anette" <abc@def.es> skrev

> Og så ville det jo være fedt om man kunne afskaffe visse mennesketypers
> tro på at man opnår "respekt" ved at have en stor bidsk hund som skjold og
> våben.

Når vi snakker muskelhunde så er de jo netop ikke store.
Den vi havde på besøg i vores have kunne næsten stå under Milo's mave.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 23-12-07 13:31

jopa, skrev:
> "Anette" <abc@def.es> skrev

> Når vi snakker muskelhunde så er de jo netop ikke store.
> Den vi havde på besøg i vores have kunne næsten stå under Milo's mave.

Jeg synes efterhånden at kamphunde og muskelhunde bliver blandet
sammen i en pærervælling.
Hvad er egentligt en muskelhund, jeg kan da ikke finde ud af det.
En kamphund er da mere enkelt at skille ud, det er en race
der oprindeligt er avlet med hundekamp for øje efter min mening.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-07 13:39

> Hvad er egentligt en muskelhund, jeg kan da ikke finde ud af det.
> En kamphund er da mere enkelt at skille ud, det er en race
> der oprindeligt er avlet med hundekamp for øje efter min mening.

Muskelhund er vel bare en anden betegnelse for kamphund ?
Vores hunde har da også muskler.

Fra : pwh

Dato : 23-12-07 14:03

Buffy, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Muskelhund er vel bare en anden betegnelse for kamphund ?

Det er misvisende i mine øjne.
Der er da racer jeg vil regne ind under betegnelsen muskelhunde,
feks. er en AmBull og en Mastiff i mine øjne muskelhunde.
Men begrebet er for flydene til at værer særligt dækkende.

> Vores hunde har da også muskler.

Og masser af dem

/Jens

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 23-12-07 13:35

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> [...]
> raceadfærd, hundelov og ikke mindst hvad der er socialt accepteret
> hundeadfærd her i landet - et kort, der til enhver tid skal bæres af

Hej Anette

DKK har nogle kurser, der hedder "Kørekort til hund" på bronze, sølv og guld
niveau:

http://www.dansk-kennel-klub.dk/817

Kurserne kan varmt anbefales, jeg har taget bronze- og sølvkortet med både
min nu hedengangne Molly og med Sally, og ville også gerne tage dem med min
nye lab Sia, men nærmeste træningssted er Middelfart, og da jeg nu bor på
Langeland, synes jeg, at det bliver for langt at køre.
Man får udleveret et diplom, når man har bestået den afsluttende prøve (som
iøvrigt er frivillig), men der er intet krav om, at man skal have det på
sig, når man færdes med hunden.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 23-12-07 13:50

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Man får udleveret et diplom, når man har bestået den afsluttende prøve
> (som iøvrigt er frivillig), men der er intet krav om, at man skal have det

Undskyld dobbeltpostingen, men der gik kuk i afsendelsen af ovenstående, så
jeg troede ikke, at det blev afsendt.

Anelise

Fra : Anette

Dato : 23-12-07 14:31

A. S. Nielsen wrote:
> DKK har nogle kurser, der hedder "Kørekort til hund" på bronze, sølv
> og guld niveau:

Hej Anelise

Jeg kender godt de kurser - og de er gode, har jeg hørt fra flere
Det ærgerlige er at et sådan eller tilsvarende kursus ikke er en lovpligtig,
obligatorisk del af at anskaffe sig en hund - uanset race.
Sikke mange problemer der kunne undgåes - sikke mange hunde der fik lov til
at leve et helt liv, - sikke mange hunde der ville få et ordentligt
hundeliv.

God Jul til Jer alle

/ Anette
www.philana.dk

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 23-12-07 13:48

> [...]
> raceadfærd, hundelov og ikke mindst hvad der er socialt accepteret
> hundeadfærd her i landet - et kort, der til enhver tid skal bæres af

DKK har nogle kurser "Kørekort til hund" på bronze, sølv og guld niveau.

http://www.dansk-kennel-klub.dk/817

Jeg har taget bronze- og sølvkortet, både med min nu hedengangne Molly og
med Sally, men det var, mens jeg endnu boede på Sjælland. Jeg ville også
gerne tage kortene med min nye lab Sia, men bor nu på Langeland, og da
nærmeste træningssted er i Middelfart, synes jeg, det er for langt at køre.

