TC/IP det duer ikke
Fra : Katrine

Dato : 22-12-07 20:53

Hej, jeg har rodet mig ud i at skifte harddisk på en bærbar og det gik fint
nok med at installere windows (ok, der er lige lidt med video driveren ATI
MobilityRadeon X300, den får dell lov at hjælpe med, driveren vil ha' disk's
under installationen) men bortset fra det, mangler jeg bare at komme på
nettet med den. Når jeg kører Run - cmd - ipconfig/all er der slet ingen
informationer... hvordan er det lige man kommer på nettet? der må være noget
jeg ikke har installeret, øv :/
Hjælp værdsættes højt.

Katrine

Fra : Martin /Helsingør

Dato : 22-12-07 21:08

"Katrine" <kmf@FJERNtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> slet ingen informationer... hvordan er det lige man kommer på nettet? der
> må være noget jeg ikke har installeret, øv :/

Har du installeret drivere til netværkskort(ene)?

Hvis det er en Dell, er det sikkert Broadcom kort...

Mvh.

Martin /Helsingør

Fra : Niklas Petersen

Dato : 22-12-07 21:12

Katrine wrote:
> nettet med den. Når jeg kører Run - cmd - ipconfig/all er der slet ingen
> informationer... hvordan er det lige man kommer på nettet? der må være noget
> jeg ikke har installeret, øv :/

Formodentlig mangler du at installere drivere til netkortet. Det kan
generelt anbefales at downloade og installere producentens drivere til
fx grafikkort, netkort, lydkort osv.

Jeg antager du har en Dell maskine, så du kan finde drivere her:

http://support.euro.dell.com/support/downloads/index.aspx?c=dk&l=da&s=gen&~ck=bt