MS Windows
briani 27239
IE7 - men nok mere Vista problem
Fra : JBJ

Dato : 30-12-07 20:33

Vista Home Premium DK, Toshiba Satellite L40-139, intet ekstraudstyr.

Når jeg åbner nye faner i IE7 så sker det at det er begrænset hvor mange
faner jeg
kan åbne på en gang, når det maksimal antal (ca. 6) så reagerer højreklik
lige pludselig ikke mere. Heller ikke hvis jeg lukker IE helt og åbner den
igen.

Er der en måde at ændre denne begrænsning? Jeg kan huske et lign. problem
fra tidligere versioner af IE hvor der skulle ændres noget i RegDB, men hvad
på Vista?

Ser ikke ud til at det fix med max. connections, gør nogen forskel.

Skulle ikke skyldes ram, da jeg har 2GB og en swapfil på 4096mb

Er det et generelt problem i IE7?

Mvh

JBJ

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 30-12-07 21:16

"JBJ" <SPØRG@MIG.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ser ikke ud til at det fix med max. connections, gør nogen forskel.
>
> Skulle ikke skyldes ram, da jeg har 2GB og en swapfil på 4096mb

Aner det ikke - bruger helst ikke det skidt !

Prøv i stedet at se på (og prov) Avan Browser - har brugt den over et år og
vil ikke af med den.
Har meget tit 10-20-30 vinduer åbne. Og det er bare at lukke og slukke -
tænde igen næste dag, starte Avant og vips - så har du alle dine vinduer
igen !
Mener også du vha "skift bruger" faktisk kan have flere sæt åben vinduer at
skifte imellem.
Får jævnligt et pop-up om at der er kommet en ny version - og henter den med
det samme bare for at undgå evt. børnesygdomme - men har egenligt ikke
oplevet nogle.
Firefox, Mozilla osv - go home !

Men du skal ikke downloade mere end ca 1½ Mb, så jeg er ret sikker på at
den bruger en hel del af IE.
Men så længe den gir en meget bedre oplevelse end IE så lever jeg med det

--
Jesper Hedegaard

Suzuki Svage når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 30-12-07 21:52

"Jesper Hedegaard" <skrub@af.nu> skrev :

>Prøv i stedet at se på (og prov) Avan Browser - har brugt den over et år og
>vil ikke af med den.

Avant er jo bare en skal til IE med en anden brugerflade, så du
bruger da stadig IE.
--
Besøg www.gedebanken.dk og doner en ged til en fattig
familie i f.eks. Uganda, Sudan, Afghanistan eller Pakistan

Fra : KeNzO

Dato : 31-12-07 00:36

> Prøv i stedet at se på (og prov) Avan Browser - har brugt den over et år
> og vil ikke af med den.

Avant er explorer ...... så hellere bruge firefox og hent en skin som hedder
vista aero så ligner den IE7

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 31-12-07 00:52

"KeNzO" <NOm@il.com> skrev i en meddelelse

> Avant er explorer ...... så hellere bruge firefox og hent en skin som
> hedder vista aero så ligner den IE7

"Avant er Explorer..." - ikke helt - den opleves meget anderledes.
Og jeg skrev jo netop at jeg regnede med at den bruger dele af IE.
Så hvis i gad læse mit svar til ende inden i svarer.....

Fra : KeNzO

Dato : 31-12-07 01:43

> "Avant er Explorer..." - ikke helt - den opleves meget anderledes.
> Og jeg skrev jo netop at jeg regnede med at den bruger dele af IE.
> Så hvis i gad læse mit svar til ende inden i svarer.....

ok du har ret var lidt for hurtig på tastaturet

Fra : JBJ

Dato : 31-12-07 05:02

"KeNzO" <NOm@il.com> skrev i meddelelsen

> ok du har ret var lidt for hurtig på tastaturet

og alt det har lige præcis hvor meget at gøre med problemet:)

Hvis I er så glade for andre browsere så start jeres egen tråd om det!

Jeg mangler stadig en løsning på mit problem med IE7:) Med det menes et svar
til IE7 og ikke tonsvis af andre browsere!

Skulle jeg vælge en anden ville jeg tage Opera:) Men som sagt har det stadig
intet at gøre med problemet og er ikke en løsning.

JBJ

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 31-12-07 11:05

> [...]
>
> Skulle jeg vælge en anden ville jeg tage Opera:) Men som sagt har det
> stadig intet at gøre med problemet og er ikke en løsning.

Jo - det er en løsn ing, men ånden den modtages i fremmer ikke just hjælp på
et senere tidspunkt.

Fra : JBJ

Dato : 31-12-07 14:00

"Jesper Hedegaard" <skrub@af.nu> skrev i meddelelsen

> Jo - det er en løsn ing, men ånden den modtages i fremmer ikke just hjælp
> [...]

