Obs. "vis din hund/dig selv"
Fra : pwh

Dato : 21-12-07 10:19

For dem der ikke lige følger tråden "Racetypisk"
På opforordring fra Mr. Claus er der startet op på
en billedekonkurrence i at have de farligste hunde

/Jens (som self vinder den konkurrence)

Fra : Leyna

Dato : 21-12-07 12:23

On Fri, 21 Dec 2007 10:18:39 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>For dem der ikke lige følger tråden "Racetypisk"
>På opforordring fra Mr. Claus er der startet op på
>en billedekonkurrence i at have de farligste hunde

Jeg synes hellere man skulle lave en konkurrence i at ha' den mest
fjogede hund, for så ville Oy vinde!

>/Jens (som self vinder den konkurrence)

Personligt mener jeg helt klart at Søren og Vizla ligger i spidsen.
Det dér søuhyre er godt nok skræmmende.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 21-12-07 12:28

Leyna, skrev:

> Jeg synes hellere man skulle lave en konkurrence i at ha' den mest
> fjogede hund, for så ville Oy vinde!

Det må du snakke med Mr Claus om, ideen var hans
Nu mangler vi blot nogle billeder fra ham selv,
han troede nok ikke han ville blive taget på sit ord

> Personligt mener jeg helt klart at Søren og Vizla ligger i spidsen.
> Det dér søuhyre er godt nok skræmmende.

Jeg har også bøjet mig om stemmer på Vizla,
vi har ikke turde nærme os damhussøen efter vi så det billede

/Jens

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-12-07 12:40

Leyna <leyna@leyna.dk> writes:

> Personligt mener jeg helt klart at Søren og Vizla ligger i spidsen.
> Det dér søuhyre er godt nok skræmmende.

Nej, det er simpelthen en klar vinder. Kunne vi ikke få det i fuld
opløsning?

Mvh Trine

--
Kom til Biersted og fæld dit juletræ sammen med familien
Besøg også vores store butik fyldt med juleting, Gjøltrolde og stentøj

Fra : Søren LH

Dato : 21-12-07 12:45

> Nej, det er simpelthen en klar vinder. Kunne vi ikke få det i fuld
> opløsning?

Tak. Det må jeg have skrevet ind i Vizlas resultathæfte .

Det er sådan set i fuld opløsning da det er et udsnit af et ret stort
billede. Desværre

Mvh
Søren

Fra : Søren LH

Dato : 21-12-07 13:16

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> Det er sådan set i fuld opløsning da det er et udsnit af et ret stort
> billede. Desværre

Jeg huskede forkert. Her er en udgave i fuld opløsning (og tættere
beskæring): http://www.vizla.dk/img_0416-sch-s.jpg

Mvh
Søren

Fra : Winther

Dato : 24-12-07 00:21

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

Sådan, så kan de lære det de rottweilere...

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-08 21:18

On Mon, 24 Dec 2007 00:21:06 +0100, "Winther" <nobody@home.dk> wrote:

>"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse
>
>Sådan, så kan de lære det de rottweilere...

Jamen i signaturen findes et par hunde i kamppels Og siden skal
nok blive udbygget - noget med prioriteringer, hvor den landede
--
Ivan Madsen
med to OES'ere i huset, som bare er vidunderlige.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 21-12-07 13:49

> [...]

Så vil jeg da benytte anledningen til at vise mine meget farlige labber
frem:

http://picasaweb.google.dk/Nilleslyst/Labberne/photo#5146403583344637826

God jul til alle i gruppen ønsker Anelise

Fra : Leyna

Dato : 21-12-07 15:21

On Fri, 21 Dec 2007 13:49:18 +0100, "A. S. Nielsen"
<nilleFJERNDETTE@jubii.dk> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse

>Så vil jeg da benytte anledningen til at vise mine meget farlige labber
> [...]

Ja, nogle bidske sataner, de labber!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 21-12-07 15:47

Leyna, skrev:
> On Fri, 21 Dec 2007 13:49:18 +0100, "A. S. Nielsen"

> Ja, nogle bidske sataner, de labber!

