Citat søges!
Fra : HH

Dato : 17-12-07 06:23

Kære gruppe!

Jeg søger et citat som jeg engang har hørt og som angiveligt skulle
stamme fra grundlæggeren af det engelske søkortarkiv. Efter
hukommelsen lyder det nogenlunde sådan her:

"Det er bedre ikke at have nogensomhelst anelse om hvor man er - og
vide det - end at være helt sikker på at man er et sted hvor man ikke
er"

Jeg ville være glad for en henvisning til et websted eller en bog hvor
det ovennævnte citat og dets historie findes.

med førjulehilsen
Hans-Henrik

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 17-12-07 16:05

Hej Hans-Henrik,

Der er nok mange der har formuleret noget om at finde vej.
Det kan være at KMS samler på sådanne gamle udtalelser.

Her er et noget ældre citat:

For den, der ikke ved, hvilken havn han styrer imod, er ingen
vind gunstig.
Seneca ( ca. 4-5f.Kr. - 65 e. Kr.)

Mvh/Harding

Fra : TOSB

Dato : 17-12-07 18:30

--

Den er lidt svær - prøvede på at knække nødden, men forgæves i første
omgang. Til gengæld fandt jeg denne side med en stor samling af citater på

http://www.aerenlund.dk/quotes/

Mvh
Torben

Fra : Ole Pagh

Dato : 17-12-07 20:27

Efter mange tanker skrev TOSB:

Hej TOSB

Du skriver dit udemærkede svar neden under din signaturadskiller (--
Mellemrum), og så er det svært for os andre at læse dit svar.

(Jeg ville her have sat et relevant link ind til www.usenet.dk, men
serveren er nede, desværre.)

FUT sat til dk.admin.netikette

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : TOSB

Dato : 17-12-07 21:10

Ups - så topposter jeg i stedet for. Stor ulykke - jeg følger ikke med til
dk.admin.netikette og troede faktisk at den slags futterier var afskaffet i
denne gruppe.
Hvis din mening er at rette op på dette eller hint, så får du godt nok
travlt i den kommende tid.

Mvh
Torben

PS: indtil nu har jeg opfattet dig som en god medspiller her i gruppen - så
PLONK til dig, der også får den i denne gruppe.

--
Husk at hvis du vågner, så er det den første
dag i resten af dit liv ELLER: Lev livet i dag,

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-07 23:28

Hej Torben,

Totalt positivt ment og i den bedst sejlerånd, så vil jeg godt give Ole ret
i at jeg tit har siddet og ledt efter hvad der var oprindelig indlæg og hvad
der har været dit svar. Måske også fordi din newslæser ikke laver de
der'sens' "> indents".

Jeg er jo meget glad for toppostings (uartig dreng!) så du bliver ikke
uvenner med mig hvis dine indlæge bliver nemmere at læse ved at du
topposter.

Bjarke

Fra : TOSB

Dato : 18-12-07 19:16

Bjarke M. Christensen wrote:
> [...]
>
> Jeg er jo meget glad for toppostings (uartig dreng!) så du bliver ikke
> uvenner med mig hvis dine indlæge bliver nemmere at læse ved at du

Hej Bjarke
Det forstå jeg ikke en pind af. Nu prøver jeg lige igen.
Jeg klipper det overflødige væk, så du ikke skal læse en hel masse, der ikke
har noget med mit svar at gøre.
Sådan har jeg gjort adskillige gange (de fleste og helt i henhold til div.
regler på usenet), men det bringer mit urin i kog, at der
er nogen, der skal falde over én pga. af en eller nogle få fejl og sætte fut
til det ene eller andet. Det kan godt være, at der er nogen i dk.netikette,
der opfatter mig som et fornærmet barn, men det får være. Man går jo i
barndom efterhånden som alderen trænger sig på

Sig lige til, hvis der mangler de der´sens > indents.

Med venlig hilsen
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-07 19:25

No, nu er det fint. Nu er der masser af >'er ...

