MS Windows
briani 27239
Kan ikke gå til "Kontrolpaneler"
Fra : Thomsen

Dato : 26-12-07 14:39

Hej
Når jeg prøver at åbne "Kontrolpaneler" går forsøget i stå og der kommer
vindue frem vedr. at sende fejlmeddelelse til windows.
Er det mon virus?

mvh Ole

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-12-07 14:45

Thomsen skrev:

>Når jeg prøver at åbne "Kontrolpaneler" går forsøget i stå og der kommer
>vindue frem vedr. at sende fejlmeddelelse til windows.

Bruger du Nero ?

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : AB

Dato : 26-12-07 15:02

"Thomsen" <othomsen@gmmmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Når jeg prøver at åbne "Kontrolpaneler" går forsøget i stå og der kommer
> vindue frem vedr. at sende fejlmeddelelse til windows.

Hvis du bruger Nero 8, skal du opdaterer til nyeste version.

mvh
AB

Fra : Thomsen

Dato : 26-12-07 16:25

"AB" <a.bruun@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> "Thomsen" <othomsen@gmmmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis du bruger Nero 8, skal du opdaterer til nyeste version.
>
> mvh
> AB

Tak for svarene.
Det virker rimelig sandsynligt. Systemgendannelse "før" Nero fjerner
problemet.

mvh Ole

Fra : LG

Dato : 26-12-07 16:15

Hvad siger dit Antivirus program?

mvh
LG

Fra : Thomsen

Dato : 26-12-07 16:28

> Hvad siger dit Antivirus program?
>
> mvh
> LG

AVG fandt ikke noget, men må kigge lidt på Nero, som højst sandsynligt er
synderen.

mvh Ole

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 26-12-07 16:55

"Thomsen" <othomsen@gmmmail.com> skrev :

>AVG fandt ikke noget, men må kigge lidt på Nero, som højst sandsynligt er
>synderen.

Sikkert samme løsning, som et af de to foreslag i
http://groups.google.dk/group/dk.edb.system.ms-windows/msg/59edb00f684eedb6?hl=da
--
Besøg www.gedebanken.dk og doner en ged til en fattig
familie i f.eks. Uganda, Sudan, Afghanistan eller Pakistan

Fra : hcma

Dato : 26-12-07 17:54

> [...]
> Når jeg prøver at åbne "Kontrolpaneler" går forsøget i stå og der kommer
> vindue frem vedr. at sende fejlmeddelelse til windows.

hvis Nero Burning er installeret for nylig og man efterfølgende ikke kan
komme ind i Kontrolpanelet og måske også har problemer at åbne Stifinderen,
skyldes det temmelig sikkert Nero Burn Rights, som smadrer det hele (Nero
er klar over problemet og har lovet at komme med en rettelse; men hvornår
vides ikke)

gå ind i regedit og find følgende sted:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Control
Panel\Cpls

slet nøglen der hedder:
Nero BurnRights

mvh
HC

Fra : Thomsen

Dato : 26-12-07 18:04

> [...]
> rettelse; men hvornår vides ikke)
>

> gå ind i regedit og find følgende sted:
>
> HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Control

Tak for svaret. Jeg går i regedit og kigger.

mvh Ole

Fra : Pico

Dato : 26-12-07 19:49

Thomsen wrote:

> Tak for svaret. Jeg går i regedit og kigger.

Problemet har før været oppe, der kom også en løsning som jeg gemte, hvis nu
osv. Den er så her, jeg har ikke prøvet den:
--
MVH
Pico

Jeg fandt løsningen fra en venlig sjæl på www.hardwareonline.dk. Jeg er
åbenbart ikke den eneste der har haft problemet. Han havde følgende svar:

(En løsning er at installere uden NeroBurnRights, det er nemlig det der
fucker. Ellers går du bare ind i programmer mappen, nero, nero tools/toolkit
(kan ikke lige huske det). Der omdøber du bare neroburnrights.cpl til et
eller andet. Så er problemet løst. )

Så ved I det hvis andre har samme problem.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-12-07 21:37

"hcma" skrev i meddelelsen:
> (Nero er klar over problemet og har lovet at komme med en rettelse;
> men hvornår vides ikke)

Jeg har lige hentet nyeste version af Nero - det løste problemet hos
mig......

--
Mvh Jan
Mail kan sendes fra hjemmesiden www.jve.dk