TDC +udskiftning af Speedstream...
Fra : kaare.brandborg@gmai~

Dato : 24-12-07 08:02

Hejsa gruppe...

Jeg har bestilt et TDC internet abb. op til mine forældres sommerhus
da de ønsker ip telefoni.

Da jeg på min egen Cybercity linie har udskiftet den Zyxel router der
medfølger med en Linksys med stor success, tænkte jeg at jeg også
ligeså godt kunne slippe af med alle kasserne i deres sommerhus og
bestille en Linksys med både voice, wireless og adsl modem + router
(Linksys WRTP54G).

Så vidt jeg husker fra gamle dage så benytter TDC sig af PPPoE
encapsulation. Da man skal bruge username og password til dette kan
jeg godt se at det højst sandsynligt ikke er det TDC benytter sig af
mere (Har ihvertilfalfd aldrig fået udleveret et password og kan ikke
forestille mig at Speedstream modemet er pre confed med sådanne
indstillinger).

Så jeg har istedet prøvet at sætte min Linksys router til dhcp og
derefter prøve at release og renew dhcp leased, dog uden jeg får nogen
ip adresse.
Jeg har også prøvet at opsætte Linksys'en til at køre med fast IP uden
held.

Nu har jeg netop bestilt Fast IP hos TDC så jeg kan prøve at se om jeg
kan få forbindelse igennem Linksys routeren på den måde...

Mit spørgsmål er egentlig om TDC på nogen måder låser deres linier til
de enkelte Speedstream modems siden jeg ikke rigtig kan få hul igennem
på adsl siden.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-12-07 16:17

kaare.brandborg@gmail.com skriver:

> Så jeg har istedet prøvet at sætte min Linksys router til dhcp og
> derefter prøve at release og renew dhcp leased, dog uden jeg får nogen
> ip adresse.

Releaser du med det gamle modem om renew'er med det nye ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Nu også med Renault elektronik som speciale.........

Fra : kaare.brandborg@gmai~

Dato : 24-12-07 08:50

On Dec 24, 4:16 pm, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> Releaser du med det gamle modem om renew'er med det nye ?

Jeg har prøvet at release med Linksys routeren og derefter renew med
den samme router.

Derudover har jeg prøvet at release i den Windows XP pc der er
tilsluttet speedstream modemet.

Jeg er ikke klar over om det kan lade sig gøre at release fra
Speedstream modemet. Den release måske DHCP leaset når man trykker på
reset knappen på bagsiden?

På forhånd tak for hjælpen og god jul ;)

Med venlig hilsen
Kåre Brandborg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-12-07 18:26

kaare.brandborg@gmail.com skriver:

> Derudover har jeg prøvet at release i den Windows XP pc der er
> tilsluttet speedstream modemet.

Er der ikke router i modemmet ?

Fra : kaare.brandborg@gmai~

Dato : 25-12-07 04:15

On Dec 24, 6:26 pm, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> kaare.brandb...@gmail.com skriver:

> Er der ikke router i modemmet ?

Der er en router i min Linksys enhed...
I Speedstream modemet fra TDC er det kun et modem som der sender alle
informationer videre til den computer man tilslutter til modemet...

Fra : B. Jensen

Dato : 26-12-07 08:49

Hej
Husk at du skal vente op til en time, før du kan tilslutte nyt udstyr til
ADSL forbindelsen.
Det skyldes at IP adressen som er dynamisk tildelt , er "låst" til udstyrets
MAC-adresse.
Efter ca en time kan du prøve at release og forny ip-adressen igen.
God fornøjelse - håber det hjalp dig!
hilsen Birger