Ingen forbindelse - integreret netkort
Fra : preben nielsen

Dato : 23-12-07 13:02

Jeg har en 3½ år gammel PC, som jeg netop har omformatteret for min søster.
Jeg installerede en slipstreamed XP SR2 og forventede at alt bare virkede
derefter.

Men maskinen vil ikke genkende det indbyggede netkort ?

Everest Home Edition rapporterer at bundkortet er et Gigabyte GA 8IPE1000
Pro3 og at det indbyggede netkort er et Intel PRO/1000 CT, men hvordan får
jeg XP til at acceptere det ?

På forhånd tak...

FUT:dk.edb.hardware.bundkort

-p

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 23-12-07 13:14

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Pro3 og at det indbyggede netkort er et Intel PRO/1000 CT, men hvordan får

Har du prøvet med en lan driver herfra:?
http://www.giga-byte.dk/Support/Motherboard/Driver_Model.aspx?ProductID=1718

Fra : preben nielsen

Dato : 23-12-07 13:27

"Karl Erik Nielsen" <karl.erik.nielsen@nospam.gmail.com> skrev i meddelelsen

> Har du prøvet med en lan driver herfra:?
> http://www.giga-byte.dk/Support/Motherboard/Driver_Model.aspx?ProductID=1718

¤/#&#"#¤!/& Lige præcis den havde jeg ikke kunnet finde :)

Nå, så bliver det måske alligevel jul :)

Tak til begge svar !

-p

Fra : Niklas Petersen

Dato : 23-12-07 13:15

preben nielsen wrote:
> Jeg installerede en slipstreamed XP SR2 og forventede at alt bare virkede
> derefter.

Det er meget ofte nødvendigt at hente producentens drivere til diverse
onboard ting.

> Everest Home Edition rapporterer at bundkortet er et Gigabyte GA 8IPE1000
> Pro3 og at det indbyggede netkort er et Intel PRO/1000 CT, men hvordan får
> jeg XP til at acceptere det ?

Henter driveren hos Gigabyte?

http://www.giga-byte.com.tw/Support/Motherboard/Driver_Model.aspx?ProductID=1863