Fra : TOSB

Dato : 18-12-07 20:45

Bjarke M. Christensen wrote:
> No, nu er det fint. Nu er der masser af >'er ...
>

> Bjarke

Klip

Og sådan som jeg kan se af de indlæg, jeg har haft igennem lang tid (lærte
trods alt en del af CT , Så har det været sådan i næsten 100 % af mine
"bidrag - ihvertfald i de sidste par år".

Jeg bruger Outlook m/QuteFix, hvorved jeg feks. undgår topposting. Der går
ged i det, hvis jeg feks. har startet Outlook uden Qoutefix, men derfor
behøver man vel ikke at futte og belære.

Nok om det - jeg holder mig på sidelinjen og bidrager kun i god mening
undervejs og læser de indlæg, der har min interesse. Hvis man vil undgå mine
småfejl, må man PLONKE, som for de ikke indviede betyder, at man via
topmenuen blokerer for indlæg, der kommer fra en bestemt person, som man
ikke ønsker at læse.

Godt at gruppen ikke blev nedlagt.

Tak for tilbagemeldingen. Tak til Harding for den moralske støtte i den
gruppe, der blev futtet til og undskyld til HH, at tråden blev forurenet
af andet!

Håber at nogen trods alt har fået gavn af linket til citaterne.

God jul og godt nytår til alle her i gruppen.

Mvh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-07 08:57

Som sagt oprindeligt: MIn kommentar var positivt ment. Bliv endelig ved i
gruppen.

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-07 18:20

http://books.google.com/books?id=-pVb0hkXbMEC&pg=PA29&lpg=PA29&dq=%22it+is+b
etter+to+have+absolutely+no+idea%22&source=web&ots=yPIr3kPNRX&sig=OdEq_8vfNV
iTFrozx9sGniQDIXo

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> wrote in
message news:4768cef1$0$21931$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 19-12-07 20:21

Hej Torben,

Velbekomme!

Ja det er ret så ubehageligt at blive angrebet af
disse "professionelle" galehalse.
Jeg checkede lige på statistikken for 2007 og disse personer
ligger på 15 - 20 indlæg om dagen i snit, alle årets 365 dage,
hvor de farer rundt i div foraer og ter sig.
Heldigvis ikke på dk.fritid.sejlads.
Lad os blive her på .sejlads og i fællesskab dyrke vores
fritidsinteresse, og på bedste vis hjælpe hinanden.

Glædelig Jul og Godt Nytår til alle.

Mvh/Harding

Fra : Claus Frørup

Dato : 19-12-07 22:28

Isang tao pinangalanan, slet R3YM9 nagsulat:

>Ja det er ret så ubehageligt at blive angrebet af
>disse "professionelle" galehalse.

Vrøvl...
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 19-12-07 22:50

Det er da utroligt hvor meget der gemmer sig bag
signaturen: "Vrøvl..."

Host Indlæg
217.116.248.10 544
- Claus Frørup <clausfroerup.dk> 544

217.116.248.4 164
- Claus Frørup <clausfroerup.dk> 164
- hhsj <hansj.nospambrnet.dk> 5
- Martin P <maphget2net.dk> 64
- TinTin <tinhamget2net.dk> 1

80.196.192.142 9
- Claus Frørup <clausfroerup.dk> 9
- Claus Frørup <clausfroerup> 4
- janbygteknik.dk 1.951
- jan_stevns

Mvh/Harding

Fra : Claus Frørup

Dato : 19-12-07 23:25

Isang tao pinangalanan, slet XV4QE nagsulat:

>Det er da utroligt hvor meget der gemmer sig bag
> [...]

Hvad vil du sige med det?

Skal jeg føle mig truet af at du kan slå min ip-adresse op?

Jeg har aldrig gemt mig bag anonyme bogstavskombinationer, men altid
stået ved hvem jeg er og brugt min rigtige email og navn.

Jeg bor for resten på Overdrevsvej 29 i Store Heddinge, hvis du kan
bruge det til noget.

