hastighed på netværk - 100mb
Fra : Brian K

Dato : 26-12-07 14:10

Hej

Når jeg flytter 6.6 GB på mit ganske almindelige netværk (100mb) mellem 2
winXP computere - så tager det 26 minutter - er det ikke for langsomt?

mvh
brian

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 26-12-07 14:12

"Brian K" <spam@noway.dk> skrev :

>er det ikke for langsomt?

det kommer nok mest an på dit netværk.
--
Jan_stevns

Fra : Brian K

Dato : 26-12-07 14:14

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse

> det kommer nok mest an på dit netværk.
> --

Hummm - det er jeg jo ligesom godt klar over......

Det jeg mere var intereserret i at vide var om det er en normal hastighed -
eller om jeg burde kunne overføre data hurtigere?

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 26-12-07 14:23

"Brian K" <spam@noway.dk> skrev :

>Det jeg mere var intereserret i at vide var om det er en normal hastighed -
>eller om jeg burde kunne overføre data hurtigere?

hvis du kan fortælle lidt om hvordan dit netværk er skruet sammen, har
man nok en lidt bedre chanche for at vurdere det - snakker maskinerne
direkte sammen, eller er du ude og runde en udbyder ?
ip adresser etc, antivirus programmer ?

når jeg kopierer 1.7Gb til en server på et alm 100m/b netværk tager
det 3 minutter ~ omkring 600mb/minut
--
Jan_stevns

Fra : Elmer

Dato : 26-12-07 09:01

Som udgangspunkt enig med Stevns, vi skal vide hvad der sker
undervejs.

> når jeg kopierer 1.7Gb til en server på et alm 100m/b netværk tager
> det 3 minutter ~ omkring 600mb/minut
> --
> Jan_stevns

-Det må siges at være den optimale hastighed for et 100mbit netværk,
da 100 mbit skal divideres med 8 for at få tal i byte, som man jo
normalt opgør i - der går 8 bit på en byte - Med andre ord: 100/8 =
12,5 mb/sek - De 2,5mb der er ektra her er jo teoretiske, og de går
til støj og de går til "pakker" som fortæller hvad data er og hvor det
skal hen osv.

Du kan jo selv gøre matematikken og se om dit net kører optimalt :)

Tjek evt. hvor mange resourser din pc bruger, når den overfører - og
skriv det her

Mvh. Elmer

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-12-07 18:44

On Wed, 26 Dec 2007 14:10:21 +0100, "Brian K" <spam@noway.dk> wrote:

> Når jeg flytter 6.6 GB på mit ganske almindelige netværk (100mb) mellem 2
> winXP computere - så tager det 26 minutter - er det ikke for langsomt?

(6.600.000.000 * 8) / (26 * 60) ~ 33.846.153, altså knap 34 Mbps.

Det synes måske ikke af meget, men hvis det er almindelig filkopiering
i Windows på almindelig pc-hardware, skal du i praksis ikke regne med
ret meget mere.

Hvis du tester med fx TTCP, der har meget mindre overhead og ikke
bruger dine diske, får du sikkert et meget højere tal. Prøv det.

-A