Sydenergi's fiber
Fra : Søren

Dato : 19-12-07 21:59

Hvordan er erfaringen sydenergi's bredbånd?
jeg kan snart få internet gennnem sydenergi(fiber),
men har hørt at det ikke kører så godt?
passer det virkeligt?
hvad er jeres erfaring?

M.H.V
Søren

Fra : Jens

Dato : 20-12-07 13:32

"Søren" <vussi_v@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvordan er erfaringen sydenergi's bredbånd?
> jeg kan snart få internet gennnem sydenergi(fiber),
> men har hørt at det ikke kører så godt?
> passer det virkeligt?
> hvad er jeres erfaring?

Vi har en erhvervslinie fra dem på arbejde. Den fungerer upåklageligt.
Men det er selvfølgelig ikke det samme som en privatlinie.

Jeg venter selv på at kunne få SE fiber hjemme. Røret/kablet er lagt ind,
men de mangler at blæse fiber igennem.

Jens

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-12-07 16:42

On Wed, 19 Dec 2007 21:58:58 +0100, Søren <vussi_v@hotmail.com> wrote:

> Hvordan er erfaringen sydenergi's bredbånd?

Jeg kender dem ikke som bruger, men jeg har mødt dem via mit arbejde,
og de fremstår som meget ambitiøse og professionelle ift. det produkt
de tilbyder.

-A

Fra : E.M.

Dato : 20-12-07 17:47

> Hvordan er erfaringen sydenergi's bredbånd?
> jeg kan snart få internet gennnem sydenergi(fiber),
> men har hørt at det ikke kører så godt?
> passer det virkeligt?
> hvad er jeres erfaring?

Jeg har haft det i over et år nu, for det meste fungerer det glimrende, men
der har været lidt problemer en overgang, jeg mistede forbindelsen med jævne
mellemrum (30 min.) eneste måde at komme på igen, var at slukke for anlæget
et par minutter, supporten (dansk bredbånd) påstod at der ikke var noget
galt hos dem, men sjovt nok forsvandt problemet på forunderlig vis, da jeg
truede med at finde en anden udbyder.

Mvh. E.M.

Fra : Jens

Dato : 20-12-07 18:46

"E.M." <em@dbmail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> noget galt hos dem, men sjovt nok forsvandt problemet på forunderlig vis,
> da jeg truede med at finde en anden udbyder.

Det er da Syd Energi der står for deres bredbånd selv, ikke Dansk Bredbånd ?
Er det ikke ProFiber du har (det ligner det ifht. din IP-adresse) ?

Jens

Fra : E.M.

Dato : 20-12-07 19:04

> Det er da Syd Energi der står for deres bredbånd selv, ikke Dansk Bredbånd
> ?
> Er det ikke ProFiber du har (det ligner det ifht. din IP-adresse) ?
>
> Jens

Jeg skal ikke kunne sige hvordan det er i andre dele af området, men her
hvor jeg bor er det Dansk bredbånd der driver nettet, sydenergi står kun for
kablerne.

Hvis du ser på min mail-adresse vil du opdage at den ender på dbmail.dk

Mvh. E.M.

Fra : Henning Wangerin

Dato : 20-12-07 20:00

On Thu, 20 Dec 2007 19:04:08 +0100, E.M. wrote:

> Jeg skal ikke kunne sige hvordan det er i andre dele af området, men her
> hvor jeg bor er det Dansk bredbånd der driver nettet, sydenergi står kun
> for kablerne.

Dele af SydEnergis net, som blev etableret inden ESS og SydvestEnergi
gik sammen, kører på en anden måde end resten.
(Både teknisk og prismæssigt)

Jeg er ikke helt klar over hvilke dele der kører hvordan, men dem jeg
kender som er på SE's net har ikke haft de store problemer, efter hvad jeg
ved af.

/Henning - som selv skule komme på SE-net til foråret.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-12-07 20:17

On Thu, 20 Dec 2007 18:46:03 +0100, "Jens"
<jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com> wrote:

> Det er da Syd Energi der står for deres bredbånd selv, ikke Dansk Bredbånd ?

SVE havde før sammenlægningen med ESS til Syd Energi et samarbejde med
Dansk Bredbånd i et par områder i Vestjylland. Der leverede SVE blot
kablerne og Dansk Bredbånd så tjenesterne (Internet, IPTV og VoIP) på
udstyr opsat og drevet af Dansk Bredbånd. Der er stadig kunder på det
netværk.

-A

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-12-07 20:19

On Thu, 20 Dec 2007 18:46:03 +0100, "Jens"
<jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com> wrote:

> Er det ikke ProFiber du har (det ligner det ifht. din IP-adresse) ?

Næh, 82.143.218.173 er Dansk Bredbånd, hvilket du kan se med et opslag
www.ripe.net.

-A

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-12-07 14:19

On 20 Dec., 20:18, Asbjorn Hojmark <Asbj...@Hojmark.ORG> wrote:

> Næh, 82.143.218.173 er Dansk Bredbånd, hvilket du kan se med et opslag
> påwww.ripe.net.

