MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Fejl 0x805021DE)
Fra : Mogens Olsen

Dato : 27-12-07 17:45

Hej.
Når jeg skal spille wma eller mpg filer i media player, det kan også
forekomme
ved opstart af programmer, får jeg denne her fejl og blå skærm
STOP: 0x0000000A (0x00000016, 0x0000001C, 0x00000000, 0x805021DE)
jeg kan ikke finde noget på dansk om emnet, men har hakket mig igennem tysk
noget
så vidt jeg kan forstå er det noget med Driver eller hvad er fejlen????
Min maskine er: C2Duo 6850, EN8600 GTS, 2GB RAM

Med venlig hilsen
Mogens Olsen

Fra : Mogens Olsen

Dato : 27-12-07 18:11

Jeg glemte at sige at det er med win XP

Mogens Olsen
m2olsen@tdcadsl.dk
http://home20.inet.tele.dk/m2olsen/

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 27-12-07 21:41

"Mogens Olsen" <m2olsen@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg glemte at sige at det er med win XP

> [...]
Jeg har lige læst de tyske dele igennem og ingen af stederne så jeg, at man
havde fundet svaret. Der var det generelt mistanke om grafikproblemer -
drivere.
Men når der står en fejlkode, plejer der også at stå en fejltekst, f.eks.
irq not equal or less, samt mange andre muligheder.
Det er ofte nødvendigt også at kende denne fejlmeddelelse for at kunne
fejlsøge. Det kan man så bruge til fejlsøgning på bl.a. microsofts
hjemmeside. Der kan du også søge på f.eks. 0x0000000A alene. Så dukker en
masse muligheder frem. Så kan du jo se, om du kan genkende noget af alt det
de skriver.
Men hvis det altid er når du starter noget med lyd, kunne man evt. forsøge
med en ny lydkortsdriver - bare som et gratis forsøg.

Kurt

Fra : Mogens Olsen

Dato : 28-12-07 00:06

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men hvis det altid er når du starter noget med lyd, kunne man evt. forsøge
> med en ny lydkortsdriver - bare som et gratis forsøg.

Hej Kurt.
Ja det kan du ha' ret i, det vil jeg da prøve, og jo der står noget foran
alle de nuller og tal, der står IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
det underlige er at maskinen har vel kørt ca. 2 måneder uden
noget vrøvl, hvornår det er opstået ved jeg faktisk ikke før jeg
skulle afvikle nogen film der var mpg og wma der var problemer med,
og det samme med afvikling af nogle programmer, men jeg må se
om det løser sig hen af vejen.
Mogens.

Fra : Finn

Dato : 28-12-07 03:42

Mogens Olsen wrote:

> [...]
> skulle afvikle nogen film der var mpg og wma der var problemer med,
> og det samme med afvikling af nogle programmer, men jeg må se

Prøv at kikke her Mogens, primært i den sidste halvdel...

http://support.microsoft.com/kb/314063/da

Venlig hilsen
Finn

Fra : Finn

Dato : 28-12-07 03:50

Mogens Olsen wrote:
> [...]
> skulle afvikle nogen film der var mpg og wma der var problemer med,
> og det samme med afvikling af nogle programmer, men jeg må se

mere her....
http://www.wintip.dk/xp/probs/stopfejl.htm

Venlig hilsen
Finn

Fra : Mogens Olsen

Dato : 28-12-07 20:43

"Finn" <dur.ikke@is.invalid> skrev i en meddelelse

> mere her....
> http://www.wintip.dk/xp/probs/stopfejl.htm
>
> Venlig hilsen
> Finn
Hej Finn.
Det var godt nok en ordentlig smøre, den vil jeg fordybe mig lidt i,
men hvis der er en der tilfældig vis har de vise ord, vil jeg det gerne
vide.
Mogens.