Racetypisk
Fra : pwh

Dato : 19-12-07 00:21

Gider snart ikke hører flere flade undskyldninger for at få
en kamphund.
Det er som jeg ser det efterhånden "racebestemt"
forstået på den måde at unge mænd skal smykke sig med den slags.

Feks. har vi fået en ny smed på mit job, sikkert flink fyr,
men af udsennde er han plysset og stor og lidt skræmmende at se på.
Helt tilfældigt snakkede vi hund den anden dag,
og suprise, han havde en Staff.
Havde du peget på manden og spurgt mig om racen
havde jeg med 99% sagt staff.

I mine øjne er det sygeligt, og har intet med glæden over
at have en hund, pral og intet andet.

/Jens

Fra : OZ3BTO

Dato : 19-12-07 03:23

> [...]
> Havde du peget på manden og spurgt mig om racen
> havde jeg med 99% sagt staff.
>
> I mine øjne er det sygeligt, og har intet med glæden over

Desværre det man oftes ser.. Samme personer kommer sjældent fra et hjem med
hund asso opvokset med en

Selv kunne jeg da godt lyde henad den smed tilsat et par halv store
tusser... Hverken har eller skal have nogen former for kamphund nøjes indtil
videre med vores dejlige samojede.

Erik

Fra : Ellen 01

Dato : 19-12-07 00:29

On 19 Dec., 03:22, "OZ3BTO" <n...@spam.dk> wrote:

> [...]
>
> Selv kunne jeg da godt lyde henad den smed tilsat et par halv store
> tusser... Hverken har eller skal have nogen former for kamphund nøjes indtil

Hej
Ja er det ikke mærkeligt at man har brug for sådan en
potensforlænger... Det er da en del mere sofistikeret og sjovt at se
en stor fyr med en lille hund.. Gå en tur på strøget i Købehavn. Alle
dem der kommer med Deres kamphunde, er alle en bestemt type... Og så
undre det mig... ( som ikke bor i Dk ) hvorfor er det dog ikke
lovpligtigt at sådan en hund skal ha mundkurv på....
Mvh Ellen

Fra : pwh

Dato : 19-12-07 09:09

Ellen 01, skrev:

> [...]
> undre det mig... ( som ikke bor i Dk ) hvorfor er det dog ikke
> lovpligtigt at sådan en hund skal ha mundkurv på....

Det kan jo værer det hen af vejem bliver inført i dk med mundkurv,
det skulle lægge en dæmper på købelysten af de racer

/Jens

Fra : pok

Dato : 25-12-07 11:22

Hej Alle sammen

Jeg ved godt hvad en kamp hund er.

Men ved i hvor mange racer der er om fattet af kamp hunde begrebet.

Det er hund som bulldog boxer shæfer rottweiler mastif rigeback.

Jeg kunne blive ved, men der ikke ret mange der ved at det er sådan.

Nu for en god orden skyld er det ikke mig der har udvalg det racer der her
er omtalt det dkk, dch, ph,drc dhl og mange andre

Hilsen Poul

Fra : pwh

Dato : 19-12-07 09:27

OZ3BTO, skrev:

> Desværre det man oftes ser.. Samme personer kommer sjældent fra et
> hjem med hund asso opvokset med en

Nok heller ikke uden grund at internaterne er ved at drukne i de racer,
når det går op for folk hvor krævende det er at have sådan en potensforlænger
går det sjove nok hurtigt af for mange af dem.

> Selv kunne jeg da godt lyde henad den smed tilsat et par halv store
> tusser... Hverken har eller skal have nogen former for kamphund nøjes
> indtil videre med vores dejlige samojede.

Heller ingen kamphunde her i huset nogensinde, på trods af at
jeg da også er sværtet godt til op af armene

Grunden til at jeg kom til at tænke på topic var en lille "episode"
i går morges da jeg luftede vufferne kl 6.
De gik som sædvanligt trådløse 5-6 meter foran mig,
jeg kunne så på afstand se en person der kom gående på vejen vi
skulle krydse, jeg kunne bare ikke se at han havde hund med
pgr et lavt hegn. Han stoppede op på en lidt underlig måde
syntes jeg så, og jeg lurede en ekstra gang.
Og rigtigt nok, et stort brød med en pis-Bull-et-eller-andet i snor.
Han turde så åbenbart ikke gå videre før mine hunde var væk,
og hvad gjorde mine hunde så, de gad dårligt vende hovedet for at
glo på hans misfoster men ventede bare pænt ved vejkanten på at
jeg kom hen og gav dem fri til at gå over.
Se det var stil, kamphunden i snor måtte pænt vente på at mine
trådløse hunde fik et signal til at gå over gaden, men de gad
da ikke bruge energi på at gå 5 meter hen for at hilse på den

