MS Windows
briani 27239
Hvad er System Volume Information
Fra : Ukendt

Dato : 30-12-07 14:38

Hej.

På mit D-drev ligger Recycler og System Volume Information. Det er de eneste
to ting, der pt. ligger på dette drev og jeg kan ikke slette dem.

Hvad er det - er det et problem, at jeg har dem?

På forhånd tak
fra en bekymret fyr

Fra : Lars E. P.

Dato : 30-12-07 16:21

Sun, 30 Dec 2007 14:37:45 +0100, skrev "Vint" <vint> :

> [...]
>to ting, der pt. ligger på dette drev og jeg kan ikke slette dem.
>
>Hvad er det - er det et problem, at jeg har dem?

Intet problem med den. Det er din papirkurv og dine
gendannelsespunkter.

Hilsen Lars

Fra : Rado

Dato : 30-12-07 16:44

On Sun, 30 Dec 2007 16:20:32 +0100, Lars E. P.
<nyheder@SLETplakaten.dk> wrote:

>Intet problem med den. Det er din papirkurv og dine
>gendannelsespunkter.

System Volume Information er svjv en del af NTFS filsystemet (den
findes også i Windows 2000 der ikke har systemgendannelse, og den
optræder ikke på FAT32 partitioner).

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Fra : Ole C

Dato : 30-12-07 19:23

Rado skrev blandt andet:

> System Volume Information er svjv en del af NTFS filsystemet (den
> findes også i Windows 2000 der ikke har systemgendannelse, og den
> optræder ikke på FAT32 partitioner).

Det sidste er ikke rigtigt.
XP laver også System Volume Information - og dermed Systemgendannelse -
på FAT32 partitioner.

--
vh
Ole C

Fra : Rado

Dato : 31-12-07 05:55

On Sun, 30 Dec 2007 19:22:37 +0100, "Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk>
wrote:

>Det sidste er ikke rigtigt.
>XP laver også System Volume Information - og dermed Systemgendannelse -
>på FAT32 partitioner.

Ok, men i ikke Windows 2000, så vidt jeg har erfaret. Her har jeg kun
set mappen på NTFS partitioner.

Jeg tror (kan ikke finde noget om det hos MS) at systemgendannelsen i
XP er noget der er blevet lagt ind under System Volume Information
efter Win 2000. Fordi mappen jo også optræder i Win 2000, der ikke har
systemgendannelse. Og da systemgendannelse også virker på FAT32 drev,
vil mappen derfor også kunne findes på dem, i XP.

Fra : Ole C

Dato : 31-12-07 11:11

Rado skrev blandt andet:

> [...]
> systemgendannelse. Og da systemgendannelse også virker på FAT32 drev,
> vil mappen derfor også kunne findes på dem, i XP.

Lyder logisk.

--
vh
Ole C

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 30-12-07 16:45

Lars E. P. <nyheder@SLETplakaten.dk> skrev :

>Intet problem med den. Det er din papirkurv og dine
>gendannelsespunkter

Ikke papirkurv, den ligger i RECYCLER.
--
Besøg www.gedebanken.dk og doner en ged til en fattig
familie i f.eks. Uganda, Sudan, Afghanistan eller Pakistan

Fra : Lars E. P.

Dato : 31-12-07 08:20

Sun, 30 Dec 2007 16:45:06 +0100, skrev Kerim Ellentoft
<kerim@mail.tele.invalid> :

>Ikke papirkurv, den ligger i RECYCLER.

Som er den første af de to mapper han nævner

Hilsen Lars

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 31-12-07 17:15

>Som er den første af de to mapper han nævner

Jeg kunne ikke huske lige, hvad der stod i det oprindelige indlæg
og læste kun subject og så at Lars skrev den, så gik ud fra at
det kun var System Volume Information, der mentes.

Ellers skulle der jo have stået dem.

Fra : Rado

Dato : 30-12-07 16:44

On Sun, 30 Dec 2007 14:37:45 +0100, "Vint" <vint> wrote:

>På mit D-drev ligger Recycler og System Volume Information. Det er de eneste
>to ting, der pt. ligger på dette drev og jeg kan ikke slette dem.

Du kan gøre dem usynlige ved at fjerne krydset i "Show hidden files" i
Explorer opsætningen. .

Fra : Rado

Dato : 31-12-07 05:40

On Sun, 30 Dec 2007 16:43:53 +0100, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

>Du kan gøre dem usynlige ved at fjerne krydset i "Show hidden files" i
>Explorer opsætningen. .

Rettelse: det er "Hide protected operating system files" der er tale
om.