Nedsat hastighed gennem router.
Fra : Thomas

Dato : 22-12-07 19:52

Hej.

Jeg er ikke så bekendt med denne gruppe, og håber derfor at jeg er faldet
ind det rigtige sted.

Jeg har fået et problem, som jeg håber I kan hjælpe med at løse.
Da jeg gerne ville have lidt mere fart på mit Internet forbindelse end de
2Mb jeg normalt har her, så bestilte jeg en 4Mb igennem TDC.

Men da tilbudet indeholdt en "Hastigheds Boost" til op mod 20Mb hvis man
bestilte inden Nytår, så har jeg lige nu en temmelig god forbindelse.

Efter at have snakket en hel del med TDC de sidste 2 dage, så kan jeg
åbenbart ikke få boostet mit signal til mere end 8Mb, så længe jeg har TDC
TV på samme ADSL linje.

Dette er sådan set også fair nok, men her kommer så problemet;
Når jeg sætter min bærbare direkte i ADSL stikket herhjemme, så har jeg en
hastighed på 6900Kb.
Så langt, så godt.
Men kører jeg så igennem min Netgear router, som fordeler tingene lidt ud
her til flere maskiner, så dropper hastigheden til 4500Kb.
Alle hastighederne er iflg. TDC's hastighedsmåler.

Har I nogen ide om hvor jeg skal lede efter dette problem?
Min NetGear WPN824v2 har seneste Firmware. V.2.0.10

Min trådløse forbindelse til min bærbar fra samme router har samme problem
med den langsomme hastighed.

Nogen tips og tricks?
Kan det være min router der bare ikke magter den forholdsvis høje hastighed?

Thomas.

Fra : Jens G

Dato : 22-12-07 20:53

On Sat, 22 Dec 2007 19:52:28 +0100, "Thomas"
<oz1jte@REMOVETHISmail.dk> wrote:

>Har I nogen ide om hvor jeg skal lede efter dette problem?
>Min NetGear WPN824v2 har seneste Firmware. V.2.0.10

Ifølge
http://www.smallnetbuilder.com/component/option,com_chart/Itemid,189/
skulle din router kunne klare 47Mb WAN til LAN.

> [...]
>
>Nogen tips og tricks?
>Kan det være min router der bare ikke magter den forholdsvis høje hastighed?

Har du prøvet at slå trådløst fra i routeren? Måske tager det trådløse
for meget CPU kraft.

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Thomas

Dato : 23-12-07 08:15

> Har du prøvet at slå trådløst fra i routeren? Måske tager det trådløse
> for meget CPU kraft.

Hej.

Har lige prøvet at disable den trådløse del af routeren.
Desværre gav det ikke bedre performence...Æv.

Thomas.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-12-07 23:39

> [...]

>Nogen tips og tricks?
>Kan det være min router der bare ikke magter den forholdsvis høje hastighed?

Måske, der er en del der klager over at deres routere ikke 'kan følge
med' på højere hastigheder - Men selv kører jeg da 30 Mbit download
via bittorrent på en ældre billig LevelOne router helt uden
problemer...

Du er sikker på du er 'alene' på routeren, når du foretager målinger.
Det kan jo være, at de andre maskiner på lokalnettet bruger af
båndbredden...

<mlr>

Fra : Thomas

Dato : 23-12-07 08:18

> Du er sikker på du er 'alene' på routeren, når du foretager målinger.
> Det kan jo være, at de andre maskiner på lokalnettet bruger af
> båndbredden...
>
> <mlr>

Hej.

Jeg har nu i en stille stund, da familien var på Juleindkøb, sikret mig at
alt andet var slukket, og ingen af børnene hverken downloadede musik, eller
spillede Counterstrike, så jeg var altså "helt alene".

Desværre ingen forbedring i hastighed.

Thomas.

Fra : Thomas

Dato : 23-12-07 11:04

> Nogen tips og tricks?
> Kan det være min router der bare ikke magter den forholdsvis høje
> hastighed?
>
> Thomas.

Hej igen.

Jeg må med røde øre indrømme at jeg liiige havde glemt en gammel 10Mb Hub
jeg havde
lokalt i mit PC rum.
Når denne bypasses så er vi oppe i fuld hastighed henne ved min PC.

Så arlarmen er afblæst, da det lader til at min gamle Hub må på pension.

Tak til alle der svarede, og God Jul,
Thomas.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-12-07 11:30

On Sun, 23 Dec 2007 11:03:42 +0100, "Thomas"
<oz1jte@REMOVETHISmail.dk> wrote:

>Jeg må med røde øre indrømme at jeg liiige havde glemt en gammel 10Mb Hub
>jeg havde lokalt i mit PC rum.

>Når denne bypasses så er vi oppe i fuld hastighed henne ved min PC.

Hvordan med din TDC IP-TV forbindelse. Kunne den gamle hub håndtere
den ?

<mlr>

Fra : Thomas

Dato : 23-12-07 14:56

"Michael Rasmussen" <mlr@invalid> skrev i en meddelelse

> Hvordan med din TDC IP-TV forbindelse. Kunne den gamle hub håndtere
> den ?
>
> <mlr>

Hej.

Det TDC modem der sidder som første led i kæden har flere udgange.
1. til min TDC setup boks, som altså er selve "TV-program-vælger-kassen".
2. Til min bredbånd forbindelse til husets PC.
3. Vist også en til fremtidig IP telefoni.

Så vores egen NetGear router sidder så på udgang 2, og her er husets familie
medlemmer så hægtet på med deres PC
Men på vej ud til min egen PC kørte forbindelsen så lige igennem en hub, så
jeg yderligere kunne splitte forbindelsen ud til flere Pc'er, og her gik det
så galt.

Så hvis jeg har forstået dit spørgsmål korrekt, så må svaret blive at
problembarnet, altså hub'en, ikke har haft noget indflydelse på mit TV
signal på noget tidspunkt.

Thomas.
..