MS Windows
briani 27239
Start program, inden der logges på
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 26-12-07 17:51

Jeg ønsker at et program automatisk starter, inden der logges på min
maskine - hvordan klares dette?

Fra : O. Skjold

Dato : 27-12-07 21:11

Lasse Hedegaard skrev i

<klip>

> Jeg ønsker at et program automatisk starter, inden der logges
> på min
> maskine - hvordan klares dette?

Hm, ved at starte programmet som en service? Måske dette kan
bruges:
http://www.firedaemon.com/?gclid=CODZ27uiyZACFQuuQwodbyR0XQ

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-12-07 16:31

Hej igen

Er det ikke muligt uden at installere div. andre programmer?

Programmet er det der "starter" mit trådløse netværkskort. Jeg kan
tænde/slukke for det på fronten på min PC, og har der været slukket,
så skal programmet køres, før "startknappen" fungerer. Jeg ønsker, at
adgangen til det trådløse netværkskort, skal være klar allerede inden
der logges på.

Fra : O. Skjold

Dato : 29-12-07 00:47

Lasse Hedegaard skrev i

<klip>

> Er det ikke muligt uden at installere div. andre programmer?

Jo måske ved at tilføje programmet under "runservice" i
registreringsdatabasen. Her er lidt jeg lige kunne finde om emnet
(tyvstjålet fra en tilfældig side):

Startup Sequence:

You can start various applications or events at controlled time
in Windows, by dictating when the 32-bit process should be
activated. Here is the areas in which you should assign tasks,
based on when you want them to start:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunService(Once)
- As soon as Windows enters 32-bit mode, these
applications/services are started - these are running prior to
the logon script, or logon box

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run(Once)
- run after a user logs on, after the logon script finishes, but
before the desktop is fully loaded in.

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run(Once)
- once the logon script is finished, and Windows has loaded the
desktop STARTUP folder from the Start Menu - last place Windows
starts programs from

> [...]
> ønsker, at
> adgangen til det trådløse netværkskort, skal være klar allerede

Mener at fx. Intel PROset kan stilles til at starte netværket før
logon, prøv check om der er sådan en mulighed i dit
klientprogram.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-12-07 17:38

Jeg får kigget på dine løsningsforslag senere, tak.

Det er ikke selve driveren til netkortet der er "problemet", det er
derimod det lille program der kommunikerer med den fysiske knap, der
sidder på fronten af min bærbare PC. Hvis dette program ikke er
startet, så kan det trådløse netværkskort ikke bruges, selvom driveren
er startet (det er faktisk lidt mere kompliceret, jeg har forsøgt at
forklare det i et af mine tidligere indlæg).

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 29-12-07 14:38

Lasse Hedegaard wrote :
> Jeg ønsker at et program automatisk starter, inden der logges på min
> maskine - hvordan klares dette?

Med et startup script - der findes også et logon script, men det køres
først efter en bruger logger på.

Hvis du bruger XP Prof, findes der lidt om det her:
http://www.petri.co.il/forums/showthread.php?p=74246

--

/klaus

Hold din (udbyders) mailserver fri for spam;
krypter din email-adresse til højre for "@".