Cisco SB 107 - offentlig IP, ingen web int~
Fra : Michael Kjeldsen

Dato : 27-12-07 16:17

Hej

Jeg forsøger at få adgang til min Cisco SB 107 router's web interface
eller andet (telnet), men problemer er at når jeg slutter den til min
Fullrate router som kører i bridge mode, så får min PC en offentlig IP
og ikke en intern - dvs. jeg ikke kan tilgå Cisco routeren.

Derudover har jeg forsøgt at sætte kabel fra min PC til routeren uden
at den er tilsluttet Fullrate's, her får jeg en 169.? IP, da dhcp
timer ud. Jeg har også forsøgt at sætte en statisk IP til
10.10.10.1-20 der omkring, men stadig ingen forbindelse. Der er ingen
NAT!! Den er helt ny, aldrig været sat op så man må fornemme at det er
default indtillinger der stadig ligger på den.

Er der nogen med erfaringer inden for dette?

Tak, tales.

Fra : Michael Kjeldsen

Dato : 27-12-07 16:43

On Dec 28, 12:17 am, Michael Kjeldsen <val...@gmail.com> wrote:
> [...]
> default indtillinger der stadig ligger på den.
>
> Er der nogen med erfaringer inden for dette?

Tilslutter jeg Cisco routeren bag en Linksys, så det ser sådan her ud:
Fullrate -> Linksys -> Cisco kan jeg fint pinge den, men alle porte er
lukket - jeg mener den gerne vil køre på 10.10.10.* netværket.

michael@archie$ nmap 192.168.1.47

Starting Nmap 4.22SOC8 ( http://insecure.org ) at 2007-12-28 00:40 CET
Note: Host seems down. If it is really up, but blocking our ping
probes, try -PN
Nmap done: 1 IP address (0 hosts up) scanned in 2.023 seconds

====

michael@archie$ ping 192.168.1.47
PING 192.168.1.47 (192.168.1.47) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 192.168.1.47: icmp_seq=1 ttl=255 time=1.35 ms
64 bytes from 192.168.1.47: icmp_seq=2 ttl=255 time=1.19 ms
64 bytes from 192.168.1.47: icmp_seq=3 ttl=255 time=1.34 ms