Man får udleveret et diplom efter afsluttet prøve (som iøvrigt er
frivillig), men der er ikke noget krav om, at det skal medbringes, når man
færdes med sin hund.

Det var sikkert en god idé, hvis disse prøver blev gjort lovpligtige, især
for førstegangs hundeejere.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : pwh

Dato : 23-12-07 14:08

A. S. Nielsen, skrev:

> Det var sikkert en god idé, hvis disse prøver blev gjort lovpligtige,
> især for førstegangs hundeejere.

Nu går jeg ud fra at man har hunden med på de kurser,
det kan jo ikke hænge sammen med at det skal fungerer
som et kørerkort, skulle man da kræve hunden aflivet
hvis man ikke bestod.
Eller forestiller i jer en kørerskole med kørerskolehunde,
heller ikke særligt realistisk.
Men en form for teoretisk kursus ville ikke skade.

/Jens

Fra : Anette

Dato : 23-12-07 15:10

pwh wrote:
> [...]
> Eller forestiller i jer en kørerskole med kørerskolehunde,
> heller ikke særligt realistisk.
> Men en form for teoretisk kursus ville ikke skade.

Jeg forestiller mig et teoretisk kursus først - allerede når man planlægger
at købe hvalp, at man ikke kan købe en hvalp uden at have taget det kursus.
Fulgt op ad et praktisk hvalpemotivationskursus, når man har anskaffet sig
hvalpen.
Det ville ikke bare hjælpe de hunde, som nu aflives p.g.a. store
adfærdsproblemer, men også f.eks små selskabshunde der behandles som var de
forkælede babyer.
Alt i alt ville den slags kursustvang, nok få en hel til at tænke sig lidt
mere om, end blot til at en lille hundehvalp er bedårende.
F.eks fra BT http://www.bt.dk/article/20071222/nyheder/71222010/

Kurser ville ikke forhindre ulovlig hundehandel eller hundekampe; men det
kunne måske åbne for sanktionsmuligheder.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 23-12-07 15:25

Anette, skrev:

> [...]
> Alt i alt ville den slags kursustvang, nok få en hel til at tænke sig
> lidt mere om, end blot til at en lille hundehvalp er bedårende.

Se det kunne værer en god måde at gøre det på, det ville som du siger
også løse mange andre problemer end de hunde der bider.

> Kurser ville ikke forhindre ulovlig hundehandel eller hundekampe; men
> det kunne måske åbne for sanktionsmuligheder.

Vi kunne jo feks som i sverige indfører en regel om at folk kunne
fratages retten til at have hund lidt lettere end det er idag.
Overtræder nogle så det påbud vil en bøde på 10.000kr sikkert
hjælpe på hukommelsen.
Der skal simpelthen strammes op som de gør mht våben for tiden,
og da en hund en svær at gemme i lommen må det værer enkelt at chekke.
Hvis kamp/muskelhunde er gået hen og blevet det nye våben,
så må der gribes ind overfor det på lige fod som det var en pistol.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-12-07 15:57

> [...]
> fratages retten til at have hund lidt lettere end det er idag.
> Overtræder nogle så det påbud vil en bøde på 10.000kr sikkert

En virkelig god idé, men desværre nok ønsketænkning. Når vi ikke
engang kan få et dyrepoliti, der kan hjælpe til i kampen for
mishandlede dyrs rettigheder, så er det vist en uopnåelig tanke.

> [...]
> chekke. Hvis kamp/muskelhunde er gået hen og blevet det nye våben,
> så må der gribes ind overfor det på lige fod som det var en

Jeg tror ikke, at man kan komme problemet til livs, selv med en
opstramning. Undskyldningen er den sædvanlige - ingen ressourcer.
Det er sørgeligt hvis folk skal sætte en mundkurv på deres hund,
fordi den har mange muskler, jeg ville da nødigt skulle have givet
Asia et sådant torturinstrument på, så hellere undvære en hund. Hun
kunne da se frygtindgydende ud, alene p.g.a. hendes størrelse, men
hun var from som et lam (det kan schæfere altså også være )

Som jeg tidligere har skrevet, har vi en familie (Pakistanere - søde
og rare), her i udstykningen. De har en stor amerikansk bulldog. Den
ser farlig ud på afstand, men det eneste man risikerer er, at blive
slikket til døde. En pragtfuld hund, der er ved at vælte deres
havehegn for at komme ud og hilse på, når man går forbi. Den har i
hvert fald muskler så det vil noget, men det ved den jo nok ikke.