Ja godt der er blandet noget fredeligt Schæfer/Rotteblod i vores

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 21-12-07 21:15

On Fri, 21 Dec 2007 15:47:08 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Ja godt der er blandet noget fredeligt Schæfer/Rotteblod i vores

HÆ! Mine er vist meget mixet, men Vaks er altså ikke lab (selvom han
ligner en). Han er 50% Flatter.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 21-12-07 21:17

Leyna, skrev:

> HÆ! Mine er vist meget mixet, men Vaks er altså ikke lab (selvom han
> ligner en). Han er 50% Flatter.

Og den store forskel er ???

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 21-12-07 21:33

On Fri, 21 Dec 2007 21:17:17 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Og den store forskel er ???

En Flatrat(e) lyder altså bedre end en labrat!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 21-12-07 21:49

Leyna, skrev:

> En Flatrat(e) lyder altså bedre end en labrat!

En snob har du altid været

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 21-12-07 23:35

On Fri, 21 Dec 2007 21:48:31 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>En snob har du altid været

Jeps har flere racer end de fleste i een hund!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 21-12-07 15:46

A. S. Nielsen, skrev:

> Så vil jeg da benytte anledningen til at vise mine meget farlige
> labber frem:
>
> http://picasaweb.google.dk/Nilleslyst/Labberne/photo#5146403583344637826

Bidske hunde og potensforlængere alle til hobe her i gruppen
Der fik Mr Claus sgu afsløret vores sande jeg

/Jens

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 22-12-07 13:41

> Jeg synes hellere man skulle lave en konkurrence i at ha' den mest
> fjogede hund, for så ville Oy vinde!

Det synes jeg slet ikke, du har ret i, Leyna.
Det billede, du har vist os af "dobermannen", viser da en ualmindelig smuk
hund med et dejligt hoved.
Personligt tipper jeg ham til at indeholde lidt rottweiler - mest på grund
af de smukke lysebrune øjenbryn.

Julehilsner fra Anelise

Fra : Leyna

Dato : 22-12-07 18:14

On Sat, 22 Dec 2007 13:40:51 +0100, "A. S. Nielsen"
> [...]

>Det synes jeg slet ikke, du har ret i, Leyna.
>Det billede, du har vist os af "dobermannen", viser da en ualmindelig smuk

Ahem...
http://www.leyna.dk/oy-galleri/gaaab.jpg
http://www.leyna.dk/oy-galleri/9mdr.jpg
http://www.leyna.dk/oy-galleri/9mdr-1.jpg

>Personligt tipper jeg ham til at indeholde lidt rottweiler - mest på grund
>af de smukke lysebrune øjenbryn.

Hvis man kigger på Vaks (og to af hans kuldsøskende), så ville det
osse være rotten jeg tænkte på først, men Oy's bygning er væsentligt
mere spinkel end rottens, og så har han helt unikke farver. En helt
igennem besynderlig hund!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 21-12-07 16:10
Fra : jopa

Dato : 21-12-07 16:15

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev

> Her er kampvognen:
>
> http://www.kirkegaard.de/Fluffy%20Siffie.jpg

Ha ha en rigtig bamse.
Kan garanteret spise 4 halve med leverpostej.
--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 21-12-07 17:24

jopa, skrev:
> "Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev

> Ha ha en rigtig bamse.
> Kan garanteret spise 4 halve med leverpostej.

Hvilken hund kan ikke det
Jeg har idag indkøbt en 2800gr and som mine skal
dele juleaften (self rå), er spænt på hvor lang tid det vil tage at æde

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-07 17:42

On Fri, 21 Dec 2007 17:24:06 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Hvilken hund kan ikke det
>Jeg har idag indkøbt en 2800gr and som mine skal
>dele juleaften (self rå), er spænt på hvor lang tid det vil tage at æde

Og alt over 3 minutter er vel verdensrekord )
--
Ivan Madsen
med to OES'ere i huset, som bare er vidunderlige.
Måske er der hvalpe omkring 1. februar om guderne vil

Fra : pwh

Dato : 21-12-07 17:49

Ivan Madsen, skrev:

> Og alt over 3 minutter er vel verdensrekord )

Vil tro at Tyson skal bruge 10 minutter, Angel noget længere,
hendes tænder egner sig ikke helt så godt til det seje skind
Her kan du se dem gnaske en ½ kylling.
http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=8431

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-12-07 18:31

> Jeg har idag indkøbt en 2800gr and som mine skal
> dele juleaften (self rå), er spænt på hvor lang tid det vil tage
> at æde
> /Jens

Og det tager du så lige et billede af ik' os'. På forhånd tak.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : pwh

Dato : 21-12-07 18:56

Tove Krieger, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Og det tager du så lige et billede af ik' os'. På forhånd tak.