/Jens

Fra : Claus

Dato : 19-12-07 19:11

pwh skrev:

> [...]
> trådløse hunde fik et signal til at gå over gaden, men de gad
> da ikke bruge energi på at gå 5 meter hen for at hilse på den

Hm....med de fordomsfulde mennesker som der færdes herinde kunne det
være sjovt at sende enten et billede af sig selv eller sine hunde ind
for se hvor i så ville placere hund eller ejer i jeres fordomsfulde
verden....et sjovt juleeksperiment!

Man skal jo passe på med ikke at kaste med sten.....

Mr. Pwh som ivrig læser herinde syntes jeg ofte vi hører om dine store
hunde....skal vi også danne vores billeder ud fra det...?

Fra : pwh

Dato : 19-12-07 19:35

Claus, skrev:

> [...]
> være sjovt at sende enten et billede af sig selv eller sine hunde ind
> for se hvor i så ville placere hund eller ejer i jeres fordomsfulde

Den er jeg da helt med på, du kan jo evnt selv lægge ud.
Jeg har tidligere på hundegalleri haft et par billeder af mig
selv sammen med mine hunde liggende, det kan jeg da gører igen

> Man skal jo passe på med ikke at kaste med sten.....

Jeg kaster ikke med sten, men har bare bemærket en vis sammenhæng
mellem den måde folk selv foretrækker at se ud (påklædning, frisure, ect)
og deres valg af kamphund som race.

> Mr. Pwh som ivrig læser herinde syntes jeg ofte vi hører om dine store
> hunde....skal vi også danne vores billeder ud fra det...?

Jeg hedder og underskriver mig altså Jens, mit navn er ikke Pwh, det er et nick.
Mine hunde vi jeg ikke kalde specielt store, nærmest mellemstørrelse (ca 40kg).
Tvivler nu også på at de færreste vælger Labradorblandiger som potensforlængere

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 21-12-07 11:02

"Claus" <Claus_dueFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> sjovt at sende enten et billede af sig selv eller sine hunde ind for se
> hvor i så ville placere hund eller ejer i jeres fordomsfulde verden....et

Hej,

Jeg vil absolut klassificere min 26 kg schæfer blandt de farligste i min
fordumsfulde verden, en ren dræbermaskine.

http://www.vizla.dk/img_0791-s.jpg
http://www.vizla.dk/img_0416-s512.jpg
http://www.vizla.dk/31-03-07-306-s.jpg

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 21-12-07 11:44

Søren LH, skrev:
> Hej,
>
> Jeg vil absolut klassificere min 26 kg schæfer blandt de farligste i
> min fordumsfulde verden, en ren dræbermaskine.

http://www.vizla.dk/img_0416-s512.jpg
er simpelthen bare godt, et rigtigt søuhyre

/Jens (hvis hunde lige har været i damhussøen)

Fra : Søren LH

Dato : 21-12-07 12:12

> http://www.vizla.dk/img_0416-s512.jpg
> er simpelthen bare godt, et rigtigt søuhyre

Tak. Ja, en gang imellem kan man være heldig at få trykket på udløseren i
det rigtige øjeblik, og hvor kameraet også lige gider ramme fokus, og hvor
man heller ikke selv få skåret det halve af hunden væk .

