MS Windows
briani 27239
Adobe reader
Fra : Per Nielsen

Dato : 28-12-07 11:08

Hej
Har problemer med at hente Adobe reader, får fejlmeddelelse " internet explore kan ikke hente Adberdr 811_en_US.exe fra download
..adobe.com det anmodede sted er ikke tilgængelig eller findes ikke.
Nogen der kan hjælpe?
Per

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 28-12-07 11:17

Per Nielsen wrote :
> Har problemer med at hente Adobe reader, får fejlmeddelelse " internet
> explore kan ikke hente Adberdr 811_en_US.exe fra download .adobe.com det
> anmodede sted er ikke tilgængelig eller findes ikke.

Jeg kan hente uden problemer fra:
http://ardownload.adobe.com/pub/adobe/reader/win/8.x/8.1.1/enu/AdbeRdr811_en_US.exe

Den ligger også på deres FTP-server:
ftp://ftp.adobe.com/pub/adobe/reader/win/8.x/8.1.1/enu/AdbeRdr811_en_US.exe

--

/klaus

Hold din (udbyders) mailserver fri for spam;
krypter din email-adresse til højre for "@".

Fra : Per Nielsen

Dato : 28-12-07 11:41

"Klaus Jørgensen" <kj@no.spam> skrev i en meddelelse news:mn.e2a57d7c97990a97.68573@no.spam...

> [...]
>
> Den ligger også på deres FTP-server:
> ftp://ftp.adobe.com/pub/adobe/reader/win/8.x/8.1.1/enu/AdbeRdr811_en_US.exe

Problemet er det samme,det er de samme link jeg var inde på, er der en eller anden spærring????
Per

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 28-12-07 11:53

Per Nielsen wrote :
> "Klaus Jørgensen" <kj@no.spam> skrev i en meddelelse

> Problemet er det samme,det er de samme link jeg var inde på, er der en eller
> anden spærring????
> Per

Det burde der ikke være.
Hvis du heller ikke kan pinge de to servere, må der være en fejl hos
din udbyder.

Som alternativ kan du prøve:
ftp://ftp.sdu.dk/pub/misc/AdbeRdr80_en_us.exe
....og så køre en opdatering.

Fra : John

Dato : 28-12-07 11:52

"Per Nielsen" <per_n@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Har problemer med at hente Adobe reader

Foxit Reader er et godt alternativ:

http://www.majorgeeks.com/Foxit_Reader_d4763.html

John

Fra : Per Nielsen

Dato : 28-12-07 12:02

"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse news:4774d53c$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Foxit Reader er et godt alternativ:
>
> http://www.majorgeeks.com/Foxit_Reader_d4763.html
>
> John Hej problemet er det samme med Foxit
Per

Fra : John

Dato : 28-12-07 12:10

"Per Nielsen" <per_n@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> John Hej problemet er det samme med Foxit

???

Blokering af en slags? Måske firewall?

Kan du overhovedet få lov at downloade noget som helst?

Prøv evt at holde CRTL nede, mens du klikker.

John

Fra : Per Nielsen

Dato : 28-12-07 12:17

"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse news:4774d979$0$15882$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> ???
>
> Blokering af en slags? Måske firewall?
>
> Kan du overhovedet få lov at downloade noget som helst?
>
> Prøv evt at holde CRTL nede, mens du klikker.
>
> John
Hej
Har lige prøvet at downloade forskelligt og det gælder det samme for alle,kan overhovedet ikke downloade noget.

Per

Fra : John

Dato : 28-12-07 12:55

"Per Nielsen" <per_n@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> kan overhovedet ikke downloade noget.

Dén ka' jeg ikke greje, kun komme med nogle gæt.

Du har måske:

Installeret noget (sikkerhedssoftware) der blokerer
Fået snavs på pc'en
Kørt en (for) grundig oprydning med et renseprogram

Hvis du tidligere har kunnet downloade, så kan en system-gendannelse måske
redde situationen.

Du kan måske oplyse lidt mere om, hvordan fejlen er opstået.

John

Fra : Per Nielsen

Dato : 28-12-07 17:12

Fra : Per Nielsen

Dato : 28-12-07 17:40

"Per Nielsen" <per_n@stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:4775201d$0$15010$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Hej
Kan godt downloade opdateringer men ikke programmer???????????
Per

Fra : Rudi Stegen

Dato : 28-12-07 20:22

Hej Per Nielsen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Kan godt downloade opdateringer men ikke programmer???????????

Prøv at se om du kan hente noget, der ikke "kan køres" - dvs. _ikke_
exe-filer og den slags men fx zip-filer o.l.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Per Nielsen

Dato : 29-12-07 08:47

"Rudi Stegen" <newsnospam@stegen.dk> skrev i en meddelelse news:Xns9A14CF2631E85RudiStegen@katie.klen.dk...

> Prøv at se om du kan hente noget, der ikke "kan køres" - dvs. _ikke_
> exe-filer og den slags men fx zip-filer o.l.

> [...]

