Hvad med en ASP.NET gruppe ?
Fra : Morten Nielsen

Dato : 13-07-01 00:45

Burde vi ikke få os en dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp.net???

Nu har jeg arbejdet en del med Asp.NET i de sidste to uger og det er
simpelthen alt Alt ALT for sejt.

/Morten

Fra : Torben

Dato : 14-07-01 09:07

"Morten Nielsen" <no@spam.dk> wrote in message
> Burde vi ikke få os en dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp.net???

Jo - det ville være fint!

> Nu har jeg arbejdet en del med Asp.NET i de sidste to uger og det er
> simpelthen alt Alt ALT for sejt.

Ok, det har jeg endnu ikke. Hvor kan jeg få fat i asp.net beta ?

Torben

Fra : Morten Nielsen

Dato : 13-07-01 14:01

> Ok, det har jeg endnu ikke. Hvor kan jeg få fat i asp.net beta ?

http://msdn.microsoft.com/downloads/default.asp?url=/downloads/sample.asp?ur
l=/msdn-files/027/000/976/msdncompositedoc.xml&frame=true

Det er dog kun selve server-delen.
Hvis du har et MSDN-abonnement kan du få Visual Studio 7 Beta 2, som næsten
er et must for at udvikle asp.net.
Vi andre dødelige må vente på beta2 lidt endnu...

/Morten

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-07-01 13:09

Morten Nielsen wrote:

> Burde vi ikke få os en dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp.net???
>
> Nu har jeg arbejdet en del med Asp.NET i de sidste to uger og det er
> simpelthen alt Alt ALT for sejt.

Nye nyhedsgupper bliver først opretet når der er ilstrækkelig stor
traffik om emnet i en anden gruppe. Det er stadig sjældent man ser
indlæg om asp.net her i gruppen, så jeg tror godt du kan glemme det. Der
kommer heller ikke særligt mange indlæg i
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp, så det ville være fjollet at
dele den op i flere undergrupper.

Hvis du stadig har mod på at oprette enm ny gruppe så læs på
<http://www.usenet.dk/otd/> hvordan det gøres.

Fra : Morten Nielsen

Dato : 13-07-01 13:58

> [...]
> kommer heller ikke særligt mange indlæg i
> dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp, så det ville være fjollet at

....men ASP og ASP.net er jo ikke det samme. Så egentlig hører asp.net emnet
ikke hjemme her.
Det er ikke engang bagudkompatibelt. Arrays starter f.eks. altid fra nul nu
(et helvede at lave om, hvis man glemmer at få alt med :), og alle
funktioner har parenteser på.
Desuden er sproget blevet ordentlig objektorienteret, med fuld seperation af
html og kode.

/Morten

Fra : Jonathan Stein

Dato : 14-07-01 15:10

Morten Nielsen wrote:

> ...men ASP og ASP.net er jo ikke det samme. Så egentlig hører asp.net emnet
> ikke hjemme her.

Der er mange grupper, som dækker flere beslægtede emner. P.t. må denne gruppe
være den mest oplagte til ASP.net snak.
Start alle emner om .net med [.net] - så bliver det nemmere at vælge disse
emner til eller fra. Når disse emner begynder at fylde for meget her i gruppen,
er det nærmest en formalitet at få oprettet en undergruppe.

M.v.h.

Jonathan

--
Start med PHP, Perl eller JSP uden at omskrive al din gamle ASP-kode.
jsp-hotel.dk tilbyder nu Chili!Soft ASP på alle hoteller.