Nu er jeg ikke selv bange for hunde. Selv de største af slagsen kan
jeg gå hen til, de kan vel mærke at jeg ikke er bange. Jeg er aldrig
blevet bidt, men jeg kan da godt se problemet, hvis en hund er
trænet til at angribe. Det er simpelthen forfærdeligt at nogle
mennesker finder det nødvendigt at "gemme" sig bag en hund, fordi de
selv er nogle feje kujoner. De skulle ha' nogle bank sku' de.

En rigtig god jul til jer alle i gruppen. I er nogle hyggelige
mennesker.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : jopa

Dato : 23-12-07 16:03

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev >
> En rigtig god jul til jer alle i gruppen. I er nogle hyggelige mennesker.

Også Jens ?
Selv god Jul.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 23-12-07 16:26

jopa, skrev:
> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev >
>
> Også Jens ?

Jeps, jeg er (u)hygggelig, men det er kun i kraft
af mine potensforlængere

Ps.
Mine potensforlængere er desværre ikke mere skræmmende
end at 4 unger på tur med deres mor idag kom rendene hen
til dem og spurgte om de måtte klappe dem, og self måtte de det
Mødte 15 min senere på turen 2 * tæppetissere, deres ejere
gad da dårligt løfte et blik, så deres skræmmeeffekt er ret ringe

/Jens (som må bede sine hunde tage sig lidt sammen i det nye år)

Fra : Leyna

Dato : 23-12-07 21:04

On Sun, 23 Dec 2007 16:02:35 +0100, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

>"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev >
>>

>Også Jens ?

LOL

Nu er det altså jul og så skal vi være gode ved Jens! '

>Selv god Jul.

Osse en go' jul til jer allesammen herfra.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 23-12-07 16:47

Tove Krieger, skrev:
> [...]
> engang kan få et dyrepoliti, der kan hjælpe til i kampen for
> mishandlede dyrs rettigheder, så er det vist en uopnåelig tanke.

Kan det lade sig gører i sverige, kan det vel også her.
Det dyrepoliti du efterlyser er jo også en helt anden sag,
her drejer det sig jo om hunde der er til fare for andre.
Det er da mit indtryk at politiet tager rimeligt seriøst,
her er det jo menneskevelfærd og ikke dyrevelfærd der er tale om

> Jeg tror ikke, at man kan komme problemet til livs, selv med en
> opstramning. Undskyldningen er den sædvanlige - ingen ressourcer.

Skal ikke kunne sige om der er ressourcer til det, men ifølge den
artikel som Ellen linkede er det da en problematik som der er fokus på.
Mange betjente er vel også hundeejere som er lige så irrerterede
på fænomenet med kamphunde som os andre, så de kan vel også
værer personligt motiverede for at gribe ind

> [...]
> kunne da se frygtindgydende ud, alene p.g.a. hendes størrelse, men
> hun var from som et lam (det kan schæfere altså også være )

Det ville da også totalt ødelægge mine hundes livskvalitet.
Tænkte over det idag da vi gik tur på Engen, først legede vi ½ time
med bold, ret svært med en mundkurv på.
Så skulle der rodes i jorden med snuden, ret svært med mundkur på.
Til sidst var de ud og hente pinde i søen, ret svært med mundkurv på.
At tage hundens vigtigste værktøj fra den tangere mishandling synes jeg.

> Nu er jeg ikke selv bange for hunde. Selv de største af slagsen kan
> jeg gå hen til, de kan vel mærke at jeg ikke er bange. Jeg er aldrig
> blevet bidt,

Sådan har jeg det også.
Men pudsigt at se i fredags på arbejdet,
der havde smeden sin AmStaff med.
Jeg var den eneste der gik hen for at kæle med den.

> [...]
> mennesker finder det nødvendigt at "gemme" sig bag en hund, fordi de
> selv er nogle feje kujoner. De skulle ha' nogle bank sku' de.

Det må bestemt værer John du hentyder til her

> En rigtig god jul til jer alle i gruppen. I er nogle hyggelige
> mennesker.

