MS Windows
briani 27239
manual til Vista
Fra : Jørgen

Dato : 28-12-07 15:36

Jeg har for få timer siden købt en ny computer. Styresystemet er Vista.
Der er ingen manual. Bag på regningen står bl.a., at med visse nyere
produkter må man selv udprinte manualen. Men hvordan gør man det. Alene at
få den installeret og finde frem til nyhedsgrupperne er en famlen i blinde.
Nu er jeg nået hertil.
Hvem ved, hvor jeg finder denne manual?

Selvfølgelig bør jeg køre til Glostrup igen, gå ind i Computer City og
forsøge at finde en sælger. Og så håbe, at han kender svaret. Så er det
ulige nemmere at spørge jer her.

HJÆLP
Jørgen

Fra : getdion@gmail.com

Dato : 28-12-07 15:57

"Jørgen" <laybourn@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> frem til nyhedsgrupperne er en famlen i blinde. Nu er jeg nået hertil.

Så vidt jeg ved findes der ikke andet end de Hjælp funktioner som findes rundt omkring
på din computer.
Vista-hjælp er meget omfattende.
Men jeg ville også helst have en rigtig manual. Så kan man få overblik.

Fra : Michael Bach

Dato : 28-12-07 16:21

"Jørgen" <laybourn@c.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Selvfølgelig bør jeg køre til Glostrup igen, gå ind i Computer City og
> forsøge at finde en sælger. Og så håbe, at han kender svaret. Så er det

Hej .

Du kunne jo bare trykke, hjælp og support i søg baren,
så har du læse stof til mange timer :)
Lige til at printe ud,hvis det er det man vil.

Mvh Michael Bach

Fra : Jørgen

Dato : 28-12-07 16:55

"Jørgen" <laybourn@c.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg har for få timer siden købt en ny computer. Styresystemet er Vista.

Det skulle også være muligt at downloade styresystemet til CD eller DVD.
Ellere rettere kopiere det. Man kan jo blive tvunget til at geninstallere.
Hvordan mon?

Det synes jeg søreme er megasvært.
Jørgen

Fra : Max

Dato : 28-12-07 17:14

Hej Jørgen

> geninstallere. Hvordan mon?
>
> Det synes jeg søreme er megasvært.

Når nu alt er så svært for dig, hvorfor køber du så din computer
et sted hvor der ingen service og hjælp er og få ?

--
Mvh Max

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 28-12-07 18:24

> Hej Jørgen

> Når nu alt er så svært for dig, hvorfor køber du så din computer
> et sted hvor der ingen service og hjælp er og få ?

Det gør han vel fordi den service og hjælp han kan få ikke står mål med de
ekstra omkostninger han ville have haft!
kurt

Fra : Max

Dato : 28-12-07 19:05

Hej Kurt

> Det gør han vel fordi den service og hjælp han kan få ikke står mål
> med de ekstra omkostninger han ville have haft!

Det gælder da kun hvis man sætter sin fritid til at være 0 Kr. værd.

--
Mvh Max

Fra : jopa

Dato : 28-12-07 19:02

"Jørgen" <laybourn@c.dk> skrev

> Det skulle også være muligt at downloade styresystemet til CD eller DVD.
> Ellere rettere kopiere det. Man kan jo blive tvunget til at geninstallere.
> Hvordan mon?

Normalt følger der vel en original CD med køb af PC

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : JBJ

Dato : 28-12-07 20:01

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i meddelelsen
> "Jørgen" <laybourn@c.dk> skrev

> Normalt følger der vel en original CD med køb af PC
>
> --
> Mvh. John
> www.jp-web.dk
> www.johns-web.dk

Ikke altid! Til tider kommer man ud for en pc hvor man selv skal oprette
disse CD/DVD'ere via et program der er installeret på pc'en. Andre gange
følger der kun en restore CD/DVD med.

JBJ

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-07 20:03

> [...]
>
> Selvfølgelig bør jeg køre til Glostrup igen, gå ind i Computer City og
> forsøge at finde en sælger. Og så håbe, at han kender svaret. Så er det

Det ville hjælpe lidt hvis du skrev hvad det er for en Pc.
Prøv at kigge lidt i start og programmer.
Der ligger mange gange både en manual
samt hvordan man laver en Recovery skive.