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 21-12-07 12:23

Søren LH, skrev:
> [...]
> udløseren i det rigtige øjeblik, og hvor kameraet også lige gider
> ramme fokus, og hvor man heller ikke selv få skåret det halve af

Det er nok lige før jeg må bøje mig og stemme på
Vizla som en winner i denne konkurrence

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-12-07 13:21

> http://www.vizla.dk/img_0416-s512.jpg
> er simpelthen bare godt, et rigtigt søuhyre

Ja, jeg må nok give dig ret. Tænk at den smukke vovse også kan se
sådan ud, godt at det "kun" er et foto
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : pwh

Dato : 21-12-07 15:33

Tove Krieger, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, jeg må nok give dig ret. Tænk at den smukke vovse også kan se
> sådan ud, godt at det "kun" er et foto

Det bekræftiger jo kun min påstand om at ALLE Schæfere
i bund og grund er lumske og bidske

/Jens

Fra : jopa

Dato : 21-12-07 15:39

"pwh" <gætselv@.dk> skrev >
> Det bekræftiger jo kun min påstand om at ALLE Schæfere
> i bund og grund er lumske og bidske

Det er ikke en påstand men fakta.
Det er en af de tre racer der tæller højst i statistikken over bidskader på
mennesker, og sådan skal det vel også være.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 21-12-07 15:58

jopa, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev >
>
> Det er ikke en påstand men fakta.
> Det er en af de tre racer der tæller højst i statistikken over
> bidskader på mennesker, og sådan skal det vel også være.

Den halter vel stadig efter Golden Retriver

Ps.
Skal du slet ikke deltage med nogle barske billeder af Milo,
eller har du kun nogle hvor han tisser som en tæve

/Jens

Fra : jopa

Dato : 21-12-07 16:10

"pwh" <gætselv@.dk> skrev
> Skal du slet ikke deltage med nogle barske billeder af Milo,
> eller har du kun nogle hvor han tisser som en tæve

Nej Milo er jo god som dagen er lang og jeg har kun billeder hvor han tager
sig smukt ud.
Jeg kunne selvfølgelig lave lidt billed manipulationer i Photoshop men det
ville jo være snyd.

Har altid syntes at Sørens billede af vanduhyret er godt skudt.

ps jeg er rimelig stor XL og karseklippet er det typiskt for min hunderace ?

Men ellers giver jeg dig ret.
En del af de mennesker der anskaffer sig muskelhunde er typisk dem der ikke
har den hurtigste knallert på havnen.
Møder en del af dem i mit daglige arbejde.
Der findes også heldigvis almindelige mennesker med forkærlighed for disse
typer hunde.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 21-12-07 17:15

jopa, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev
>
> Nej Milo er jo god som dagen er lang og jeg har kun billeder hvor han
> tager sig smukt ud.

Glemte du da kameraet den dag han mishandlede en kamphundetæve,
eller den dag han åd en kat, eller da han overpissede hende på pensionen

> Har altid syntes at Sørens billede af vanduhyret er godt skudt.

Det er vinderen indtil videre.

> ps jeg er rimelig stor XL og karseklippet er det typiskt for min
> hunderace ?

Du har alle dage været atypisk

/Jens

Fra : jopa

Dato : 21-12-07 17:51

"pwh" <gætselv@.dk> skrev

> Glemte du da kameraet den dag han mishandlede en kamphundetæve,
> eller den dag han åd en kat, eller da han overpissede hende på pensionen

Har ærgret mig gul og grøn over at jeg ikke fes ind og hentede kameraet da
Milo fandt ud af at det var en tæve.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 21-12-07 18:53

jopa, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev

> Har ærgret mig gul og grøn over at jeg ikke fes ind og hentede
> kameraet da Milo fandt ud af at det var en tæve.

Katten, Kamphunden, eller hende på pensionen :-?

/Jens

Fra : jopa

Dato : 21-12-07 18:58

"pwh" <gætselv@.dk> skrev

> Katten, Kamphunden, eller hende på pensionen :-?

Kamphunden.

I sommers da jeg skulle hente Milo råbte bestyren til hundepasseren : Lad
ham for guds skyld selv lukke den ud
Fatter ikke hvorfor , han er da så sød

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 21-12-07 19:03

jopa, skrev:

> I sommers da jeg skulle hente Milo råbte bestyren til hundepasseren :
> Lad ham for guds skyld selv lukke den ud

Minder mig om min søsters Schæferhan,
hun sagde også at man ikke skulle stå i vejen når han
blev hentet på pensionen, alt der var i vejen blev fejet af banen

> Fatter ikke hvorfor , han er da så sød

Det siger nogle mennesker også om katte

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-12-07 16:01

> Det bekræftiger jo kun min påstand om at ALLE Schæfere
> i bund og grund er lumske og bidske
>
> /Jens

Desværre - skudt forbi - det bekræfter ikke noget som helst. Hun er
en skøn hund.