I lige måde

/Jens

Fra : jopa

Dato : 23-12-07 17:01

"pwh" <gætselv@.dk> skrev

> Det må bestemt værer John du hentyder til her

Ja da det lægger jeg ikke skjul på.
Det har dog ikke været nødvendigt at træne hverken forsvar eller angreb.
Han er så skarp at han selv kan finde ud af det.
Er dog god som dagen er lang overfor dem jeg har godkendt, og så børn i
almindelighed.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 23-12-07 15:35

"Anette" <abc@def.es> skrev
> Jeg forestiller mig et teoretisk kursus først - allerede når man
> planlægger at købe hvalp, at man ikke kan købe en hvalp uden at have taget
> det kursus.

I teorien udemærket forslag, men jeg ser hellere eller også en form for
hundeskat.
Denne kunne admistreres af forsikringen som så sendte det videre.

Gerne et par K om året pr hund. (nu bliver Leyna sur)
Det ville måske sortere de værste hoveder fra.
Selvfølgelig en bøde på det samme hvis man ikke har hundeskat og forsikring
i orden.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 23-12-07 21:01

On Sun, 23 Dec 2007 15:35:15 +0100, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

> [...]
>Denne kunne admistreres af forsikringen som så sendte det videre.
>
>Gerne et par K om året pr hund. (nu bliver Leyna sur)

Hvorfor skulle jeg dog blive sur?
Det ville belaste økonomien en del, men var det sådan, så fandt vi
såmænd nok de penge.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 23-12-07 15:45

> [...]

> det kursus.
> Fulgt op ad et praktisk hvalpemotivationskursus, når man har anskaffet sig

hej igen

der findes også et kursus: "før du køber hund":

http://www.dansk-kennel-klub.dk/1000

og en DVD, der kan ses på DKK´s hjemmeside, om samme emne.

Men igen - kurset er ikke lovpligtigt.

Hilsen, Anelise

Fra : Kim Christensen

Dato : 28-12-07 07:46

On 28 Dec., 10:20, Leyna <le...@leyna.dk> wrote:

> Det fik jeg et svar på, da min datter passede Oy i en uge.
> Tobias er 4 år.http://www.leyna.dk/tobiasogoy.jpg

Hvilket dydsmønster! Han har været virkelig hurtig til at gemme
benzindunken og tændstikkerne væk;)

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 23-12-07 12:16

"Ellen01" <ellen@e-and-l.com> skrev

[...]

Mærkelig sammenligning.
130 dræbte i trafikken men 0 dræbt af hunde.

Skal min også have mundkurv på ? den bider kun når jeg giver den lov

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 23-12-07 13:27

jopa, skrev:
> [...]
> resultatet.
>
> Mærkelig sammenligning.
> 130 dræbte i trafikken men 0 dræbt af hunde.

Der er nu også flere end 130 dræbt i trafikken årligt.
http://www.vejsektoren.dk/wimpnews.asp?page=document&objno=164784
Sammenligningen synes jeg da ikke er så besynderlig,
det er for at illustrerer at det altså indenbærer en vis risiko at leve.
Så skal vi sætte ind hvor det batter vil trafikken da værer et bedre
sted end med hunde.

> Skal min også have mundkurv på ? den bider kun når jeg giver den lov

Self skal han da ikke det, en del af ideen med Milo er vel
også netop at han kan bide fra sig, det har jeg ingen probs med.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-07 12:20

"Ellen01" <ellen@e-and-l.com> skrev i en meddelelse

[...]

KLIP______________________________________________________

Nu er dit eksempel jo også eksemplet på en syg hundeejer.
En lov med, at smide mundkurv på store hunde vil nødvendigvis heller ikke
hjælpe her, da de såkaldte kamphunde, som regel ikke er specielt store- så
hvad definerer du som en stor hund ?

Fra : Kim Christensen

Dato : 23-12-07 10:34

> Og jeg mente jo s� at "store hunde " som man jo s� kan diskuterer
> m�let p�....
> burde b�rer mundkurv,.,,N�r de Feks var i en By...

Hvorfor skal små hunde ikke have mundkurv?
En lille hund kan også sagtens gøre stor skade med tænderne. Efter min
erfaring er små hunde generelt meget villigere til faktisk også at
bruge tænderne end store hunde.
Jeg er blevet bidt af en hund 3 gange. 2 af dem var gravhunde, en var
en westie. Jeg nåede desværre ikke at brække noget på westien.

Hilsen Kim

Fra : Anette

Dato : 23-12-07 20:50

Kim Christensen wrote:

> Hvorfor skal små hunde ikke have mundkurv?