Kan heller ikke hente zip filer
Per

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-07 10:03

"Per Nielsen" <per_n@stofanet.dk> skrev i meddelelsen

> "Rudi Stegen" <newsnospam@stegen.dk> skrev i en meddelelse

> Kan heller ikke hente zip filer
> Per
Får du evt. en pop up besked øverst i browseren?
Den skal du højreklikke på og vælge hent fil.
Bc

Fra : Per Nielsen

Dato : 29-12-07 10:20

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 29-12-07 10:47

> "Bjarne Chr" <None> skrev i en meddelelse

Kunne man mon overtale dig til at følge denne lette opskrift: citer den
originale tekst, skær det overflødige væk, og svar under det du svarer
på istedet for at råbe ind imellem teksten.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Per Nielsen

Dato : 29-12-07 11:06

> [...]
> det du svarer på istedet for at råbe ind imellem teksten.

Det er ikke for at råbe jeg skriver med stort men for at vise at jeg svare på det meget kort og enkelt

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 29-12-07 11:32

> Det er ikke for at råbe jeg skriver med stort men for at vise at jeg
> svare på det meget kort og enkelt

Tak for dette svar udført helt korrekt ifølge netetikette
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Rudi Stegen

Dato : 29-12-07 19:41

Hej Per Nielsen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Kan heller ikke hente zip filer

Pis! Det ville ellers have indkredset synderen, hvis du have kunnet.
Men hvem siger, at det skal være nemt

Flere (også mig) lurer på, hvad der egentlig helt præcis sker når du
prøver at hente noget. Derfor tager jeg lige et eksempel, som du kan
afprøve og punkt for punkt så svare på, hvad der sker (punkt for punkt)
- indtil der intet sker, forstås, da de flg. valg så ikke kan være
tilstede.

Med Windows og IE5 eller nyere og alt fungerer normalt går man ind på
fx <ftp://ftptest1.tele.dk/pub/>.

1. Siden kommer frem.

2. Højreklikker på et link på siden (gerne en stor fil).

3. En rullemenu (IE's) popper op.

4. Man vælger 'Gem destination som'.

5. En boks (noget fra Stifinder/Explorer) med diverse foldere etc. på
ens egen harddisk popper op, og her vælger man gå, hvor filen skal
gemmes.

6. Pc'en begynder at hente det valgte fra serveren.

Altså hvad sker der præcis ved de forskellige punkter hos dig (indtil
intet sker)?

------------------

Desuden:

Et vildt skud (der sikert rammer ved siden af, men det er nemt lige at
prøve) kan også være, at der ligger en masse i temp-folderen, så IE er
blevet syg. Det bliver den nemt ved forstoppelse.

Slet lige indholdet af denne (ligger på systemdisken under:
\Documents and Settings\"brugernavn"\Lokale indstillinger\Temporary
Internet Files\Content.IE5\

"Brugernavn" erstattes selvfølgelig med det navn, du er logget på
Windows med (fx Per).

Alle foldere med indhold under ovennævnte lange sti slettes blot
(Index.dat kan ikke umiddelbart slettes, hvorfor du blot lader den i
fred her og nu).

Kan du ikke finde det (dvs. dit filhåndteringsprogram - fx
Stifinder/Explorer - viser det ikke), kan du også blot inde i Internet
Explorer vælge Funktioner, Internetindstillinger, Genereltfanen, Slet
filer (og sæt et hak ved 'Slet alt offlineindhold' eller noget i den
retning).

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Per Nielsen

Dato : 30-12-07 08:28

> [...]
> Explorer vælge Funktioner, Internetindstillinger, Genereltfanen, Slet
> filer (og sæt et hak ved 'Slet alt offlineindhold' eller noget i den

Hej
punkt 1. åbnede linket du angav
2. hentede en stor fil og så kommer der en rude op der hedder filoverførelse,den køre nogle min. og så kommer
fejlmeddelelsen
" Internet explore kan ikke hente filen fra ????? det anmodede sted er ikke tilgængelig eller findes ikke.

har 2 bærbare koblet til samme router, de kan sagtens hente filer hjem.

Per

Fra : JBJ

Dato : 30-12-07 01:21

> [...]
> explore kan ikke hente Adberdr 811_en_US.exe fra download .adobe.com det
> anmodede sted er ikke tilgængelig eller findes ikke.

Jeg har lige læst tråden igennem og vil så spørge om noget ingen anden har:
Hvordan er din pc tilsluttet til nettet?

Er det sådan her : Pc>router>modem>internet

Eller : Pc>modem>internet

Kører du med XP eller Vista?

Hvilket Antivirus/sikkerhedsprogram bruger du?

Har du Antispyware program - isåfald hvilket?

Hvilken pc har du? Ram, Cpu, HDD, netkort?

Er windows firewall slået til eller fra?

Har du et andet firewall program kørende?

Har du mulighed for at en bekendt, med velfungerende bærbar, kommer over til
dig og afprøver om han kan komme på?

JBJ

Fra : Per Nielsen

Dato : 30-12-07 08:39

Hej JBJ
skriver svaret ud for dine spørgsmål

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 30-12-07 16:51

"Per Nielsen" <per_n@stofanet.dk> skrev :

>skriver svaret ud for dine spørgsmål

Og så er det svært, at se hvad der er citat og hvad der er svar.

Og svært for en svarer at citere, så det bliver forstpeligt.
Det ville være meget mere overskuleligt, hvis du skrev svaret
under det citerede.

http://nyhedsgrupper.tdconline.dk/tour-07.html viser godt,
hvordan man bør svare.
--
Besøg www.gedebanken.dk og doner en ged til en fattig
familie i f.eks. Uganda, Sudan, Afghanistan eller Pakistan