MS Windows
briani 27239
formattering af c-drev på disk med 2 parti~
Fra : JcLind

Dato : 20-12-07 08:10

Jeg vil formattere mit c-drev, da XP er kørt i sænk. Men hvis jeg sletter
c:partitionen, glider den anden (e:) så op og bliver c: eller forbliver den
hvor den er og den nye partition jeg danner får navnet c: igen?

Eller hvordan løser jeg problemet.

Jeg ku måske osse bare formattere c: som disk inde i stifinder og så
genstarte og installere XP på det tomme c:drev?

VH jakob

Fra : O. Skjold

Dato : 20-12-07 09:23

JcLind skrev i

<klip>

> [...]
> eller
> forbliver den hvor den er og den nye partition jeg danner får

Du behøver ikke slette partitionen, du nøjes bare med at
formattere den. Formattering og sletning af partition er 2
forskellige ting og du kan sagtens formattere en partition uden
først at slette den.

Formattering sletter _indholdet_ af drevet men ikke selve drevet.

> Jeg ku måske osse bare formattere c: som disk inde i stifinder
> og så
> genstarte og installere XP på det tomme c:drev?

XP tillader ikke at du formatterer C, så det kan du ikke. Du er
nødt til at boote på installations-cd'en og gøre det derfra.

Dit E-drev forbliver intakt men måske det får et andet bogstav
efter installation af XP. Det kan du så bare ændre til E igen
hvis du vil.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : JcLind

Dato : 20-12-07 13:05

"O. Skjold" <5260.odense@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> XP tillader ikke at du formatterer C, så det kan du ikke. Du er nødt til
> at boote på installations-cd'en og gøre det derfra.

Når jeg booter på installationscden, så går jeg direkte til installation af
XP. Jeg kan ikke få XP til at køre som alm opstart til min maskine på den
CD-ROM.
I installationsdelen tilXP kan jeg ikke formattere, kun slette partitionen.

der må være et sted, jeg går galt i byen

VH jakob

Fra : Peter

Dato : 20-12-07 13:15

"JcLind" <Svar-her@i.gruppen> skrev i en meddelelse
> [...]
> I installationsdelen tilXP kan jeg ikke formattere, kun slette
> partitionen.
>
> der må være et sted, jeg går galt i byen

Sådan er det også på min Win XP installations CD.
Du fjerner bare din C partition og opretter den igen, formaterer den og så
fortsætter installationen.

PeterB

Fra : Akadut

Dato : 20-12-07 13:18

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Sådan er det også på min Win XP installations CD.
> Du fjerner bare din C partition og opretter den igen, formaterer den og så

Og i øvrigt læser det, der står på skærmen.