Nok fordi den skal bidee rigtig mange gange for at tygge igennem
menneskemuskler og dermed gøre alvorlig skade.

> Jeg er blevet bidt af en hund 3 gange. 2 af dem var gravhunde, en var
> en westie.

Den eneste gang jeg er blevet bidt i vrede, var af en dansk-svensk gårdhund,
der bare forsvarede sin gård, indtil farmand åbnede døren
Gu' gjorde det ondt - men jeg er da glad for at det ikke var en større
hund - uha da den var vred
Min egen hund bider hårdere når hun bliver for vild i leg.
Men jo små hunde bider oftere, måske netop fordi deres ejere bare synes det
er nuttet og hunden dermed aldrig lærer at det må den ikke.
Nogle af de små hunde jeg har haft fat om snuden på, når de ville bide ud
efter mig, ser ud som om at "Hov må jeg ikke det? det vidste jeg da ikke
"...

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Ellen01

Dato : 26-12-07 02:30

On 23 Dec., 21:03, Leyna <le...@leyna.dk> wrote:

> [...]
>
> --
> Leynahttp://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen

Hej
Skrev lige et indlæg under racetypisk... En der mente jeg mishandlede
mine dyr.. når de skulle ha mundkurv på..
Og jeg syntes at det er nogle gode indlæg.. der er kommet... Undtagen
den med skatten.... uha uha.. ikke mere skat ..
Mærkeligt i denne diskusion ..er der kun indlæg omkring hvad det gør
ved hunden ..når den skal ha mundkurv på .. ingen der har synderlig
meget sympati for dem der er blevet skambidt... Mærkeligt...jeg er
ikke selv bange for hunde ..har aldrig været det ..og er heldigvis
aldrig blevet bidt... selvom hernede..render der Virkelig mange gale
hunde rundt...
Og enig i at en lille hunds bid ..kan da ikke gøre det store... Man
kan da altid sparke en lille hund væk...
Kan i nu ha en god fortsat Jul allesammen.. med eller uden mundkurv...
Med, ville måske være bedre for os mennekser med alt den mad...puha..
Ellen

Fra : pwh

Dato : 26-12-07 10:51

Ellen01, skrev:

> Mærkeligt i denne diskusion ..er der kun indlæg omkring hvad det gør
> ved hunden ..når den skal ha mundkurv på .. ingen der har synderlig
> meget sympati for dem der er blevet skambidt...

Nu er det jo også en hundegruppe,
vel fair nok at vores fokus primært er på hundene
De par sager du disker op med hvor hunde har bidt mennesker
er skam blevet diskuteret igennem, mener bestemt at der bliver givet
udtryk for sympati med menneskene hver gang.

> Og enig i at en lille hunds bid ..kan da ikke gøre det store... Man
> kan da altid sparke en lille hund væk...

Nu må du snart komme med nogle mål for hvornår du mener at hunde
skal have mundkurv på. Og så give mig en forklaring på hvorfor vi ikke
bare generelt skal forbyde hunde over den størrelse,
så undgik vi jo de tilfælde hvor der bliver bidt inden for familien.

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 26-12-07 09:17

On 26 Dec., 10:51, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> Og så give mig en forklaring på hvorfor vi ikke
> bare generelt skal forbyde hunde over den størrelse,
> så undgik vi jo de tilfælde hvor der bliver bidt inden for familien.

Ja, det er da godt at små hunde aaaaldrig kunne finde på at bide, så
børnene helt trygt kan være sammen med den lille søøøøde gravhund..
not?

Hvorfor er det så ofte børn det går ud over?
Hvorfor bider hunden altid "umotiveret"
Hvad er der egentlig sket mellem barn og hund op til episoden? Børn
kan være enddog meget grusomme over for dyr - men når der ingen vidner
er, så kommer det aldirg frem.
Jeg har set nogle børn stå og slå på en schæfer med en lang pind, lige
uden for dens rækkevidde. Schæferen var bundet ved Brugsen. Hvis
snoren eller krogen var røget sig en tur, så havde overskrifterne
været klar til næste dags udgave af ekstrabladet: GLUBSK SCHÆFER
ANGRIBER USKYLDIGE BØRN.