Ud over det, synes jeg du og torben er nogle svagpissere siden i
bliver så hysteriske over at få at vide at i opfører jer som nogle
fornærmede skoledrenge.

Torben demonstrere det ved totalt at misforstå hvad Ole Pagh skriver,
og plonker til højre og venstre med sit killfilter hver gang nogen
tillader sig at gøre ham opmærksom på at hans forståelseskæde er
hoppet af.

Du gør det ved at være ekstremt nedladende og skolemesteragtig i din
flabede kommenteren af noget du heller ikke har fattet en brik af.

Smid mig bare i jeres killfilter..... jeg er bedøvende ligeglad med
sådan et par latterlige fjolser som jer to.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : claus b.p.

Dato : 20-12-07 13:03

"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse
//

> Hvad vil du sige med det?

Hej Claus F

Det er underligt at du skal føle det nødvendigt at tilsvine folk fordi de
protesterer mod at blive korrekset.
Vi der læser/skriver i denne gruppe gør det fordi vi er interesserede i
sejlads på den ene eller anden måde. Hvis Ole Pagh og du også har denne
interesse, burde det vel have prioritet, frem for nogen pindehuggeri, som
udelukkende vil have den konsekvens, at jeres egne indlæg fremover ikke vil
blive læst. Form og indhold har været debatteret tidligere til hudløshed, og
vi kan alle begå fejl, men nogen mener også at indholdet er vigtigere end
formen. Og ved at respektere det, respekterer vi også hinanden og vores
forskelligheder. [gloriepudsning off]

Mvh. Claus

Fra : Claus Frørup

Dato : 20-12-07 16:02

Isang tao pinangalanan, claus b.p. nagsulat:

klip
>Hej Claus F
>
>Det er underligt at du skal føle det nødvendigt at tilsvine folk fordi de
>protesterer mod at blive korrekset.

Jeg tilsviner dem ikke fordi de protesterer mod at blive korrekset,
men fordi de optræder som et par eklatante infatile klaphatte i
dk.admin.netikette for derefter, helt uden nogen berettigelse, at
tilrage sig en offerrolle som forfulgte uskyldigheder i denne gruppe.

Det er ynkelig optræden.

> [...]
>udelukkende vil have den konsekvens, at jeres egne indlæg fremover ikke vil

Jeg har deltaget i denne gruppe siden August 98, men holdt en lang
pause fra slutningen af 2001 hvor jeg var blevet grundig træt af de
folk der sked på netiketten og fyldte gruppen med larm så mange
skribenter stille og roligt sivede væk.

I dag, kan jeg se at det ikke er blevet en pind bedre.

Det er et stort tab for gruppen, der ikke længere har den samme trafik
af indlæg hvor man debatterede bådtyper, sejltrim, bådhåndtering,
bundbehandling, vedligehold osv.osv.

> [...]
>vi kan alle begå fejl, men nogen mener også at indholdet er vigtigere end
>formen. Og ved at respektere det, respekterer vi også hinanden og vores

Det kan jeg sagtens følge dig i, jeg kan bare ikke se hvorfor det skal
være så svært at lade være med f.eks. at sende et indlæg på 2 linier
efterfulgt at 200 liniers citat.

Hvis man er lige så ligeglad med søvejsreglerne, så bliver det dælme
farligt at tage på sommerferie i båden.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Steffen Skov

Dato : 20-12-07 19:01

Hej Claus
Der er mange måder at udtrykke sig på. Din er lidt "gadedrengeaktig" og kan
derfor let misforståes. At hensigten kan være god nok, bliver ikke læst af
modtager pgr.a. dit "hårde" sprog. Hvis konen endnu ikke har købt julegaven
til dig, så ønsk dig: "Emma Gad-Takt og tone". Den er værd at læse (du skal
nok ikke vente til sommerferien med at læse den).
Hilsen
Steffen
--
"Havet bringer hvert menneske nyt håb, som
søvnen bringer drømme."

