TDC city bredbånd - ustabil efter ca. 3 ug~
Fra : Kjeld

Dato : 25-12-07 21:42

Hej

Har udskiftet min meget stabile TDC ADSL bredbånd 2048/256 til TDC ADSL City
bredbånd 8192/512. I de første 3 uger var linien meget stabil 24 timer i
døgnet, men nu er den af røven til med helt ned til 768 download særligt i
spidsbelastnings timer. Hvorfor nu det ? Den kørte da rigtig godt i de
første uger.

Jeg føler mig ærligtalt snydt.

MVH Kjeld

Fra : Rudi Stegen

Dato : 25-12-07 23:36

Hej Kjeld, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> [...]
> nu er den af røven til med helt ned til 768 download særligt i
> spidsbelastnings timer. Hvorfor nu det ? Den kørte da rigtig godt

De seneste dage været visse amerikanske netværk til tider gået næsten i
stå, andre tider noget træge og andre igen normale.

Jeg ved selvfølgelig ikke, om det kan være det, du også har oplevet,
hvorfor det her blot er ment som et input fra egen erfaring.

Prøv evt. at om <ftp://ftptest1.tele.dk/pub/> ikke reagerer fint nok
når dit problem er der. Der ligger bl.a. 2 store filer (ca. 100 MiB
hver) at afprøve på.

NB: <ftp://ftptest1.tele.dk/pub/> er tilsyneladende ikke glad for
hastigheder over ca. en 6 Mib/s _pr. fil_. Men op til cirka der er det
en rimelig god tjekside. Og man kan jo bare hente løs på begge de to
store samtidigt.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Kjeld

Dato : 26-12-07 08:48

Hej Rudi

På testsiden du henviser til køre download med ca. 400 kb/sek, det burde
være over 800 kb/sek. Sjovt nok viser TDCs egen testside
http://hastighedstest.tdc.dk/ 6905 kbps download (den har tiltider også
været nede på 400 - 500 kbps). Upload er der ingen problemer med. Sjovt nok
kan download målingen svinge gevaltigt på TDC med få øjeblikkes mellemrum
mellem en test kørsel.

Men det kan jo godt være det er overbelastningen her i julen, hvor mange har
ferie og benytter nettet mere end sædvanlig. Omvendt er mange firma linie
ikke i brug lige nu og belaster nettet mindre end normalt. Ved ikke om det
kan betyde noget?.

MVH Kjeld

Fra : Rado

Dato : 26-12-07 18:03

On Wed, 26 Dec 2007 08:48:04 +0100, "Kjeld" <postkontor@gmail.com>
wrote:

> [...]
>ikke i brug lige nu og belaster nettet mindre end normalt. Ved ikke om det

Det er sikkert overbelastning på centralen. Jeg kører selv over en
undercentral hvor der vist ikke er særlig stor belastning (bl.a. fordi
der er billigt internet over det lokale kabel TV net), og jeg får
sjældent under 16 mbit på TDCs test, selv når der er mest belastning
på nettet generelt.

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Fra : martin

Dato : 26-12-07 20:43

> [...]
> der er billigt internet over det lokale kabel TV net), og jeg får
> sjældent under 16 mbit på TDCs test, selv når der er mest belastning

Gad vide om TDC's "Gratis 20Mbit" -kampagne ikke også bidrager
med noget overpelastning i en periode?

Martin Kaltoft

Fra : Rudi Stegen

Dato : 26-12-07 22:20

> På testsiden du henviser til køre download med ca. 400 kb/sek, det
> burde være over 800 kb/sek.

Hér glider den som nævnt (hint ;) normalt op omkring ca. 6 Mib/s.
Hiver jeg samtidigt den anden store fil ned, ligger til sammenlagt på
godt 9 Mib/s. Dvs. hvad min linje kan trække med ADSL.

(Jeg hører til dem, der automagisk blev opgraderet til 20 Mib/s indtil
marts. Men jeg er rimelig sikker på - nævnt andetsteds i gruppen for en
håndfuld dage siden - at mit modem er ADSL og ikke ADSL2. Hvis den
antagelse er korrekt, kan jeg med det naturligvis ikke komme op på 20
Mib/s).

Prøv at hente de to store filer _samtidigt_ og se, om den de så ikke
(sammenlagt) trækker noget mere end dine ca 400 Mib/s.

> Sjovt nok viser TDCs egen testside http://hastighedstest.tdc.dk/
> 6905 kbps download (den har tiltider også været nede på 400 - 500
> kbps).

Bortset fra jeg ikke er vild med de hastighedstest (skal jeg endelig
teste bruger jeg store filer og stopur). Men TDC skriver på én eller
anden side, at den ikke kan anvendes ved høje hastigheder.

Jeg kan ikke huske, om de er synderlig præcise med, hvad høje
hastigeder er.

Hvor meget og hvor lidt det evt. spiller ind i dit tilfælde, ved jeg
selvfølgelig ikke.

Men prøv evt. med de to 100 MB-filer _samtidigt_ (og læg så
hastighederne sammen, naturligvis

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Oskar

Dato : 26-12-07 11:12

Min 15/1 Brebåndcity køre kun 8/1 siden i går morges, så måske er der
et generelt problem.

m.v.h.