Fra : pwh

Dato : 26-12-07 17:28

Kim Christensen, skrev:
> Jeg har set nogle børn stå og slå på en schæfer med en lang pind, lige
> uden for dens rækkevidde. Schæferen var bundet ved Brugsen.

Du gav dem forhåbentligt en skideballe der vaskede sig.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-12-07 10:04

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]

ANGRIBER USKYLDIGE BØRN.
Og hvad foregår der egentlig i hjemmet mellem barn og hund, når

Tja, vi skal jo ikke gå længere, end til den meget omtalte Blackie, som det
første ½ år, var personlig boksebold for en 8 årig dreng..... Og det endda
stadig, uden at der er en dråbe ondt blod i Blackie.... Han hungrede efter
kærlighed og omsorg, og muligheder for at få brændt en masse energi af....
Men gøre nogen fortræd.... Næppe.

M.V.H....Benny..

Fra : Leyna

Dato : 28-12-07 10:21

Fra : x Vuf x

Dato : 29-12-07 18:02

On Fri, 28 Dec 2007 10:20:50 +0100, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

>Det fik jeg et svar på, da min datter passede Oy i en uge.
>Tobias er 4 år.
>http://www.leyna.dk/tobiasogoy.jpg

Åhhhh ja...den rene idyl!
Og du bilder dig så ind, at det er sådan hele tiden?

--
Mvh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. (2 piger og 2 drenge født 24. december)
Endnu ingen billeder på min HP.

Fra : Leyna

Dato : 30-12-07 09:57

On Sat, 29 Dec 2007 18:01:51 +0100, x Vuf x <sonpetnospam@nospampc.dk>
wrote:

>Åhhhh ja...den rene idyl!
>Og du bilder dig så ind, at det er sådan hele tiden?

Bestemt ikke. Jeg kender både Oy og mit barnebarn, og der er masser af
krudt i dem begge to, men det er nu rart at de to kan lide hinanden.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ellen01

Dato : 27-12-07 02:27

On 26 Dec., 17:27, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> Du gav dem forhåbentligt en skideballe der vaskede sig.
>
> /Jens

Ja jeg håber sandelig også at du gav ungerne her en ordentlig
overhaling...

Når jeg siger at en hund skal bære mundkurv når den befinder sig i en
by, er det jo sådan set bare fordi at jeg mener at vi alle skal være
her.
Og hvis nu, det var lovpligtigt at hunden skulle ha mundkurv på, var
den måske IKKE så barsk mere at se til. Så mange af de typer mennesker
indlægget egentligt startede om. Ikke gad at gå med den og derved ikke
ville anskaffe sig den.

Nu er det jo heller ikke sådan at jeg er en fanatisk type, der bare
mener at det skal være sådan og sådan. Jeg syntes bare at det fungere
godt hernede, det med mundkurven.
Forleden i lufthavnen var der en mand der kom med en pitbull med
mundkurv på, ( den så ikke ud som om at den led ) og jeg ved at mange
ville være mere trygge ved at gå forbi en hund med mundkurv på .
Går man en tur med sin hund i naturen, har hundene ikke mundkurv på,
helle ikke hernede. Det ville jeg så gerne ha haft i det tilfælde
hvor den satans køter overfaldt en af mine hunde Så nej, at lave det
til en lov at hunden skal bære mundkurv løser ikke alle problermer.
For en lov er jo til at blive overtrådt.
Mvh Ellen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-12-07 11:29

> [...]

til en lov at hunden skal bære mundkurv løser ikke alle problermer.
For en lov er jo til at blive overtrådt.

Hej Ellen

Jeg kan sige, sådan som jeg plejer....

Alle ting og gerninger, har sin pris... Spørgsmålet er bare, hvem, og
hvornår, prisen skal betales.

Visse mennesker, er blevet, var det skambidt du kaldte det... Okay, nogle
kom måske uforskyldt ind i det. Andre fik ikke, hvad de havde fortjent.