Skal jeg nok, snupper det nok som et videoclip.
Så må jeg finde mig i kritikken over at de nok æder den
på gulvet eller i deres sofa

/Jens (som også skal have andesteg, dog stegt)

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 21-12-07 17:47

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> "Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev

> Ha ha en rigtig bamse.
> Kan garanteret spise 4 halve med leverpostej.
> --
Jo...og så 16 halve mere.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-12-07 16:25

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> writes:

> http://www.kirkegaard.de/Fluffy%20Siffie.jpg

Hvad er dog det for en dejlig en? En korthåret leonberger?

Mvh Trine

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 21-12-07 18:08

> Hvad er dog det for en dejlig en? En korthåret leonberger?

Næh...
Det er et lille sammenrend af en Sct. Berhard han og en Rottweiler tæve.

Fra : pwh

Dato : 21-12-07 18:58

Michael Kirkegaard, skrev:
> "Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i en meddelelse

> Næh...
> Det er et lille sammenrend af en Sct. Berhard han og en Rottweiler
> tæve.

Hvordan går det med hendes bentøj ???

/Jens

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 21-12-07 20:15

> Hvordan går det med hendes bentøj ???

Der er konstateret HD i svær grad, men hun er umiddelbart ikke så mærket af
det, endnu.
Vi går nogle forholdsvise korte ture i skoven og de store brydekampe med
andre store hunde er stoppet.

Michael

Fra : pwh

Dato : 21-12-07 21:19

Michael Kirkegaard, skrev:

> Der er konstateret HD i svær grad, men hun er umiddelbart ikke så
> mærket af det, endnu.

Har du prøvet med Flexvital
http://www.dyrlaegevagten.dk/shopframe.cfm/cms/id=515/sprog=1/item=yes/

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-12-07 16:38

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:476bd730$0$21930$157c6196@dreader1.cybercity.dk
> Her er kampvognen:
>
> http://www.kirkegaard.de/Fluffy%20Siffie.jpg

En flot og smuk vuffer. Jeg tror ikke at den kan se "farlig" ud, den
ser tværtimod meget rar ud.

Fra : Leyna

Dato : 21-12-07 21:16

On Fri, 21 Dec 2007 16:10:05 +0100, "Michael Kirkegaard"
<flirtinggoose@hotmail.com> wrote:

>Her er kampvognen:
>
>http://www.kirkegaard.de/Fluffy%20Siffie.jpg

En ren dræbermaskine. tsk tsk tsk...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ralph

Dato : 21-12-07 16:55

> /Jens (som self vinder den konkurrence)

Hmm, tvivler, her er der lidt med Rissa, hendes kæreste, hendes rigtige far
og hendes papsøster - kom igen.

www.rissaras.webbyen.dk

--
Ralph

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-12-07 18:36

> Hmm, tvivler, her er der lidt med Rissa, hendes kæreste, hendes
> rigtige far og hendes papsøster - kom igen.
>
> www.rissaras.webbyen.dk

Hun er bare en rigtig sød og smuk hund. Håber at hendes pote er
iorden igen. Det var en værre omgang for hende.

Fra : pwh

Dato : 21-12-07 18:59

Tove Krieger, skrev:
> "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hun er bare en rigtig sød og smuk hund. Håber at hendes pote er
> iorden igen. Det var en værre omgang for hende.

Du får rigtigt hamstret billeder Tove,
du har vel ikke fusket og udgivet dig for Claus

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-12-07 19:35

> Du får rigtigt hamstret billeder Tove,

Jaaah, er det ikke dejligt Jeg skal have dem alle i mit album
mellem jul og nytår.

> du har vel ikke fusket og udgivet dig for Claus

Dog ikke, men hans to dejlige hunde ville jeg da gerne eje.

Fra : Ralph

Dato : 21-12-07 19:25

> Hun er bare en rigtig sød og smuk hund. Håber at hendes pote er

Nej, nej, det er en kamphund Jeg taler næsten dagligt med hende der
købte Rissas søster, hendes svigermor påstår hårdnakket at den slags er
kamphunde.

