mail til 2 post klienter
Fra : Thomas gade

Dato : 22-12-07 22:49

Jeg har netop købt en bærbar pc som en tilføjelse til min stationære.

I den forbindelse har jeg installeret min email klient (thunderbird) på
den bærbare og opsat min mail konto på den bærbare.

Min mailkonto er nu sat op på begge maskiner. Problemet er at jeg ikke
kan hente post ned på begge maskiner. Når først en mail er hentet ned på
en maskine kan den anden ikke hente den ned fra serveren, da den
tilsyneladende er slettet derfra.

Hvilke muligheder er der for at jeg kan hente min post ned til begge
maskiner?

Jeg håber jeg har gjort mig forståelig, ellers svarer jeg gerne på
spørgsmål

mvh Thomas

Fra : Carl Drud

Dato : 22-12-07 23:10

Thomas gade <placeit-fjern-@gmail.invalid> writes:

> [...]
> tilsyneladende er slettet derfra.
>
> Hvilke muligheder er der for at jeg kan hente min post ned til begge

Hvis det er en Gmail konto kan du bruge IMAP i stedet for POP3.

https://mail.google.com/support/bin/topic.py?topic=12806

--
Carl

Fra : Ivar

Dato : 23-12-07 00:12

Thomas gade skrev:

> [...]
> maskine kan den anden ikke hente den ned fra serveren, da den tilsyneladende

Kan man ikke bede Thundebird om ikke at slette mails på serveren
efter de er hentet? Hvis man kan, løser det i hvert fald problemet på
den ene computer. Hvis du bruger funktionen på din transportable,
vil du altid have alle på den stationære. Hvis du slår funktionen
til på begge, er der risiko for at din mailserver løber fuld.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/