Fra : Claus Frørup

Dato : 20-12-07 21:00

Isang tao pinangalanan, Steffen Skov nagsulat:

>Hej Claus
>Der er mange måder at udtrykke sig på.
klip

Jeg forstår hvad du mener og er sådan set enig med dig.
Men de to fjolser og deres tåbelige optræden fik glasset til at
skvulpe over.

Sådan nogle mennesker har intet krav på høflighed eller respekt.

Og dermed mit sidste ord.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Steffen Skov

Dato : 20-12-07 21:52

Hej Claus
Måske bør du inten gå i seng eller læse Emma Gad!
Dit sprogbrug er absolut særligt uhøfligt. Og det vedkommer ikke mig, hvor
meget grønlandsk eller hvad du nu skriver. Du bør nok skrive i en
linguistisksproggruppe med dine uforståelige citater og råben.
Hilsen
Steffen
---
"dig elsker vi oh hav, og dig vi høre til."
L.C. Nielsen 1908

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 20-12-07 19:22

Nej du tilsviner ingen du forsøger kun og det falder tilbage på
dig selv.
Det beklager vi ikke men ser undrende til.
Det er korrekt at du i en periode har holdt lav profil på
usernet.

I 2004 var der følgende fra dig:
Antal indlæg 19 Maksimalt xpost 1 gruppe
- nye 1 (5,3%) Gennemsnit 1 gruppe
- svar 18 (94,7%) Længste indlæg 48 linier
- heraf med FUT 0 (0,0%) Gennemsnit 22 linier
i kun en gruppe: dk.snak

i 2005 var ændringen ikke stor:
Antal indlæg 20 Maksimalt xpost 1 gruppe
- nye 0 (0,0%) Gennemsnit 1 gruppe
- svar 20 (100,0%) Længste indlæg 62 linier
- heraf med FUT 0 (0,0%) Gennemsnit 25 linier
med 18 indlæg i dk.snak og kun 2 i dk.fritid.bil

2006 var frygtelig dårlig:
Antal indlæg 4 Maksimalt xpost 1 gruppe
- nye 0 (0,0%) Gennemsnit 1 gruppe
- svar 4 (100,0%) Længste indlæg 59 linier
- heraf med FUT 0 (0,0%) Gennemsnit 35 linier
og kun i dk.snak.

Der skete en kraftig ændring i 2007:
Antal indlæg 721 Maksimalt xpost 1 gruppe
- nye 6 (0,8%) Gennemsnit 1 gruppe
- svar 715 (99,2%) Længste indlæg 240 linier
- heraf med FUT 1 (0,1%) Gennemsnit 24 linier
dk.snak 386
dk.fritid.bil 269
dk.forbruger 22
dk.fritid.sejlads 14
dk.edb.internet.webdesign.ris+ros 9
dk.admin.netikette 6
dk.kultur.sprog 5
dk.edb.internet.software.mail+news 3
dk.admin.netmisbrug 2
dk.marked.privat.bil 2
dk.admin 1
dk.edb.system.ms-windows 1
dk.teknik.bil 1
samt:
Antal indlæg 4 Maksimalt xpost 1 gruppe
- nye 0 (0,0%) Gennemsnit 1 gruppe
- svar 4 (100,0%) Længste indlæg 23 linier
- heraf med FUT 0 (0,0%) Gennemsnit 14 linier
i dk.snak

På din hjemmeside giver du selv svaret:
Jeg er holdt op med at chatte på nettet. Det blev for kedeligt
fordi det efterhånden kom til at drej sig om sex, trusler og
andet åndsvagt tidsspilde. Jeg har i stedet kastet mig over
usenettet, hvor jeg med min Agent 4,2 læser news. Det er næsten
det samme som at chatte, men væsentlig billigere. Der er dog
også en masse idioter der, men dem lærer man hurtigt at ignorere.

