MS Windows
briani 27239
Billedeksempler i Vista
Fra : Ole

Dato : 27-12-07 16:50

Hejsa
Jeg er ved at associere div. billedformater og det skal være til
billedfremviseren. Ikke billedgalleriet.

Hvad hedder den og hvor ligger den i Vista?

På forhånd tak og godt nytår

Ole

- og pas nu på fingre og øjne for dem skal du vel også bruge til computeren
i det nye år!

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-07 17:43

"Ole" <fake@fake.fake> skrev i meddelelsen
> [...]
>

> På forhånd tak og godt nytår
>
> Ole
>
> - og pas nu på fingre og øjne for dem skal du vel også bruge til
I Start / Standardprogrammer

--
med venlig hilsen / best regards
Bc

Fra : Ole

Dato : 27-12-07 17:52

"Bjarne Chr" <None> skrev i meddelelsen

> "Ole" <fake@fake.fake> skrev i meddelelsen

> I Start / Standardprogrammer
>
> --
> med venlig hilsen / best regards
> Bc

tak bjarne, men jeg mente nu helt præcist hvad hedder programmet og hvor
findes det

altså f ex

c:\windows\eksempeldir\eksempel.exe

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-07 20:33

> tak bjarne, men jeg mente nu helt præcist hvad hedder programmet og hvor
> findes det
>
> altså f ex
>
> c:\windows\eksempeldir\eksempel.exe

Aner det ikke men i egenskaber siger det
%SystemRoot%\system32\control.exe /name Microsoft.DefaultPrograms
Kan du ikke "bare" vælge at dine billeder jpg. tiff osv altid skal åbnes med
billedfremviseren
mvh bc

Fra : Ole

Dato : 27-12-07 23:56

> [...]
> %SystemRoot%\system32\control.exe /name Microsoft.DefaultPrograms
> Kan du ikke "bare" vælge at dine billeder jpg. tiff osv altid skal åbnes

desværre nej, for den er ikke blandt dem vista foreslår, hvorfor jeg skal
finde den vha "gennemse" - men så er det jo at jeg gerne vil vide hvad
programmet hedder og hvor det befinder sig.

Kan andre mon hjælpe?

Hilsen Ole

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 28-12-07 00:11

"Ole" <fake@fake.fake> skrev :

>desværre nej, for den er ikke blandt dem vista foreslår, hvorfor jeg skal
>finde den vha "gennemse" - men så er det jo at jeg gerne vil vide hvad
>programmet hedder og hvor det befinder sig.

Windows billed- og faxfremviser er ikke et decideret selvstændigt
program, det ligger i en dll-fil, shimgvw.dll.
--
Besøg www.gedebanken.dk og doner en ged til en fattig
familie i f.eks. Uganda, Sudan, Afghanistan eller Pakistan

Fra : Ole

Dato : 28-12-07 00:52

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i meddelelsen

> Windows billed- og faxfremviser er ikke et decideret selvstændigt
> program, det ligger i en dll-fil, shimgvw.dll.

hmmm - når jeg dobbeltklikker på en jpg-fil åbner den i MS Photo Editor -
jeg vil gerne have den til at åbne i samme vindue, som hvis jeg
højreklikkede på filen go derefter på eksempler.

Men i "tilknytninger" har jeg ikke den mulighed når jeg kkikker på
"gennemse".

Hvad gør jeg?

Ole

Fra : Ole C

Dato : 28-12-07 17:08

Ole skrev blandt andet:

> [...]
> jeg højreklikkede på filen go derefter på eksempler.
>
> Men i "tilknytninger" har jeg ikke den mulighed når jeg kkikker på

Du må kunne fjerne tilknytningen til .jpg-filer i MS Photo Editor - og
derefter tror jeg de automatisk vil åbne Billed- og Faxfremviseren.

--
vh
Ole C

Fra : Ole

Dato : 28-12-07 19:18

"Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Du må kunne fjerne tilknytningen til .jpg-filer i MS Photo Editor - og
> derefter tror jeg de automatisk vil åbne Billed- og Faxfremviseren.

> [...]

Lyder egentligt fornuftigt. Det prøver jeg. Tak.

Ole

Fra : Ole C

Dato : 28-12-07 22:10

Ole skrev blandt andet:

> Lyder egentligt fornuftigt. Det prøver jeg. Tak.

Håber det virker - men lad os lige få en tilbagemelding, ik'?

--
vh
Ole C

Fra : Ole

Dato : 30-12-07 15:55

> Håber det virker - men lad os lige få en tilbagemelding, ik'?
>
> --
> vh
> Ole C

afinst. win photo editor - er i forvejen et skodprogram der ikke kan ret
meget.

det hjalp ikke. åbner nu i billedefremviser men ikke med det konkrete
billede.

men nu gider jeg ikke mere, så jeg finder en anden fremviser og inst. den i
stedet

nogen der kender en god gratis fremviser uden dikkedarer, men som bare ku
det som den gode gamle xp-udgave ku

Fra : Ole C

Dato : 30-12-07 16:08

Ole skrev blandt andet:

> afinst. win photo editor - er i forvejen et skodprogram der ikke kan
> ret meget.

Rigtigt.

> det hjalp ikke. åbner nu i billedefremviser men ikke med det konkrete
> billede.

Lyder underligt?

> men nu gider jeg ikke mere, så jeg finder en anden fremviser og inst.
> den i stedet

Prøv liige en enkelt gang mere
Hvis Vista er nogenlunde som XP, så gå i
Funktioner>Mappeindstillinger>Filtyper
Find JPG- eller JPEG-billeder på listen - tryk på Avanceret - markér
"open" og tryk på Redigér.
Under "Program, der udfører handlingen" skal der stå:
rundll32.exe C:\WINDOWS\system32\shimgvw.dll,ImageView_Fullscreen %1
(- altså igen såfremt Vista på det punkt er ligesom XP)
Held og lykke.
Ellers er der adskillige gratis billedfremvisere, hvor en af dem der har
det bedste ry er IrfanNiew.

--
vh
Ole C

Fra : Ole

Dato : 30-12-07 18:17

> [...]
> Held og lykke.
> Ellers er der adskillige gratis billedfremvisere, hvor en af dem der har

Bingo - men ikke som du beskrev, for da jeg søgte efter shimgvw.dll var det
ikke muligt at sætte parametre på, og så klikkede jeg bare....... så gik
hele balladen i udu og jeg måtte grovslukke for hele maskinen.

Hmmmm - gav så lige dyret en chance til, og gik i "Angiv
standard-programmer" i stedet for at gå i "Tilknyt filtype". Og wupti, så
funger det!

Vista..... jovist er det da på nogle måder federe end xp. Men, der skal da
vist files nogle skarpe kanter af inden vi kommer til at elske hinanden!!

Men sådan er det jo med beta-ersioner

Fra : Ole C

Dato : 30-12-07 19:16

Ole skrev blandt andet:

> [...]
> Hmmmm - gav så lige dyret en chance til, og gik i "Angiv
> standard-programmer" i stedet for at gå i "Tilknyt filtype". Og

Tillykke!

--
vh
Ole C

Fra : Ole

Dato : 30-12-07 18:17

> [...]

vist files nogle skarpe kanter af inden vi kommer til at elske hinanden!!

og i øvrigt tak for hjælpen