Fra : pwh

Dato : 21-12-07 16:04

Tove Krieger, skrev:

> Desværre - skudt forbi - det bekræfter ikke noget som helst. Hun er
> en skøn hund.

Sikkert nok, men stadig bidsk og lumsk

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 21-12-07 12:15

On Fri, 21 Dec 2007 11:01:49 +0100, "Søren LH" <slh@DELETEcity.dk>
wrote:

>Jeg vil absolut klassificere min 26 kg schæfer blandt de farligste i min
>fordumsfulde verden, en ren dræbermaskine.

> [...]

Helt bestemt et væmmeligt dyr, som klart er lige til den blå sprøjte!

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 21-12-07 12:31

Leyna, skrev:

> Helt bestemt et væmmeligt dyr, som klart er lige til den blå sprøjte!

God ide, vi kan sige at vinderen får en gratis aflivning
på gruppens regning

/Jens

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-12-07 11:24

Claus <Claus_dueFJERNDETTE@hotmail.com> writes:

> [...]
> være sjovt at sende enten et billede af sig selv eller sine hunde ind
> for se hvor i så ville placere hund eller ejer i jeres fordomsfulde

http://picasaweb.google.dk/trinekc/SiriOgSneen/photo#5034794335309688898

Her er så min store, farlige, bidske kæmpehund.

Mvh Trine

RIGTIG GOD JUL!

--
Kom til Biersted og fæld dit juletræ sammen med familien
Besøg også vores store butik fyldt med juleting, Gjøltrolde og stentøj

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-12-07 11:25

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> writes:

> http://picasaweb.google.dk/trinekc/SiriOgSneen/photo#5034794335309688898

Manden siger at jeg skal sende et billede som passer bedre på hvem jeg
er:

http://picasaweb.google.dk/trinekc/Siri11Marts/photo#5040653509273602306

Mvh Trine

Fra : JB

Dato : 21-12-07 11:48

> [...]

Gruppens farligste hund
http://picasaweb.google.dk/vingekatten/MegetFarligHund/photo#5146375101994735810

God Jul

Hilsen
Jytte

Fra : Leyna

Dato : 21-12-07 12:17

On Fri, 21 Dec 2007 11:23:40 +0100, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

>http://picasaweb.google.dk/trinekc/SiriOgSneen/photo#5034794335309688898
>
>Her er så min store, farlige, bidske kæmpehund.

Kunne du ikke ha' fundet et billede, hvor hun ser bare "lidt"
farlig/bidsk ud? : D
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-12-07 12:40

Leyna <leyna@leyna.dk> writes:

> Kunne du ikke ha' fundet et billede, hvor hun ser bare "lidt"
> farlig/bidsk ud? : D

De findes ikke. Jeg er ked af det, men vi snakker om en hund der står
og logrer mens en anden hund bider hul i hovedet af hende. Den hund
ser bare altid godmodig og måske lidt trist ud. Undtagen når hun ikke
må det hun gerne vil. Så ser hun ufattelig fornærmet ud.

Lige nu ligger hun bare bag mig og ser gulvtæppet ud. Det er nok det
hun er bedst til.

Men vi har lige bestilt et kamera i julegave, så der skulle gerne
snart komme billeder. Det er rart at have så vi kan tage billeder af
Siri, men til marts, når ungen kommer, kan det godt være at
fotomodellen bliver skiftet lidt ud - eller i hvert fald suppleret.

Mvh Trine

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-12-07 13:25

> [...]
> af Siri, men til marts, når ungen kommer, kan det godt være at
> fotomodellen bliver skiftet lidt ud - eller i hvert fald

Åh, hvor jeg dog glæder mig til billeder af den store, skønne og
rare vovse, med en lillebitte baby ved siden af. Den hund ser bare
så elskelig ud og hun er lige til at kramme. En skam at hun bor så
langt væk herfra.

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 19-12-07 20:05

> [...]
> trådløse hunde fik et signal til at gå over gaden, men de gad
> da ikke bruge energi på at gå 5 meter hen for at hilse på den

Jeg syntes faktisk at dette store brød - der helt klart må være voldsmand og
dum som en dør - udviste sund dømmekraft, da han ville undgå kontakt med
dine to løse hunde. Han kunne jo aldrig vide om dine hunde ville bide ørene
af hans hund. At han så står med en "pis-bull" - som du så elegant udtrykker
det - og at han holder afstand betyder bare at han 100 % forsøger at undgå
konfrontation.
Det synes jeg sgu er god stil. Tilmed har han hunden i snor. Faktisk gør han
alt efter bogen, hvor andre lader to hunde løbe løs.

