DBnet pakkepris sammensætning?
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-12-07 14:56

Hej

Er der nogen der kan gennemskue Dansk bredbånds pakkepriser?

de har nogle pakker til dong fibernet der hedder:

Triple Play-pakker
2/2 Mbit/s + Telefoni + Tv Grundpakke    Pr. md. 249 kr.
2/2 Mbit/s + Telefoni + Tv Grund- og Pluspakke    Pr. md. 419 kr.
10/10 Mbit/s + Telefoni + Tv Grund og Pluspakke    Pr. md. 519 kr.
10/10 Mbit/s + Telefoni + Tv Grund- og Viasat Guldpakke    Pr. md. 549
kr.
25/25 Mbit/s + Telefoni + Tv Grund-, Plus- og Viasat Guld    Pr. md.
769 kr.

Hvis man nu i dette tilfælde ønsker

TV basis+Viasat sølv telefoni og 2/2 Internet...

Så ville enkelpriserne være på:

TV 268,-
internet 199
Telefonu 0,-

ialt 467

Nu er der så den pakke der hedder :
2/2 Mbit/s + Telefoni + Tv Grundpakke    Pr. md. 249 kr.

Sølvpakken koster 169, så derfor burde man vel kunne lægge denne pris
til de 249 hvor det så giver 418,- ?

Men hvis man kigger på deres tilbud med plus tv pakken, hvor
normalprisen er 170.. det koster 200,- mere end den med kun basis????

Nogen der lige kan fatte det, og om man overhovedet kan vælge deres
pakketilbud, og så derudover et tilvalg.. i dette tilfælder viasat
sølv?

Mvh- Bjarke

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-12-07 23:24

Bjarke Hansen skrev:

> Nogen der lige kan fatte det, og om man overhovedet kan vælge deres
> pakketilbud, og så derudover et tilvalg.. i dette tilfælder viasat
> sølv?

Hvorfor spørger du dem ikke?

--
Bertel

Fra : Jens Fallesen

Dato : 27-12-07 09:16

Bjarke Hansen wrote:

> Nogen der lige kan fatte det, og om man overhovedet kan vælge deres
> pakketilbud, og så derudover et tilvalg.. i dette tilfælder viasat
> sølv?

Som jeg forstår oversigten på http://tinyurl.com/2ewbs6, kan du tage
udgangspunkt i startpakkerne og så lægge en hvilken som helst af deres
tillægspakker oveni – således også Viasat Sølv oven i f.eks. pakke 1
eller pakke 2.

Men hvis du vil være helt sikker, bør du nok spørge dem direkte.

--
Jens

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 27-12-07 10:06

On Wed, 26 Dec 2007 13:56:01 -0800 (PST), Bjarke Hansen
<bjarke_h@hotmail.com> wrote:

> Er der nogen der kan gennemskue Dansk bredbånds pakkepriser?

Deres kundeservice burde kunne forklare alt, der er uklart på web.

> Nogen der lige kan fatte det, og om man overhovedet kan vælge deres
> pakketilbud, og så derudover et tilvalg.. i dette tilfælder viasat
> sølv?

SVJV kan man tilvælge Viasat-pakkerne til en hvilken som helst af
deres tv-pakker.

-A

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-12-07 07:25

On 27 Dec., 10:05, Asbjorn Hojmark <Asbj...@Hojmark.ORG> wrote:

> Deres kundeservice burde kunne forklare alt, der er uklart på web.

Det kunne de så ikke helt, for de sagde at nomalprisen for viasat guld
er 319 som er rigitg, men at sølv og basis er normalpriser, selvom der
står noget andet på web.

> SVJV kan man tilvælge Viasat-pakkerne til en hvilken som helst af
> deres tv-pakker.

Jeg synes deres information er meget dårlig. Men nu er der vist
efterhånden fundet frem til hvordan. Nu skrev jeg vist forkerte priser
og slettede derfor indlægget men i har jo så fanget det alligevel.

Hvis man vælger den faste grundpakke fra start, fx deres pakketilbud..
Så kan man IKKE vælge viasat programmet som tilvalg, selvom der står
at man "frit" kan vælge deres pakker. Man skal fra starten af vælge en
viasat pakke, ellers skal man købe en ny boks efterfølgende selvom man
fx har betalt for deres std. box. Noget med at boksene har viasat
software.

Så i dette tilfælge måtte vi vælge en af viasats pakker, selvom det
ikke skal bruges i 3 måneder indtil parabolabonnement er sagt op.
Man kan også kun finde noget om de store programkortudgifter hvis man
kigger på bestemte viasat prislister.