Google supplerer med:

Grupper Se alle webresultater for » cirka 56.200 indlæg
af claus frørup

Og du bryster dig tillige med titlen:
Sjatkampvognskadet,
Udsmider med busser som speciale med tilladelse til
utøjsbekæmpelse

I TV´s nyhedsudsendelser har der været en del indlæg om
buschafføres problemer, det er hermed belyst tilstrækkeligt.

Jo du kan roligt tage på sommerferie i din L23; men pas på at
det interne uvejr ikke tager overhånd.

Det er iøvrigt blevet sikkert at færdes omkring Stevns. Med
politikeres hjælp, hele spektret rundt, Stevns Kommune,
Regionen, Civilretsdirektoratet, Hærens Kampskole,
Skydebaneinspektoratet, Justitsministeriet, Landets
Politiinspektører, Farvandsvæsenet og Dansk Sejlunions hjælp er
det nu sikkert at færdes ud for kysten uden fare for at blive
beskudt af lokale på Stevns, med en mærkelig interesse, der oven
i købet indrømmer at de skyder i retning af forbipasserende
sejlbåde.
Resultaterne er blevet til i et sprogbrug, som er mere egnet til
at fremme kommunikation mennesker imellem.

Bliv nu ovre i dk.snak hvor din hovedinteresse ligger.

Mvh og god Jul

Fra : Claus Frørup

Dato : 20-12-07 20:53

Isang tao pinangalanan, slet 90JUT nagsulat:

klip
>I TV´s nyhedsudsendelser har der været en del indlæg om
>buschafføres problemer, det er hermed belyst tilstrækkeligt.
klip

Du er dælme et meget lille menneske.
Kan du virkelig holde dig selv ud?
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Torben Henriksen

Dato : 20-12-07 21:43

Harding, tak for info, nu er man da klar over hvilket fjols han er
og kan dermed tage sine forholdsregler.

Mvh/ Torben H

"Harding E. Larsen (slet 90JUT)" <harding@90JUTlarsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:11981752660.700961827849714@dtext.news.tele.dk...

Fra : Henning

Dato : 21-12-07 04:51

"Harding E. Larsen (slet 90JUT)" <harding@90JUTlarsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:11981752660.700961827849714@dtext.news.tele.dk...

Kan du i din undersøgelse se om han har bidraget med noget konstruktivt til
gruppen?

mvh Henning

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 21-12-07 13:13

Hej Henning,

Det er let at gøre.
Du skal blot skrive: claus frørup dk.fritid.sejlads
på Google og klikke på grupper.
Så har du listen med personens udgydelser.

Jeg kan ikke se der er konstruktive indlæg for gruppen her.

Mvh/Harding

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 21-12-07 13:34

Her er lidt supplerende julelæsning:

Claus Frørup "redigerer" http://baatplassen.no til "
http://spamplassen.no
". Etter norsk lov er denne form for "redigering" en
*dokumentforfalskning*. Claus Frørup forvrenger fakta.

c) Claus Frørup bør slutte med sine *lekepolitifakter* ved
inngrep i en tråd
som forkludrer relevant informasjon av ikke-kommersiell natur
til båtfolk.

d) Claus Frørup kan rapportere *sin sak* til uhildet instans som
måtte ha
myndighet til å ta stilling til den sak han tar opp i denne
tråden.

e) Ved senere anledning bør Claus Frørup først ta opp sin sak
med *uhildet
instans* fremfor å risikere å begå en feil som kan sette ham
selv i
gapestokken.

Jeg synes Hr. Claus Frørup her, og tidligere da jeg forsøkte å
gjør folk her
oppmerksomme på et ikke kommersielt nettsted hvor folk kan dele
kunnskap om
båtspørsmål med hverandre, oppfører deg som en ynkelig liten
narr.

Hvordan har Hr. Claus Frørup det i sin daglige tilværelse som
må oppføre
deg slik? Newsgruppene bringes ikke fremover ved den slags
overformynderi.
Han opptrer med en signatur som vel må vise at spørsmål om å
bruke news
riktig sannsynligvis er meget viktig for denne person.

