Ang Switch problemer
Fra : BB

Dato : 23-12-07 06:42

Hej med jer
Min Linksys Router er gået i stykker, så jeg har kun kommet på nettet hvis
jeg satte mit kabel fra ADSL modemmet direkte i min computer, men nu skal
jeg have flere computere på nettet og lånte derfor en switch som jeg så
ville bruge som en midlertidig løsning til jeg fik købt en ny router.
Men jeg syntes det er mystisk at mine 2 computere ikke kan få forbindelse
igennem den, men min søns bærbare suser lige på nettet gennem switchen.
Jeg bruger Vista home premium på den ene maskine og XP pro. på den anden, og
den maskine det virker på kører også XP pro.
Jeg syntes det er mystisk, så en løsning ville være dejligt, det hele skal
jo ikke gå op i gran og guf her i julen :).
Hilsen og GOD JUL til alle
Bent

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-12-07 07:58

On Sun, 23 Dec 2007 06:41:50 +0100, "BB" <yeps@mig> wrote:

> [...]

>Men jeg syntes det er mystisk at mine 2 computere ikke kan få forbindelse
>igennem den, men min søns bærbare suser lige på nettet gennem switchen.

Du har formentlig kun to IP-adresser fra din udbyder - Det betyder at
du uden bredbåndsrouter, kun kan have to computere på internettet
samtidigt.

Prøv at holde reset knappen på Linksys routeren inde i mindst 30
sekunder. Det er muligt det kan bringe livet tilbage i den...

<mlr>

Fra : BB

Dato : 23-12-07 08:50

"Michael Rasmussen" <mlr@invalid> skrev i meddelelsen

> Du har formentlig kun to IP-adresser fra din udbyder - Det betyder at
> du uden bredbåndsrouter, kun kan have to computere på internettet
> samtidigt.

Tak for svaret, jeg har prøvet at resette min router desværre uden held, men
jeg syntes også det er mystisk at hvis der kun er min computer på nettet via
min låne switch vil den ikke connecte, men så snart netværkskablet går
direkte i computeren er der ingen problemer.
Min søns bærbare connecter bare uden problemer via switchen.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-12-07 11:03

On Sun, 23 Dec 2007 08:49:36 +0100, "BB" <yeps@mig> wrote:

> [...]
>direkte i computeren er der ingen problemer.
>Min søns bærbare connecter bare uden problemer via switchen.

Trist at router-reset ikke har effekt...

Switchen burde ikke have betydning for internet opkoblingen, så jeg
gætter på det udbyderens 'lease-time' der driller dig....

Din søns computer har fået ip-adresse fra udbyderen. Hvis han ikke
frigiver ip-adressen (med IPCONFIG /RELEASE) inden han lukker ned, vil
ip-adressen fortsat være bundet til hans computer (Rettere sagt
netkortets MAC-adresse).

Din maskine kan derfor først på ip-adressen når udbyderens 'Lease
time' udløber, dvs typisk efter 60 minutter.

<mlr>