? kortplotter Geonav
Fra : NG

Dato : 19-12-07 18:46

Vi har tidl. talt kortplottere herinde -

Jeg er nu blevet anbefalet Geonav 6 Sunshine -
http://www.olav-hansen.dk/geonav6s.htm

Er der nogen der har en sådan og kan anbefale den - er der andre der har
kommentarer til den så lad mig også høre dem.

Den skal bruges ombord på en mindre udlejningsbåd - så enkelhed i betjening
er alfa og omega.

Med venlig hilsen
Per Krabbe,
www.maxi77.com - hvis du hellere vil leje end eje

Fra : Lars Elmkjær

Dato : 20-12-07 21:25

> Er der nogen der har en sådan og kan anbefale den - er der andre der har
> kommentarer til den så lad mig også høre dem.

Jeg kan ikke anbefale Geonav 6, men fraråde dig køb af 5'eren.
Hvis teknikken er den samme, hvilket jeg kan forstå den er, så har Garmin
overhalet den på brug af C-map, med bla. aut. rute beregner og opdateringen
af kortet.
> Den skal bruges ombord på en mindre udlejningsbåd - så enkelhed i
> betjening er alfa og omega.

Den er enkel og nem og bruge, og har en hurtig reaktion - det er i top.

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 20-12-07 21:51

"NG" <hvis_du_vil_maile_til_mig_saa_@spoerg_foerst.com> skrev i en
meddelelse news:476958f9$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> har kommentarer til den så lad mig også høre dem.
>
> Den skal bruges ombord på en mindre udlejningsbåd - så enkelhed i

Hej

Megen erfaring har jeg ikke med kortplottere, men jeg har en Navman, den
synes jeg er nem og enkel.

--
Henning
Hotmail-adressen er kun til spam/junkmail

Fra : Varly Fich Jespersen

Dato : 20-12-07 22:27

Du kan faktisk købe en Garmin 276C incl. søkort billigere.

Fra : NG

Dato : 21-12-07 07:39

> [...]
> kommentarer til den så lad mig også høre dem.
>
> Den skal bruges ombord på en mindre udlejningsbåd - så enkelhed i

Garmin 276 er så vidt jeg har forstået en udgået model.

Nye Garmins - synes jeg! virker mere kompliceret end GeoNav - da jeg prøvede
på Hamborg udstill.

Det lyder måske lidt for flot men - prisen er ikke et ? og ej heller
opdatering af kort - det er enkelhed i anvendelse der er efterspurgt.

Håber at høre andre kommentarer.

Med venlig hilsen
Per Krabbe,
www.scanboat.com - Masser af brugte både samlet ét sted
www.maxi77.com - hvis du hellere vil leje end eje

Fra : Varly Fich Jespersen

Dato : 21-12-07 19:39

Du kan stadig købe 276C, det er efter min mening en af de bedste i den
prisklasse, den er også fremragende til landnavigation, eneste ulempe er at
datakasetterne er meget dyre

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 21-12-07 19:36

"NG" <hvis_du_vil_maile_til_mig_saa_@spoerg_foerst.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> kommentarer til den så lad mig også høre dem.
>
> Den skal bruges ombord på en mindre udlejningsbåd - så enkelhed i

Jeg har en Geonav 11 og den har næsten samme menu osv.

Den er noget af det mest simple jeg har prøvet til dato..

Mvh
Morten