Nogle råd om NAS server?
Fra : Fribse

Dato : 30-12-07 17:54

Ja, jeg overvejer at skifte min meget strømslugende server ud med en
lille CPU intensiv boks, og en NAS.
Jeg syntes bare at NAS markedet er noget rod i øjeblikket. Det er
simpelthen umuligt at finde alle oplysningerne som jeg har brug for
online, derfor håber jeg der er nogen der har lidt erfaring / viden om
produkterne, og er villige til at dele lidt ud af det.

Jeg skal bruge:

Bittorrent klient
DLNA
SMB eller NFS
RAID-5
2-3 TB (brugbar) plads.

Ekstra plusser vil være
Web med php
iSCSI (iSCSI vil være et kæmpe plus, men det ser ud til at prisen bliver
enorm hvis man vil have det...)
LDAP integration for bruger autorisering

Jeg kan se at Buffalo Terra Live kan alt dette (og mere til), men er der
andre muligheder?
DLNA'en er absolut et krav, når man nu har udstyr der kan udnytte det...

Fra : TGJ

Dato : 30-12-07 19:33

Prøv at kigge på Synology:
http://www.itzonen.dk/content/anmeldelse.asp?reviewid=1043&page=1

http://www.synology.com/enu/products/DS207+/index.php

Ved ikke om den opfylder alle dine krav, men jeg er meget tilfreds med den.

Eneste minus ved den er at blæseren "larmer" lidt, men det er altså LIDT.

Thomas

Fra : Fribse

Dato : 31-12-07 09:21

In article <4777e385$0$15880$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
tgsj@FJERNDETTEmail.dk says...
> [...]
> Eneste minus ved den er at blæseren "larmer" lidt, men det er altså LIDT.

Hej Thomas

Den får jeg aldrig op på 2-3 GB med Raid-5 i 207 udgaven
407'eren understøtter så vidt jeg kan se ikke DLNA, men igen er det
umuligt at se det præcist syntes jeg...
En kollega har lige købt DS207'eren og den er han meget glad for. Eneste
problem er for ham også at den ikke understøtter DLNA som er standarden
man skal bruge nu for at få moderne DMA'ere til at tale sammen med
lager.

Tak for inputtet.

Mvh
Kenneth

Fra : TGJ

Dato : 31-12-07 12:25
Fra : TGJ

Dato : 31-12-07 13:30

"Fribse" <fribse2004@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
In article <4777e385$0$15880$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
tgsj@FJERNDETTEmail.dk says...
407'eren understøtter så vidt jeg kan se ikke DLNA, men igen er det
umuligt at se det præcist syntes jeg...

http://www.synology.com/enu/support/help-page.php?q_id=375

Ja den understøtter ikke dlna

Thomas

Fra : Casper

Dato : 03-01-08 19:19

Off topic en smule.

Har selv en TeraStation Live og er tilfreds med den. Men har endnu ikke
udnyttet den fuldt ud. Jeg vil spørge dig hvilken DLNA halløj du har og hvad
du kan anbefale?

Vh. Casper