Array
Fra : Ukendt

Dato : 28-12-07 21:28

Hej NG

Jeg får fnilder af arrays...
Jeg har et array, som indeholder nogle datoer
Arrayet indeholder en tom plads som nummer 1...
Jeg vil gerne starte med plads nummer 2, da jeg ikke kan bruge den tomme
plads 1 til noget...
Min kode:

For Each x In arrDatoer
response.write x & "<br>"
Next

x skal bruges til at lægge en dato i en database...
men når arrayet starter med en tom plads, fejler kaldet til db...

Hvordan kommer jeg udover den første tomme plads...???

Hilsen
Bjarne
"Every day new surprises"

Fra : Jørn Andersen

Dato : 29-12-07 00:47

On Fri, 28 Dec 2007 21:27:51 +0100, "bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk>
wrote:

>Jeg får fnilder af arrays...

Arrays er geniale

> [...]
>
>x skal bruges til at lægge en dato i en database...
>men når arrayet starter med en tom plads, fejler kaldet til db...

Du kan enten checke, om det faktisk er en dato med IsDate():

For Each x In arrDatoer
If IsDate(x) Then
Response.Write x & "<br>"
End If
Next

Eller du kan:
For x = 2 To UBound(arrDatoer)
Response.Write arrDatoer(x)
Next

(Hvis du med plads 2 faktisk mener nummer 2 og ikke nr 1 (arrays er
nul-nummererede).

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-07 01:44

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev

> Arrays er geniale

Ja, det er rigtigt - når man forstår teknikken...

> Du kan enten checke, om det faktisk er en dato med IsDate():
>
> For Each x In arrDatoer
> If IsDate(x) Then
> Response.Write x & "<br>"
> End If