Jeg har selv en hund af en vis størrelse og jeg kan tydeligt se på de gamle
damer med deres 10 kilo's hunde at de er meget nervøse for at mit ufatteligt
venlige og legesyge monster, skal spise Lulu, Puk, Tulle, mv. i en mundfuld.
Derfor søger jeg altid afstand hvis jeg kan.

Hatten for brødet med kamphunden - normal fordom ville jo mene at han bare
lod den løbe rundt uden snor til fare for alle.

Jeg ville med min hund altid undgå at møde løse hunde som er i flok, også
meget små flokke.

Michael

Fra : pwh

Dato : 19-12-07 20:19

Michael Kirkegaard, skrev:

> [...]
> undgå kontakt med dine to løse hunde. Han kunne jo aldrig vide om
> dine hunde ville bide ørene af hans hund.

Aner ikke om han var en dum voldsmand, kender ham ikke.
Som udgangspunkt sikkert fornuftigt nok at han lige ventede,
havde jeg set han havde haft en hund med havde jeg da også
kaldt mine til mig i god tid, som sagt kunne jeg pgr et lille hegn
ikke se hans lille hund på afstand.

> At han så står med en
> "pis-bull" - som du så elegant udtrykker det - og at han holder
> afstand betyder bare at han 100 % forsøger at undgå konfrontation.

Ja gad vide hvorfor, hans hund er måske ikke særligt social, hvem ved
Selv ville jeg i hans situation bare have ladet dem hilse på hinanden,
men sådan er man jo så forskellig.

> Det synes jeg sgu er god stil. Tilmed har han hunden i snor. Faktisk
> gør han alt efter bogen, hvor andre lader to hunde løbe løs.

Han gør det så ikke efter min bog, men der findes måske en form for bibel
der dikterer hvordan hunde skal omgåes, en som jeg ikke har læst.

> [...]
> mit ufatteligt venlige og legesyge monster, skal spise Lulu, Puk,
> Tulle, mv. i en mundfuld. Derfor søger jeg altid afstand hvis jeg kan.

Det gør jeg så ikke, jeg kalder dog mine til mig hvis jeg møder fremmede hunde
i snor, hunde i snor er jeg altid lidt skeptisk overfor.

/Jens

Fra : Ellen01

Dato : 20-12-07 04:35

On 19 Dec., 20:19, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
>
> Det gør jeg så ikke, jeg kalder dog mine til mig hvis jeg møder fremmede hunde
> i snor, hunde i snor er jeg altid lidt skeptisk overfor.

Hej
Ja selvfølgelig er det fordomme, at sige at alle kamphunde er ejet
af .. " en bestemt type mennesker "
Men ... engang var jeg med til at lave et modeshow.... til et
internationalt.. ( tror jeg nok det var ) hundeshow.. i den benneweis
gamle bygning i københavn.... og det var ret så sjovt at se..at "
oftes " var det bestemte typer mennesker der havde bestemte typer
hunde... En pink puddel med glimmer og sager... er jo nok ikke lige en
hund for en Jæger ..vel..
osv....
Mine egne hunde er selv blandingsracer... Og den ene er medium..burde
være blevet større.det er hende der er halv Rottweile og halv
DogoArgentino... Så hun er jo sådan set .. en hund af slagsen... Nu
er hun ret lille ... og ligner hverken en Rottweiler eller en Dogo...
det er vi glade for... Jeg fik hende da hun var 1 måned gammel ..
kvart størrelse af hendes bror..der var et ordentlig brød.... Og vores
lille vovse...nanna ved vi ikke hvad er... vi fik hende da hun var 1
år gammel...
Det kunne væres sjovt at se folk med Deres hunde..so go ahead... og
God jul
Ellen

Fra : pwh

Dato : 20-12-07 13:40

Ellen01, skrev:

> Hej
> Ja selvfølgelig er det fordomme, at sige at alle kamphunde er ejet
> af .. " en bestemt type mennesker "

Det var nu heller ikke det jeg mente
Men jeg har bemærket at den type personer der tilstræber et lidt barsk
udseende oftest vælger kamphund som race hvis de skal have hund.
De synes vel meget naturligt at det passer ind i stilen

/Jens

Fra : Ellen01

Dato : 20-12-07 04:38

> [...]
>
> Det gør jeg så ikke, jeg kalder dog mine til mig hvis jeg møder fremmede hunde
> i snor, hunde i snor er jeg altid lidt skeptisk overfor.

