trådløs netværk
Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 27-12-07 22:51

Hej Gruppe.

Jeg har en 4-ports trådløs router, og har nu fået det lille problem, at
der snart skal stå 5 maskiner, og være koblet på en 4-ports router. Så
var det jeg kom til at tænke på, om det har noget at sige, da den vel
egentlig godt kan klare mere end 4 trådløse maskiner, men kun 4 kablede
maskiner. Eller hvordan ser det ud med det. Skal jeg have en større
(8-ports) router, så skal der gerne være printserver i, og har i nogen
forslag til hvilken det så skulle være.

Et helt andet problem er, at ind imellem så lukker routeren for signalet
til WAN, og dermed ingen adgang til internettet, så en ny router kommer
måske på tale alligevel. Men hvad kan problemet være?? Det er en Netgear
WGA614 v6, jeg har til at stå nu.

Jesper

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-12-07 09:11

On Thu, 27 Dec 2007 22:51:28 +0100, Jesper Jacobsen
<jesper.jacobsen@host.cybercity.dk> wrote:

> Jeg har en 4-ports trådløs router, og har nu fået det lille problem, at
> der snart skal stå 5 maskiner, og være koblet på en 4-ports router.

Køb en lille switch til at sætte bag routeren.

-A

Fra : Gustaf Hyllested Ser~

Dato : 28-12-07 12:56

> [...]

>var det jeg kom til at tænke på, om det har noget at sige, da den vel
>egentlig godt kan klare mere end 4 trådløse maskiner, men kun 4 kablede

Du kan sagtens have mere end 4 trådløse klienter på dit netværk,
selvom der kun er 4 ethernet porte i boksen.

>Et helt andet problem er, at ind imellem så lukker routeren for signalet
>til WAN, og dermed ingen adgang til internettet, så en ny router kommer
>måske på tale alligevel. Men hvad kan problemet være??

Forsøg at opgradere firmware i routeren, inden du køber en ny.

--
Gustaf Hyllested Servé