Hej Jesper, dine svar kan ikke bruges da de som regel ikke reelt indeholder
en løsning på problemet men derimod er om alt andet. Beklager hvis du ikke
kan tage denne kritik, men så må du tage det op med højere magter(hvis du
altså mener der er nogen der er højere end dig selv). Desuden er det ikke
påkrævet af mig at jeg bare siger "Thank you sir" til dine svar, da de som
regel kun irreterer og ikke hjælper. Jeg har bedt dig starte din egen tråd
hvis du vil tale om andre browsere og ikke direkte har noget at gøre med mit
problem!

Ånden har det skam fint, de svar der holder sig indenfor problem området
bliver påskønnet og takket, og jeg gør ligeledes når jeg hjælper
andre(holder mig indenfor problem området). Det mangler du i dine svar.

Altså, er der en der spørger om IE7, så forventer han svar omkring IE7 og
ikke Avant browser. Foklarer man dig dette, ser du ud til at tage det som en
personlig fornærmelse! Men ok, så vil jeg da gøre dette så det sidder fast
en gang for alle, hvis det er den hjælp som du kan komme med så vil jeg
meget gerne bede dig om at lade være med at svare på mine indlæg i
fremtiden:) Alle andre er velkomne bare ikke lige dig, du spilder simpelthen
for meget af min tid på ting som i mine øjne er urelevant. At gå over til
Avant browser løser jo ikke ligefrem problemet i IE7, gør det(retorisk
spørgsmål)?

JBJ

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 31-12-07 14:41

Jamen løs du bare problemet selv - det er vist kun dig, der føler at ånden
ikke fejler noget.

Hvis du ikke kan lide svaret - så lad være med at spørge.

Fra : JBJ

Dato : 01-01-08 07:01

> [...]
> ikke fejler noget.
>
> Hvis du ikke kan lide svaret - så lad være med at spørge.

Hvis du ikke kan klare kritik så lad være med at svare:) Og så vil jeg bede
dig om at svare nedenunder teksten:) Er du ny her?

JBJ

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 01-01-08 14:00

Det er da vist fnærmere dig, der er ny her !

Med din indstilling og viden om NG skal du vist en tur i Google for at løse
denne her:

PLONK

Fra : JBJ

Dato : 03-01-08 03:41

> [...]
> Det er da vist fnærmere dig, der er ny her !
>
> Med din indstilling og viden om NG skal du vist en tur i Google for at

Nu mente jeg mere at du svarer ovenover min tekst og det er som regel kun
nybegyndere der gør det:) En af hovedreglerne i NG er at man svarer under
indlægget! Men det ved du vel:)

JBJ

Fra : Keld Thomassen

Dato : 31-12-07 09:59

JBJ skrev:
> [...]
>
> Ser ikke ud til at det fix med max. connections, gør nogen forskel.
>
> Skulle ikke skyldes ram, da jeg har 2GB og en swapfil på 4096mb

Nej, det er ikke et generelt problem. Jeg bruger normalt Firefox, men
har lige indstalleret Vista for første gang, og blev så nysgerrig at jeg
måtte checke IE7. Jeg har pt. 11 blade åbne. Nogle med CRTL+"link-click"
og nogle bare med højreclick. Der er ingen problemer. Jeg har også
kigget lidt under indstillinger, men fandt intet som kan forklarre
dette. jeg har lige some dig 2Gb RAM.
Jeg har ikke andvendt noget fix. Min Vista er så ren som den kan blive,
bortset fra firefox og Thunderbird.
mvh. Keld

Fra : JBJ

Dato : 31-12-07 14:16

"Keld Thomassen" <no_mouemanly@no_mailme.no_dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> lige some dig 2Gb RAM.
> Jeg har ikke andvendt noget fix. Min Vista er så ren som den kan blive,

Tak for svaret Keld:) Hvilken version af Vista bruger du? Jeg havde nemlig
ikke dette problem på Home basic. Det er kun i Home Premium at jeg oplever
denne begrænsning, det var derfor at det kunne tænkes at det mere var et
Vista problem end et IE7 problem.

Godt nok havde den anden bærbar, med Home basic, en højere cpu men det burde
da ikke, nu om dage, have noget at sige da det kun drejer sig om en forskel
mellem en Celeron M 440 1.86Ghz og en Celeron M 520(nyere model) 1.6Ghz.
Celeron M520 er jo baseret på Core2 duo teknologien. Taget fra Wiki:

Merom-1024
The new Celeron M 520 is a single-core 65 nm CPU based on the Merom Core 2
CPU. It has half of the L2 cache (1 MiB) of the low end Core 2 Duo (2 MiB
cache) and lacks both SpeedStep and Virtualization Technology. It also
features Intel 64 technology and XD-bit support with 533 MHz FSB.

http://en.wikipedia.org/wiki/Celeron

JBJ

Fra : O. Skjold

Dato : 31-12-07 14:50

JBJ skrev i news:4777f289$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

<klip>

> Er der en måde at ændre denne begrænsning?

