synchroner filer mellem computer
Fra : Stroom

Dato : 21-12-07 15:42

hej
jeg vil gerne vide hvordan jeg syncroner filerne på 2 computer således at
det altid er den nyeste der er på begge maskiner. Den ene er en bærebar og
den anden er en stationær.

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-07 16:18

Stroom wrote:
> [...]

Det kommer nok lidt an på hvilket styresystem du kører. Hvis det er Windows,
så tror jeg da stadig at "rejsetaske" eksisterer. ( dette taget ud fra
hukommelsen, da den er fjernet i min W2K )

mvh Ebbe

Fra : KsNa

Dato : 21-12-07 18:40

"Stroom" <ab@rfd.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det altid er den nyeste der er på begge maskiner. Den ene er en bærebar og

Kig lige 5 tråde tilbage, "Backup via netværk"

Mvh
Kim

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 22-12-07 11:01

Stroom har bragt dette til os:
> [...]
> altid er den nyeste der er på begge maskiner. Den ene er en bærebar og den

Du kan søge på SyncBack, et fint lille program (gratis), der kan det
der..
...::JMJ::..

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-12-07 11:19

On Fri, 21 Dec 2007 15:42:18 +0100, "Stroom" <ab@rfd.dk> wrote:

>jeg vil gerne vide hvordan jeg syncroner filerne på 2 computer således at
>det altid er den nyeste der er på begge maskiner. Den ene er en bærebar og
>den anden er en stationær.

Der er mange muligheder.

For linuxfolket er RSync et oplagt valg.

Er man mere til windows, har Microsoft et udmærket værktøj i SyncToy
fra PowerToys pakken der kan findes på Microsoft's download sider. Kig
både efter Version 1.4 og den nye Version 2.0 Beta.

http://www.microsoft.com/windowsxp/using/digitalphotography/prophoto/synctoy.mspx

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=C26EFA36-98E0-4EE9-A7C5-98D0592D8C52&displaylang=en

<mlr>

Fra : Stroom

Dato : 23-12-07 12:12

Ja det er et udemærket program men det kan ikke indstilles til at sycroner
foreksempel for hver 5 minutter

Jeg køre henholdsvis XP home og Vista home

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-12-07 12:35

On Sun, 23 Dec 2007 12:12:06 +0100, "Stroom" <ab@rfd.dk> wrote:

>Ja det er et udemærket program men det kan ikke indstilles til at sycroner
>foreksempel for hver 5 minutter

Jo, med en passende script fil kan de såmæn nok lade sig gøre - Selv
om jeg har svært ved at se formålet med at synkronisere med 5
minutters interval....

<mlr>

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-12-07 11:53

"Stroom" <ab@rfd.dk> skrev

> jeg vil gerne vide hvordan jeg syncroner filerne på 2 computer således at
> det altid er den nyeste der er på begge maskiner. Den ene er en bærebar og
> den anden er en stationær.

Start>programmer>tilbehør>synkroniser...

Resten kan du læse om i hjælpen!

Claus