--
Ralph

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-12-07 19:42

> [...]
>
> Nej, nej, det er en kamphund Jeg taler næsten dagligt med
> hende der købte Rissas søster, hendes svigermor påstår hårdnakket

LOL Det var lige godt pokkers.

Hvornår er en Riesenschnauzer blevet en kamphund ? Den svigermor ved
da vist ikke meget om hunde.

Fra : Leyna

Dato : 21-12-07 21:19

On Fri, 21 Dec 2007 16:54:30 +0100, "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote:

>Hmm, tvivler, her er der lidt med Rissa, hendes kæreste, hendes rigtige far
>og hendes papsøster - kom igen.
>
>www.rissaras.webbyen.dk

Har hun øjne?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 21-12-07 21:25

Leyna, skrev:

> Har hun øjne?

Du er bare misundelig på hendes overskæg

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 21-12-07 21:34

On Fri, 21 Dec 2007 21:24:44 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Du er bare misundelig på hendes overskæg

.... Nej, jeg må nok hellere lade være. Det er jo snart højhellig jul
og alting!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Kong Kurt

Dato : 22-12-07 18:07

>Du er bare misundelig på hendes overskæg

Hun har da selv !

--

Hilsen
Kong Kurt

Fra : Ralph

Dato : 22-12-07 00:12

> Har hun øjne?

Jeps, og TÆNDER, så pas du på Mærkeligt nok var øjnene blå da hun var
lille, men nu meget brune.

--
Ralph

Fra : C.H

Dato : 21-12-07 19:27

> For dem der ikke lige følger tråden "Racetypisk"
> På opforordring fra Mr. Claus er der startet op på
> en billedekonkurrence i at have de farligste hunde
>
> /Jens (som self vinder den konkurrence)

Hov, her bør Cassius da være med!!!

http://www.laurasminde.dk/Sif%20og%20Cassius.htm

Beware!!

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 21-12-07 20:22

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Hov, her bør Cassius da være med!!!
>
> http://www.laurasminde.dk/Sif%20og%20Cassius.htm

ja, beware, han er en vaskeægte liderbuk den hund. Se videoklippet med min
lille søde pige og dette sexmonster.

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-12-07 20:46

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Hov, her bør Cassius da være med!!!
>
> http://www.laurasminde.dk/Sif%20og%20Cassius.htm

Uha ja da. Man bliver helt bange for ham LOL Sikke nogle fine
"bisser".

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-07 21:52

> På opforordring fra Mr. Claus er der startet op på
> en billedekonkurrence i at have de farligste hunde

Her er en konkurrent
http://www.aussies.dk/billeder/Foto/fj4.jpg

Mvh Carina

Fra : pwh

Dato : 21-12-07 22:50

hybrid, skrev:

> Her er en konkurrent
> http://www.aussies.dk/billeder/Foto/fj4.jpg
>
> Mvh Carina

Smukke hunde.
Men kommer ikke op på Sørens søuhyrer Vizla i vildskab

Men der er stadig 3 dage og 1 time og 12 minutter
til at slå hende af pinden

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-07 11:43

> Men der er stadig 3 dage og 1 time og 12 minutter
> til at slå hende af pinden

Så må jeg prøve igen *G*
http://www.aussies.dk/billeder/billeder2/22-01-2006-216.jpg
/Carina

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-12-07 11:56

"hybrid" <ask4it> skrev i en meddelelse

> Så må jeg prøve igen *G*
> http://www.aussies.dk/billeder/billeder2/22-01-2006-216.jpg
> /Carina

Ja, tak for kaffe, det hjalp skal jeg love for. Der meldte jeg mig i
hvert fald ikke frivilligt som figurant, meeen alligevel der skal
godt nok meget til at slå Sørens Vizla.

Fra : Søren LH

Dato : 22-12-07 12:12

> Ja, tak for kaffe, det hjalp skal jeg love for. Der meldte jeg mig i hvert
> fald ikke frivilligt som figurant, meeen alligevel der skal godt nok meget
> til at slå Sørens Vizla.