Antal faner er kun begrænset af RAM til rådighed.

> Er det et generelt problem i IE7?

Nej, jeg kan åbne mange flere faner og jeg har kun 1 GB RAM.

Hvis du gider bruge Google lidt, så er der masser af
løsningsforslag men du får dem ikke serveret herfra.

DU har et et problem som DU ejer, derfor ville lidt ydmyghed
overfor dem der forsøger at bidrage klæde dig lidt. Resultatet
kunne blive, at der rent faktisk var nogen der gad hjælpe dig.
Husk - for at bruge dine egne ord - det er ikke PÅKRÆVET at andre
hjælper dig ligesom det ikke er påkrævet at du siger tak.

Godt nytår.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : JBJ

Dato : 01-01-08 07:13

"O. Skjold" <5260.odense@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Husk - for at bruge dine egne ord - det er ikke PÅKRÆVET at andre
> hjælper dig ligesom det ikke er påkrævet at du siger tak.

Hej O. Skjold, jeg har skam ydmyghed og respekt for dem som svarer, men ikke
overfor fætter smart som absolut mente at Avant browser var løsning på
problemet og hans svar var det eneste rigtige. At skifte til Avant løser jo
ikke problemet, det vil stadig være der:) Så den slags svar kan jeg ikke
bruge til noget, og når så manden lader til at blive irreteret når man ikke
tager hans svar som det eneste rigtige, det kan jeg slet ikke bruge til
noget!
Jeg gætter på at du ville have det på samme måde, hvis du spurgte om et
eller andet og så en fætter smart gik ind i din tråd og kom med et svar der
slet ikke havde med sagen at gøre.
Et lille citat fr mandens første svar

"Aner det ikke - bruger helst ikke det skidt !

Prøv i stedet at se på (og prov) Avan Browser - har brugt den over et år og
vil ikke af med den."

Hvad har det lige med en fejl i IE7 at gøre? Jeg kunne også installere
opera, men det ville stadig ikke løse IE7 problemet!

Godt nytår:)

JBJ

Fra : O. Skjold

Dato : 01-01-08 12:34

JBJ skrev i news:4779da02$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

<klip>

> [...]
> et eller andet og så en fætter smart gik ind i din tråd og kom
> med et
> svar der slet ikke havde med sagen at gøre.

Normalt ikke men det kommer selvfølgelig an på sagen og hvad NG
det er.

Når man spørger her er risikoen, at tråden udvikler sig i en
retning man ikke kan bruge men det er ligesom vilkårene i et frit
forum.

Man kan pænt gøre opmærksom på at løsningen ikke er brugbar eller
man kan ignorere den del af tråden der kører ud at et skævt spor.

Men sådan er vi forskellige...

Prøv i øvrigt på Google eller Google groups at søge på "ie
maximum tabs", så kommer der måske noget du kan bruge.

> Godt nytår:)

Tak i lige måde

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : JBJ

Dato : 03-01-08 03:43

> [...]
>
> Men sådan er vi forskellige...
>
> Prøv i øvrigt på Google eller Google groups at søge på "ie maximum tabs",

Jeg takker fo svaret:)

JBJ

Fra : Carl Drud

Dato : 01-01-08 10:08

"JBJ" <SPØRG@MIG.dk> writes:

> [...]
> fra tidligere versioner af IE hvor der skulle ændres noget i RegDB, men hvad

I linket herunder er problemet beskrevet, men det er ved 50+
faneblade. Om det er løsningen for dig ved jeg ikke.

http://www.ie-vista.com/tabs.html

--
Carl

Fra : JBJ

Dato : 03-01-08 03:36

"Carl Drud" <carl.drud@myrealbox.com> skrev i meddelelsen

> I linket herunder er problemet beskrevet, men det er ved 50+
> faneblade. Om det er løsningen for dig ved jeg ikke.

> [...]

Tak for svaret Carl:) Det er den slags svar jeg kan bruge til noget:) Jeg
ser dog ud til at have ordnet det selv ved det fix som jeg omtalte
tidligere:) Der er nemlig en begrænsning i Vista på hvor mange
forbindelser(til servere) man kan have på samme tid.

Står beskrevet her:

http://vistarewired.com/2007/04/16/increase-the-number-of-simultaneous-downloads-in-internet-explorer-7/

og her:

http://www.maximumpcguides.com/speedup-internet-explorer-7-by-increasing-the-connections-limit/

Den sidste virker ikke på Vista Home Premium men det gør den første
løsning:)

JBJ