MS Windows
briani 27239
MS Vista og problemer med Touchpad
Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 24-12-07 16:22

Ny bærbar med installeret MS Vista. Fin sag og ret velkørende. Men et
stort irritationsmoment er, at når jeg med touchpad bruger scroll
up/down-skakten i hø side af vinduerne, og så flytter markøren ind i
selve vinduesteksten, så flytter hele viduet sig op/ned - som om der var
slået en eller anden automatisk funktion til.

Hvordan stopper jeg løjerne, så jeg selv kan bestemme, hvornår jeg vil
rulle op/ned??

/Flemming U

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 26-12-07 09:01

Flemming Udbjørg skrev:
> [...]
> slået en eller anden automatisk funktion til.
>
> Hvordan stopper jeg løjerne, så jeg selv kan bestemme, hvornår jeg vil

Er der ingen som har et forslag ??

/Flemming U

Fra : emj

Dato : 26-12-07 09:29

Flemming Udbjørg skrev:

>Er der ingen som har et forslag ??

Prøv at konfiguere din touchpad til at lade være med de løjer. Det er
næppe et windowsproblem.
Hilsen emj

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 26-12-07 18:03

emj skrev:

> Prøv at konfiguere din touchpad til at lade være med de løjer. Det er
> næppe et windowsproblem.
> Hilsen emj

Den er jeg med på, men hvor finder jeg indstillingerne for touchpad??
Jeg synes jeg har været alle emner i kontrolpanelet igennem.

/Flemming U

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 26-12-07 18:05

emj skrev:

> Prøv at konfiguere din touchpad til at lade være med de løjer. Det er
> næppe et windowsproblem.
> Hilsen emj

Den er jeg med på, men hvor finder jeg indstillingerne for touchpad??

Jeg synes jeg har været alle kontrolpanelerne igennem.

/Flemming U

Fra : emj

Dato : 26-12-07 18:16

Flemming Udbjørg skrev:

>Den er jeg med på, men hvor finder jeg indstillingerne for touchpad??

Prøv manualen.
Eller måske FN+F7

Hilsen emj

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 26-12-07 20:02

emj skrev:

> Prøv manualen.
> Eller måske FN+F7
>
> Hilsen emj

Se nu er der ikke meget manual til Vista, og den der findes på nettet er
ret tynd. Og Fn+F7 giver ingen reaktioner på Vista. Såh.....

Men problemet er løst. Det er åbenbart et kendt problem, at Adobe
Acrobat Reader 8.1 (Vista versionen selvfølgelig) ikke fungerer optimalt
med Vista. Så den har jeg smidt ud og erstattet med 7.0 og så fungerer det.

/Flemming U

Fra : KsNa

Dato : 27-12-07 20:26

"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Reader 8.1 (Vista versionen selvfølgelig) ikke fungerer optimalt med
> Vista. Så den har jeg smidt ud og erstattet med 7.0 og så fungerer det.

Det har stadig ikke noget med Vista at gøre, læs manualen til din PC.

Mvh
Kim