--
med venlig hilsen / best regards
Bc

Fra : Jørgen

Dato : 29-12-07 16:48

> [...]
> Prøv at kigge lidt i start og programmer.
> Der ligger mange gange både en manual
> samt hvordan man laver en Recovery skive.

Det er en Windows Vista - Home Premium.
Type Acer - Aspire M1100

Der medfølger to blanke DVD-R mærket Blank Recovery DVD. Der er ikke noget
på, og det må være meningen, man selv skal tappe noget ud af programmet,
inden maskinen bliver forurenet. Men hvordan det skal gøres, er der ingen
hjælp til.

Ville det have været så kostbart for Acer, om de selv havde lavet de
nødvendige kopier. Som alt andet er det nemt og hurtigt, når man ved,
hvordan.

Hilsen Jørgen

Fra : Bjarne Chr

Dato : 29-12-07 18:26

> [...]
>
> Ville det have været så kostbart for Acer, om de selv havde lavet de
> nødvendige kopier. Som alt andet er det nemt og hurtigt, når man ved,

Acer sender dog to DVD skiver med det er mere end f.eks. HP gør.
I start og programmer skal du kigge efter noget med
Empowering Technology eRecovery samt AcerSystem
Der kan du sikkert finde både manual og hjælp til recovery.
Du har sikkert også en skjult recovery partion på computeren.
Modsat HP kan du på en Acer lave mere end et sæt recovery skiver.
Her er lidt på engelsk
http://www.acerpanam.com/synapse/data/7117/documents/Acer%20eRecovery%20Management%20v2.5%20-%20final.pdf

Fra : Jørgen

Dato : 30-12-07 11:37

> [...]
> Du har sikkert også en skjult recovery partion på computeren.
> Modsat HP kan du på en Acer lave mere end et sæt recovery skiver.

Bravo, Bjarne - og Tak.

Det var jo noget af det manual, jeg efterlyste.
Den viste mig, præcis, hvor recovery mulighederne fandtes.
Det gjorde jeg så, og nu har jeg et par DVD'er, maskinen har testet og
siger, er OK. Det må vi så håbe, de er i påkommende tilfælde.

Det er rigtigt, at der er en masse hjælp rundt omkring i maskinen, men uden
en regulær manual og et bjerg af egne gamle notater fra tidligere computere,
er jeg på meget gyngende grund.

Nu er jeg på jagt efter en regulær manual, hvis en sådan findes i maskinen.

Forløbig tak.
Jørgen

Fra : Bjarne Chr

Dato : 30-12-07 12:58

> [...]
> computere, er jeg på meget gyngende grund.
>
> Nu er jeg på jagt efter en regulær manual, hvis en sådan findes i

Hvis du leder efter en manual til Vista så bliver du skuffet.
Der ligger en manual om computeren på Pc'en
Der står hvordan man pakker den ud og sætter den op.
Skidesmart når computeren ligger nede i kassen.
Jeg kan godt sende den til dig en PDF fil på knap 400 Kb.
Bc

Fra : Jørgen

Dato : 30-12-07 15:14

> Jeg kan godt sende den til dig en PDF fil på knap 400 Kb.
> Bc

Ellers tak. Det tror jeg ikke kan hjælpe mig meget her. Jeg har fundet
stikket til monitoren og til netledningen.
Lyden drillede mig lidt. Den gør det stadig. Musik lyder som i et
badeværelse. Men mon ikke det kan løses hen ad vejen?
Til gengæld kan jeg ikke installere mit Hauppauge TV-kort. Det har jeg
skrevet til Hauppauge om. Kender du svaret er jeg da meget interesseret.
Ellers vil jeg famle mig videre frem. Den første uge med ny computer, er
bæstet som sædvanlig meget tæt på at komme i den blå avis. Kun een var
uløselig. Det var den med Milennium. I 1½ år troede jeg, det var mig, der
var idiot. Så nedgraderede jeg den til W98, og så var det pludselig en
dejlig maskine igen. En medarbejder fra Mikrosoft tilstod også i en
telefonsamtale, at "Milennium var de ikke så stolt af".

Mvh Jørgen

Fra : Bjarne Chr

Dato : 30-12-07 18:25

> [...]
> dejlig maskine igen. En medarbejder fra Mikrosoft tilstod også i en
> telefonsamtale, at "Milennium var de ikke så stolt af".

