DD WRT opgradering gik fint, men ingen for~
Fra : Elmer

Dato : 25-12-07 06:59

Hejsa

Jeg har opgraderet min Linksys wrt54g v5 til DD WRT ver. 23 SP2 med
mini-driveren. Det gik smertefrit, og DD WRT web-brugerflade kører
upåklageligt. Alt vriker.

Med undtagelse af Xmit. Sendestyrken. Når jeg ændrer den, fra de
frabrikke stillede 28mW, sker der ingenting i modtageforholdene for
mine trådløse klienter. Hverken op eller ned.

Hvad kan det skyldes?

Mvh. Peer

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 25-12-07 16:10

Elmer skrev:
> [...]
> frabrikke stillede 28mW, sker der ingenting i modtageforholdene for
> mine trådløse klienter. Hverken op eller ned.

Du skal ikke forvente mirakler. Du skruer både op for signal og støj, så
man vinder ikke nødvendigvis det store ved at sætte den på max.
Derudover kan dine klienter jo stadig ikke sende med mere power,og
kommunikationen er jo 2 vejs.

> Hvad kan det skyldes?

At din router/ap ikke er bedre/vægge med armering/dårlig placering/find
selv på mere.

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk || http://dmsave.com

For mail, ret til dansk TLD

Fra : Elmer

Dato : 25-12-07 09:44

> Du skal ikke forvente mirakler.

-Det gør jeg heller ikke. Denne tråd er ikke ment som et generelt
spørgsmål om signal, men ment som et spørgsmål, om hvorfor jeg ikke
kan ændre min Xmit med denne specifikke firmware. Læs, at jeg heller
ikke kan skrue ned for styrken.

Du skruer både op for signal og støj, så
> man vinder ikke nødvendigvis det store ved at sætte den på max.
> Derudover kan dine klienter jo stadig ikke sende med mere power,og
> kommunikationen er jo 2 vejs.

Enig. Men flere timers læsning på nettet peger på, at det giver en
del. Denne type router skulle først begynde at støje mere end hvad
godt er, når den sender over 200mW.

> At din router/ap ikke er bedre/vægge med armering/dårlig placering/find
> selv på mere.

Ja. Er afprøvet. Det virker som om denne router har et hardware
problem, kompineret med 3. parts firmware, der ikke fungerer optimalt.
Den har utrolig dårlig rækkevidde set i forhold til mange andre
linksys'er jeg har sat op.

Mvh. Peer