Klient-VPN og adgang til DMZ
Fra : Ole Hansen

Dato : 21-12-07 10:46

Hej,

Jeg er kørt lidt fast i noget klient-vpn, dmz og static på en ASA 7.2
firewall.

Setup er en trebenet firewall; inderside, yderside og dmz. Jeg har
fungerende klient-vpn ind.

Jeg har så en FTP-server på DMZ, hvor jeg gerne vil give offentlig
adgang. Dette virker med en "static (dmz,outside) x.x.x.x x.x.x.x
netmask 255.255.255.255" og tilhørende access-liste.

Mit problem er så bare, at hvor jeg før fint kunne fange FTP-serveren
via min vpn-klient, så kan jeg ikke det, så snart jeg har den static.
Jeg kan se i loggen, at den brokker sig over manglende translation
group, men jeg kan ikke rigtig greje, hvordan den skal skrues sammen..

Er der en, der kan give mig et skub i den rigtige retning?

--
Ole Hansen