MS Windows
briani 27239
mail tilbage til XP fra Vista?
Fra : Simon [2610]

Dato : 28-12-07 10:31

Hej,

Jeg købte for snart 3 måneder siden windows vista ultimate, og nu går den
ikke længere. jeg blir irriteret hver gang jeg bruger det fordi der er så
meget der er lavet om i det i forhold til xp. Og i den forbindelse vil jeg
gerne tilbage til gode gamle XP Pro SP2. Det eneste der lige umiddelbart
holder mig tilbage er at jeg ikke ved hvordan jeg skal konvertere min post
fra vista's "Windows Mail" tilbage til XP's "Outlook Express"... Er der
nogen der ved hvad jeg kan gøre her ?

Mange tak!
Mvh.Simon

Fra : getdion@gmail.com

Dato : 28-12-07 21:14

"Simon [2610]" <devnull@linux.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> "Outlook Express"... Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre her ?

Jeg ville oprette en konto hos gmail.com eller hotmail.com
Så slipper man for de evige problemer med at flytte gamle emails fra et system til et
andet .
Jeg har brug gmail i 3 år. Det er totalt spamfrit.

Har du vigtige mails på windows mail kan du, inden du sletter vista, videresende dem en
ad gangen til din ny gmail adresse

Fra : Jørgen E.

Dato : 29-12-07 20:31

> [...]
> konvertere min post fra vista's "Windows Mail" tilbage til XP's "Outlook Express"... Er
> der nogen der ved hvad jeg kan gøre her ?

Windows Mail gemmer mails i samme format som OE (.eml), men i OE er .eml filerne
yderligere gemt i .dbx filer.
Hvis du tager de mail du vil gemme og gemmer dem som .eml-filer separat på din
disk vil jeg mene du burde kunne enten trække dem over i mappen til OE eller
i hvert fald åbne dem og derefter gemme i den mappe du ønsker i OE. Jeg har
ikke selv prøvet, men det burde kunne lade sig gøre.

Du kan læse lidt om det her

http://www.vistax64.com/vista-mail/24453-windows-mail-outlook-express-can-i-go-back.html