Mitt poeng ved å lage denne signatur som jeg ikke har benyttet
før var å se
om Hr. Claus Frørup var så nidkjær at han nok en gang ville vise
sin trang
til å dominere. Og jammen gikk han ikke rett i klisteret!

Finn deg noe å gjøre som bringer verden fremover, Hr. Claus
Frørup! Hvis du
mener noen bruker news feil, så rapporter det til den instans
som måtte ha
både kompetanse og autoritet til å dømme i slike spørsmål som
dette.

Fra : SørenH

Dato : 21-12-07 20:09

Kære sejlervenner

stop! Stop!! STOP!!! S T O P!!!!!

Alle blir enormt trætte af detteher, og det er en smule uværdigt for den
gode tone og fordragelighed som ellers hersker i gruppen!!

Glem denne tråd og de knubbede ord og beskyldninger helt og aldeles og
lad os kaste os over mere spændende emner!

Rigtig glædelig jul til alle sejlere!

SørenH
Marie af Næstved

Fra : Henning

Dato : 21-12-07 04:36

"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse

Hvad får dig til at tro, der er love og regler om quots, top- og
bundpostings der SKAL overholdes på usenet.

Det er altsammen retninglinier, der ikke nødvendigvis SKAL overholdes.

Så lad du bare denne gruppe selv finde sin stil.

mvh Henning

Fra : Torben Henriksen

Dato : 20-12-07 21:25

> Jeg bor for resten på Overdrevsvej 29 i Store Heddinge, hvis du kan
> bruge det til noget.

Jeg troede du boede i Lang Bordistan, men så heldig kan man
nok ikke være.

> Ud over det, synes jeg du og torben er nogle svagpissere siden i
> bliver så hysteriske over at få at vide at i opfører jer som nogle
> fornærmede skoledrenge.

Kender du den med at pege finger, en frem og tre tilbage

> Du gør det ved at være ekstremt nedladende og skolemesteragtig i din
> flabede kommenteren af noget du heller ikke har fattet en brik af.

Der var den igen -flabede kommenteren- den med fingeren,
en finger der peger på synderen og tre der peger tilbage på f . . . . . .

> Smid mig bare i jeres killfilter..... jeg er bedøvende ligeglad med
> sådan et par latterlige fjolser som jer to.

NIL ADMI ' RARI. Latin, nå det forstår du nok ikke, så jeg gider ikke
at oversætte.

Mvh/ Torben H

Fra : TOSB

Dato : 19-12-07 22:54

Claus Frørup wrote:
> Isang tao pinangalanan, slet R3YM9 nagsulat:

> Vrøvl...

Herligt, at der er noget, der hedder et kill-filter.

I øvrigt underligt, at det, der skete ved en fejl for mig også er sket i
relation til ekkolod lige efter her i tråden, men der kom ikke noget fut i
den anledning? Det er menneskeligt at fejle, men for nogen er det
tilsyneladende svært at få øje på splinten, fordi der sidder en bjælke i
øjet - tror jeg nok, man siger.

Jeg ser for mig noget i retning af nogle gribbe, der sidder højt til vejrs i
et træ. De sidder og venter i dk.admin.netikette og keder sig en smule.
Den ene til den anden "der kom sgu et fut fra dk.fritid.sejlads - jubii. Der
er en eller anden, der har lavet en fejl - lad os kaste os over ham, for vi
er ret sultne, og så er årsagen til hans fejltrin fuldstændigt ligemeget. At
overtræde reglerne i Usenet svarer til, at man pisser i folks potteplanter -
hoster og harker over det fælles frokostbord og derefter spytter på den mad,
ander skal have - føj for den"

Mvh
Torben

og farveller til Claus Frørup

Fra : TOSB

Dato : 19-12-07 23:00

Harding E. Larsen (slet R3YM9) wrote:
> [...]
> Heldigvis ikke på dk.fritid.sejlads.
> Lad os blive her på .sejlads og i fællesskab dyrke vores
> fritidsinteresse, og på bedste vis hjælpe hinanden.