Så taget i betragtning, at der, nu når du hælder til USA og England, og en
lille smule til Danmark, så lad os se realistisk på det.... Det drejer sig
om 36.550.000 hunde.... Med dette antal, taget i betragtning, er hundene,
ikke så lidt mere fredelige end menneskene.... Sådan taget i betragtning, at
der trods det, der kun bor 11.000.000 mennesker i New York, alligevel tegner
sig for mere end 2000 mord om året. I Danmark alene, hørte jeg i radioen,
er 96 kvinder, blevet myrdet af deres mand / kæreste, siden år 2000.... 2 ud
af 3 gange, jeg har overtaget en genbrugshund, er det sket, fordi hunden er
gået ind og forsvaret konen, når manden mente, han var berettiget til at
tæve den satans gempe.... Og disse pragtfulde væsener, vil du give mundkurv
på.... Så altså ud fra dit brugernavn herinde... Kunne jeg finde på at
gætte på, at du måske selv, ville blive en af dem, som måske kom til at
betale den først omtalte pris. Faktisk, måtte jeg, den første tid, forklare
min hund, at jeg ikke var fuld, og jeg ikke kom ind i soveværelset, for at
tæve konen, for jeg skal da lige godt love for, at han var 100% opsat på at
forsvare hende, og det har jeg ingen intentioner om at pille af ham.

Jeg må indrømme, at jeg tror ikke, på alle disses historier, og at nogen er
blevet bidt, det er jeg ikke i tvivl om, men mere om, hvorfor de blev
bidt.... For det er jo altså utroligt, så klodsede nogle kvinder kan være,
at de kan gå ind i de samme døre, og falde gentagne gange ned, af de samme
trapper... Men pudsigt nok, kun på de dage, hvor deres mænd har sat på den
lokale, og rigtigt fuldet sig..... For han har da aldrig slået dem.... Vel
????

Og Undskyld Trine, der var nok for mange punktummer

M.V.H....Benny..

Fra : Kim Christensen

Dato : 27-12-07 09:35

> Du gav dem forhåbentligt en skideballe der vaskede sig.

Ja, så godt som det nu er muligt når jeg ikke kan arabisk...

Min gamle hund på 12 år blev angrebet af en amstaff/pitbull "i sin
bedste alder" i dag. Amstaffen var løs, og ejeren, en udtæret
"hættetrøje" havde ikke mulighed for at styre hunden.
Min gamle hund vandt, der var bare en enkelt sår i næsen der skulle
rimpes lidt sammen. Hættetrøjen måtte bære amstaff/pitt'en væk, den
virkede livløs, og det meste af blodet er sikkert kommet fra den.
Dyrlægerne har ikke set noget til den.

Måske er han flov over at hans potensforlænger tabte til et gammel
skravl af en hund?
I folkeskolen havde vi en der havde et eller andet fint bælte i
karate. Han gik jo også og øvede sig på os andre hele tiden. En gang
blev det for meget for klassens tykke dreng.Han gav Kung Fu en lige
højre, som den brave kriger ikke havde ventet. han gik i gulvet med en
brækket næse, og der var masser af tid til at tælle til 10 inden han
rebootede.
Den officielle forklaring på den brækkede næse blev at han var faldet
ned ad en trappe. Kung Fu taber bare ikke til klassens tykke dreng.

Til det med mundkurv:

Nu er hættetrøjer og de andre typer der har kamphunde jo ikke dem der
hænger sig i bagateller mht lovgivning, så et påbud om mundkurv vil de
sikkert også ignorere.
Havde min gamle hund været udstyret med mundkurv, fordi nogle naive
dyreværnsfolk med små hunde mener at det skal alle store hunde have,
så var det ham der var blevet splittet ad.

"Forebyggende lovgivning":

Den officielle forklaring på at Dansk Hunderegister blev kaldt til
verden var jo at nogen ikke har navneskilt på deres hund. Det viser
sig så, hvilket næppe kan overraske nogen, at de der ikke har
navneskilt på deres hund, heller ikke har den registreret i Dansk
Hunderegister. Ergo har de lovlydige hundeejere bare fået pålagt en
forlpligtelse som de reelt ikke har brug for, når nu deres hunde har
navneskilt. Hvilket igen får mig til at tænke på om formålet med Dansk
Hunderegister mon alligevel var noget helt andet.

Hilsen Kim

Fra : pwh

Dato : 27-12-07 17:48

Kim Christensen, skrev:

> Ja, så godt som det nu er muligt når jeg ikke kan arabisk...

De forstod nok meningen

> [...]
> rimpes lidt sammen. Hættetrøjen måtte bære amstaff/pitt'en væk, den
> virkede livløs, og det meste af blodet er sikkert kommet fra den.

Så kan hættetrøjen og hans lede kamphund forhåbentligt lærer det,
godt der ikke skete mere med din hund, giv den et kødben fra mig

/Jens