Det netværk som Jens poster fra ser således ud, og er vist baseret på
Comx levering:

Tracing route to 89.184.130.172 over a maximum of 30 hops

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1
2 <1 ms <1 ms <1 ms 81.161.186.2
3 1 ms <1 ms <1 ms 81.161.166.49
4 1 ms <1 ms <1 ms ve50.core03.albl.net.cxnet.dk
[87.72.99.49]
5 3 ms 1 ms <1 ms ve4018.core02.albl.net.cxnet.dk
[87.72.99.17]
6 4 ms 4 ms 4 ms ess-internal-router.cxnet.dk
[87.72.196.58]
7 6 ms 6 ms 5 ms te1-2.abn-cor-01.bbsyd.net
[89.184.128.86]
8 6 ms 6 ms 6 ms te1-4.hnd-cor-01.bbsyd.net
[89.184.128.73]
9 6 ms 6 ms 6 ms te1-4.hos-cor-01.bbsyd.net
[89.184.134.16]
10 6 ms 6 ms 6 ms te2-3.hod-cor-01.bbsyd.net
[89.184.134.14]
11 6 ms 6 ms 6 ms te1-4.tar-cor-01.bbsyd.net
[89.184.134.12]
12 6 ms 6 ms 6 ms te1-4.sad-pe-01.bbsyd.net
[89.184.134.41]
13 6 ms 6 ms 6 ms 89.184.130.163
14 6 ms 6 ms 6 ms 89.184.130.172

Trace complete.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-12-07 07:27

On Thu, 20 Dec 2007 13:18:36 -0800 (PST), Bjarke Hansen
<bjarke_h@hotmail.com> wrote:

> Det netværk som Jens poster fra ser således ud

Ja... Men nu spurgte Jens jo selv "E.M.", hvor sidstnævnte postede
fra, og det er som sagt Dansk Bredbånd.

-A

Fra : Jens

Dato : 21-12-07 20:50

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i meddelelsen

> Ja... Men nu spurgte Jens jo selv "E.M.", hvor sidstnævnte postede
> fra, og det er som sagt Dansk Bredbånd.
>
> -A
> --
> Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
> eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Jeg postede fra en "erhvervs" host på Syd Energi's netværk...
Da jeg kunne konstatere at E.M ikke var på samme net, og destinationen
nævnte noget med Kolding konkluderede jeg at det var ProFiber, da jeg kender
en der er på ProFiber gennem Dansk Bredbånd....
Skulle selvfølgelig først have slået adressen op i RIPE, men tænkte ikke på
det.

Jens

Fra : Rane

Dato : 21-12-07 11:02

> [...]

>Hvordan er erfaringen sydenergi's bredbånd?
>jeg kan snart få internet gennnem sydenergi(fiber),

Vi har haft Sydenergi Bredbånd (gennem Dansk Bredbånd) siden vi
flyttede i hus den 1.september. Ca. 4-5 gange har der været problemer
med lige netop vores central og alle gange har det været enten fredag
aften eller i weekenden. Alle gange med samme type problem..nemlig at
vi ikke kunne få tildelt en ip-adresse og de gange det lykkedes...blev
den taget fra os igen i løbet af få minutter.

Én gang var forbindelsen nede hele weekenden og det var fornylig. Det
var dråben der fik mig til at brokke mig helt vildt til Dansk
Bredbånd. De mailede mig så den anden dag og beklagede, og ville
samtidig meddele deres økonomiafdeling at de skulle kreditere os for
den tid vi har haft DB som et plaster på såret. Fin nok service.

Sidstnævnte ting har gjort at vi giver dem en chance til. Skal lige
nævnes at vi kun har Internet hos dem og ikke IP-telefoni eller TV.
Stoler simpelthen ikke på TV under internettet endnu.

Fra : E.M.

Dato : 21-12-07 15:20

> Sidstnævnte ting har gjort at vi giver dem en chance til. Skal lige
> nævnes at vi kun har Internet hos dem og ikke IP-telefoni eller TV.

Ip-telefoni fungerer nu ellers ganske udmærket under Dansk bredbånd,
afhængigt af hvor meget man snakker kan der være ganske mange penge at
spare.

Mvh. E.M.

Fra : Jens Fallesen

Dato : 21-12-07 19:58

Rane wrote:

> Stoler simpelthen ikke på TV under internettet endnu.

Jeg er heller ikke begejstret for tv over internet, men jeg kan så glæde
dig med, at bredbånds-tv fra Dansk Bredbånd ikke leveres over internet.

Det leveres over IP på de samme kabler og routere, men det sker via
multicast og med Quality of Service, sådan at då får programmerne i lige
så god kvalitet som via digitalt satellit-tv.

Du kan altså roligt vælge den løsning, hvis deres kanaludvalg og pris
ellers passer til dit behov.

--
Jens

Fra : Lars Knudsen

Dato : 22-12-07 22:13

On Thu, 20 Dec 2007 20:00:01 +0100, Henning Wangerin wrote:

> Jeg er ikke helt klar over hvilke dele der kører hvordan, men dem jeg
> kender som er på SE's net har ikke haft de store problemer, efter hvad
> jeg ved af.

Man kan få et indtryk af hvad der findes hvor ved at kigge her:
http://bredbaand.sydenergi.dk/Produkter/Statusidinby/Sider/default.aspx

I hovedtræk er der 3 forskellige områder - COMX, Dansk Bredbånd og
endeligt områder der er koblet direkte på SE's eget net.

/lars