Der står ellers også hvordan du slukker for den
Er det Vista Basic eller Premium
Hvad hedder dit Hauppauge TV-kort?
Prøv evt. at hente drivere og WinTV her
http://www.hauppauge.co.uk/pages/support/support_new_xpvista.html
Vista er en ny Milennium atter et fejlskud fra Microsoft
Jeg har smidt en ekstra harddisk i min Acer og installeret XP
Så leger jeg lidt med Vista om søndagen.
mvh Bc

Fra : Jørgen

Dato : 30-12-07 20:12

> [...]
> Jeg har smidt en ekstra harddisk i min Acer og installeret XP
> Så leger jeg lidt med Vista om søndagen.

Det lyder søreme ikke spor beroligende, hvad du der fortæller mig.
Endnu en dødssejler.
Pludselig - for et par timer siden - blev min mus virkningsløs. Helt død.
Den er ellers ret ny. Så fik jeg den ide at skifte musen ud. Jeg har flere
mus på lager. Det var en med kugle og ledning, men den virkede sløvt. Jeg
satte musebevægelserne op til maxumum, og nu kan den bruges, men det er slet
ikke i orden. Jeg prøvede med en anden mus. Den kørte meget trægt op og ned.
Ikke sidelæns.
Jeg tror ikke mine mus fejler spor. Jeg lægger ikke defekte mus på lager.
Tror du, det er Vista, der nu viser sit sande ansigt allerede?
XP var ellers ret god, forstår jeg på dem, der har forstand på det. Min har
virket perfekt i 4 år. Hvis jeg skal købe en ny XP til min nye PC, bliver
det nok dyrt. Jeg gav vist 1700 kr for Win98. Hvor har du din XP fra? Den
der fulgte med til en anden maskine, kan vel ikke bruges. Nå, det er måske
et indiskret spørgsmål.

Jeg har ingen notater om typen på mit TV kort. Jeg må lige åbne kassen og se
efter.
Mvh Jørgen

Fra : Jørgen

Dato : 30-12-07 20:42

> Er det Vista Basic eller Premium
> Hvad hedder dit Hauppauge TV-kort?

Vista er en Home Premium.
TV kortet er vist enten Win"TV.PVR150 eller 250. Jeg husker det ikke, og der
er intet i dag, der bærer den betagnelse.
På selve kortet står der
WinTV
PAL-B/G-I-D/K-SECAM 26139 REV C1A5

På stregkoden står 5005 2902391
Bringer det dig videre?

Jørgen

Fra : Bjarne Chr

Dato : 30-12-07 23:21

> [...]
> TV kortet er vist enten Win"TV.PVR150 eller 250. Jeg husker det ikke, og
> der er intet i dag, der bærer den betagnelse.

Så kan du godt bruge den link til Hauppauge.
Musen ved jeg ikke rigtigt.
Der fulgte trådløs mus og keyboard med en lille usb dims til min.
Men jeg bruger ikke noget af det.
Jeg fandt en OEM version af XP SP2 til små 600 Kr.
hos MM-Vision men de har udsolgt nu. Sjovt nok
Bc

Fra : Jørgen

Dato : 31-12-07 16:39

> Så kan du godt bruge den link til Hauppauge.

Så nu kører TV'et.
Sikke en masse hjælp jeg har fået af dig.
Tak skal du have - OG GLÆDELIGT NYTÅR.
Jørgen

Fra : Bjarne Chr

Dato : 31-12-07 23:43

> Så nu kører TV'et.
> Sikke en masse hjælp jeg har fået af dig.
> Tak skal du have - OG GLÆDELIGT NYTÅR.
> Jørgen

Velbekomme
Og også godt Nytår til dig
Bc

Fra : hcma

Dato : 29-12-07 12:38

> [...]
>
> Selvfølgelig bør jeg køre til Glostrup igen, gå ind i Computer City og
> forsøge at finde en sælger. Og så håbe, at han kender svaret. Så er det

Jeg ligger ind med O'Reily's "The Missing Manual"
Du er velkommen til at skrive til mig og så finder vi nok ud af noget
m v h
hcma

Fra : Michael Bach

Dato : 29-12-07 14:50

"hcma" <hcma@hcma.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg ligger ind med O'Reily's "The Missing Manual"
> Du er velkommen til at skrive til mig og så finder vi nok ud af noget
> m v h
> hcma

# ;) # LOL

mvh Michael Bach.