Klip

Tak skal du ha´ Harding. Ja - jeg blev sågar kaldt for en forkælet
skoledreng og det, der er værre, så på et tidspunkt i går aftes kunne jeg
næsten fornemme fordums dage, hvor man blev kaldt til skoleinspektørens
kontor, fordi man havde kastet en snebold mod en af pigerne i skolegården
(spanskrør eller en general skideballe og en seddel med hjem til "de gamle",
der som regel sagde noget i retning af, at "det har du nok selv været uden
om".
At lave en fejl her på Usenet er ret fatal og tilsyneladende analog til
nogle tegninger, der bragte en del af denne verden i brand. Hvis de pgl.
kunne bestemme, ville der sikkert være et eller andet gaskammer, der ventede
på et besøg

Selv tak.
Lad os kommunikere uden alt for mange formaliteter, for det er vel det, det
hele handler om - at gøre gavn af den viden, vi hver især besidder.

Mvh
Torben

Fra : HH

Dato : 18-12-07 09:26

For nu at komme tilbage til emnet..........!

Jeg har ved nogen søgning fundet en engelsk version, som angiveligt
skulle stå over en af kahytsgangene på Queen Elizabeth II:

"It is better to have absolutely no idea where one is and KNOW it,
Than to believe confidently that one IS where one is NOT!"

.......men stadig ingen ide om ophavsmand og årstal??????

Hans-Henrik

Fra : Ole Pagh

Dato : 18-12-07 18:53

HH frembragte:
> [...]
> Than to believe confidently that one IS where one is NOT!"
>
> .......men stadig ingen ide om ophavsmand og årstal??????

Desværre ikke, men prøv eventuelt at gentage dit spørgsmål i
dk.kultur.sprog, for der sidder de virkelig feinschmeckere og
'sprognørder' og vender og drejer hver en mulig vending.

Det er pænt ment om debattørerne i gruppen, for man får virkelig
indblik i sprogets krinkelkroge ved at skimme i gruppen.

PS: Check din stavning og kommatering inden du evt. bevæger dig over i
den gruppe.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-07 19:16

> [...]
> sprogets krinkelkroge ved at skimme i gruppen.
>
> PS: Check din stavning og kommatering inden du evt. bevæger dig over i den

Hej Ole,

dén gruppe er jo spændende ! (og tilmed lærerig og underholdende)

jeg vil dog nøjes med at læse

venlig hilsen

JN

Fra : Ole Pagh

Dato : 18-12-07 19:24

JN har bragt dette til verden:

> Hej Ole,
>
> dén gruppe er jo spændende ! (og tilmed lærerig og underholdende)
>
> jeg vil dog nøjes med at læse

Ja, det er ofte 'underholdning' på et fint, højt niveau, og
selvfølgelig accepterer de stavefjel, men jeg har det som dig. - Nøjes
med at læse.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : Claus Frørup

Dato : 18-12-07 20:09

Isang tao pinangalanan, HH nagsulat:

> [...]
>Than to believe confidently that one IS where one is NOT!"
>
>.......men stadig ingen ide om ophavsmand og årstal??????

Ordsproget er skrevet af Thomas Stearns Eliot
Født 26-09-1888 Død 04-01-1965

Hvornår han skrev det, kan jeg ikke huske.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Heikki

Dato : 18-12-07 21:36

HH wrote:

> "It is better to have absolutely no idea where one is and KNOW it,
> Than to believe confidently that one IS where one is NOT!"
>
> .......men stadig ingen ide om ophavsmand og årstal??????

Bit of googling found http://www.productmedia.net/quotes.htm
It is better to have absolutely no idea where one is, and know it. Than to
confidently beleive that one is where one is not. T. S. Eliot

No idea if the attribution is right, but you might find more by googling
Eliot...

- Heikki