Carina kan bare komme an, kan hun ....
http://www.vizla.dk/img_1529-s.jpg

(i øvrigt synes jeg ikke det tæller at hunden bruger boksehandsker )

Mvh
Søren

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-12-07 22:52

> Her er en konkurrent
> http://www.aussies.dk/billeder/Foto/fj4.jpg
>
> Mvh Carina

En rigtig flot hyrdehund. Jeg synes nu godt at den kan være med i
konkurrencen, den ser en lillebitte smule farlig ud på billedet til
højre.

Fra : jopa

Dato : 22-12-07 12:02

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev

> En rigtig flot hyrdehund. Jeg synes nu godt at den kan være med i
> konkurrencen, den ser en lillebitte smule farlig ud på billedet til højre.

Min datters hund er også farlig.
http://picasaweb.google.dk/paulsenjohn/Jopa/photo#5139468958913071234

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Sybil

Dato : 22-12-07 12:08

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i meddelelsen
> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev

> Min datters hund er også farlig.
> http://picasaweb.google.dk/paulsenjohn/Jopa/photo#5139468958913071234

Ja, især billede 9. Der er i hvert fald fare for at sige: 'NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅJ,
hvor er den sød'

Majken

Fra : jopa

Dato : 22-12-07 12:28

"Sybil" <Butbut@invalid.dk> skrev>>

> Ja, især billede 9. Der er i hvert fald fare for at sige: 'NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅJ,
> hvor er den sød'

Ja det var det billede jeg egentlig ville vise

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : OZ3BTO

Dato : 21-12-07 23:38

> For dem der ikke lige følger tråden "Racetypisk"
> På opforordring fra Mr. Claus er der startet op på
> en billedekonkurrence i at have de farligste hunde
>
> /Jens (som self vinder den konkurrence)

Må da hellere lige smide et billede af den sebirske dræber hund (som vores
gamle nabo kaldte den)

http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=20667&ipc=74346

Intet ondt skabt i den...Så længe det er lyst ihvertfald

Erik

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-12-07 11:36

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Må da hellere lige smide et billede af den sebirske dræber hund
> (som vores gamle nabo kaldte den)

Ja, det er der sikkert flere synes, især ham som Bugsy jog op i
træet i jeres have. Jeg kan grine endnu når jeg tænker på det,
men han har sikkert lært at holde sig fra jeres matrikel for
fremtiden - mon ikke ?

> http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=20667&ipc=74346
>

> Intet ondt skabt i den...Så længe det er lyst ihvertfald

Han er altså en virkelig smuk hund. Han ligner en dejlig krammebamse

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-07 18:57

> For dem der ikke lige følger tråden "Racetypisk"
> På opforordring fra Mr. Claus er der startet op på
> en billedekonkurrence i at have de farligste hunde

Tjahh- her er de så:

Bamse:
http://tjekmig.dk/galleri/images/Buffy/1216171553.jpg

Bingo:
http://tjekmig.dk/galleri/images/Buffy/1216172107.jpg

De to har forøvrigt fået status, som kamphunde, har jeg lige hørt i dag.
Har virkelig svært ved, at selv for øje på det, men en mand med en gravhund,
som vi mødte forleden er åbenbart overbevist om, at det er et par kamphunde.
De leger af og til i skoven, med en hvalp og hvalpens ejer har så forklaret
manden nu, at de bare er et par rundkørsler- hans hund har da også overlevet
mødet med "kamphundene" et par gange nu.

Fimbe- stadig med krave:
http://tjekmig.dk/galleri/images/Buffy/1216172120.jpg

Coco:
http://tjekmig.dk/galleri/images/Buffy/1216172256.jpg

Biva:
http://tjekmig.dk/galleri/images/Buffy/124175014.jpg

Bibi- der ene og alene er mandens hund:
http://tjekmig.dk/galleri/images/Buffy3/94202321.jpg

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 22-12-07 21:17

Følgende er skrevet af pwh:
> For dem der ikke lige følger tråden "Racetypisk"
> På opforordring fra Mr. Claus er der startet op på
> en billedekonkurrence i at have de farligste hunde

> /Jens (som self vinder den konkurrence)

Hvis folk sender deres billede af hunden, og deres egen identitet på
usenet, så laver jeg en side på mit webhotel med hundene.
Send til Hund(snabela)osteguf.dk
God jul.
Kai