Ps ... Er det ikke lovpligtig at ha sin hund i snor... det troede jeg
egentligt.. at det var..
Og jeg ville da helst at det var lovpligtigt at De store hunde var
både i snor og havde mundkurv på....
Dem der ejer de hunde der går amok....troede måske også at de havde
styr på dem...
Ellen

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-12-07 13:07

Ellen01 <ellen@e-and-l.com> writes:

> Og jeg ville da helst at det var lovpligtigt at De store hunde var
> både i snor og havde mundkurv på....

Hvorfor skulle en hund have mundkurv på bare fordi den er stor?
Personligt er jeg da mere nervøs for en gravhund eller en dværgpincher
end for en newfoundlænder eller en berner sennen.

Snoren er jeg enig med dig i, men det der med at hunde er farlige
fordi de er store, den køber jeg altså ikke.

Mvh Trine, ejer af 76 kilo godmodig hund

Fra : pwh

Dato : 20-12-07 13:48

Trine Kornum Christiansen, skrev:

> [...]
> fordi de er store, den køber jeg altså ikke.
>
> Mvh Trine, ejer af 76 kilo godmodig hund

Hvis du har en hund på 76kg, bilder du dig så virklig ind at
du ville kunne stoppe den med en smule snor hvis den ville
noget andet end dig, snor er en falsk tryghed så snart man
har en hund med bare lidt power i.
Jeg ville da blive til en streg i luften hvis mine samlet 80kg hunde
trak afsted med mig efter en snor, foretrækker at styrer dem psykisk
da jeg alligevel i sidste ende ikke er stærkere fysisk

/Jens (ejer af 2*40kg godmodige hunde)

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-12-07 13:52

"pwh" <gætselv@.dk> writes:

> Hvis du har en hund på 76kg, bilder du dig så virklig ind at
> du ville kunne stoppe den med en smule snor hvis den ville
> noget andet end dig, snor er en falsk tryghed så snart man
> har en hund med bare lidt power i.

Hvis hun virkelig vil væk, så kommer hun det også. Men fordi hun lærte
fra lille, at snoren betyder at man ikke kan komme væk, så prøver hun
ikke nu. Du lærte også som lille, at det gør ondt at sætte fingeren
ind i en flamme, så derfor gør du det ikke mere.

Snoren er også et signal til andre, om at jeg har styr på min hund og
at de ikke risikerer pludselig at stå med en kæmpehund i favnen.

Og en respekt for de mennesker der er bange for hunde. Og så bilister
og cyklende kan se at de ikke risikerer at hunden pludselig står på
vejen.

Mvh Trine

Fra : pwh

Dato : 20-12-07 14:08

Trine Kornum Christiansen, skrev:

> Hvis hun virkelig vil væk, så kommer hun det også. Men fordi hun lærte
> fra lille, at snoren betyder at man ikke kan komme væk, så prøver hun
> ikke nu.

Hunde kan sagtens lærer det samme uden snor,
mine evner det glimrende
Dog får Tyson snor på om aftenen lige for tiden pgr fyrværkeri
som han er bange for, det giver ham en tryghed at værer
lænket til mig i den situation har jeg fundet ud af.
Angel er så nervefast at hun er uberørt af fyrværkeri,
så hun går trådløs året rundt, tror det er 2 år siden hun
sidst har prøvet at have en snor på

> Du lærte også som lille, at det gør ondt at sætte fingeren
> ind i en flamme, så derfor gør du det ikke mere.

Nu har jeg så ikke opdraget mine hund ved at tilføje dem smerte

> Snoren er også et signal til andre, om at jeg har styr på min hund og
> at de ikke risikerer pludselig at stå med en kæmpehund i favnen.

Det kommer skam helt an på hvem "de andre" er, for mig er en snor
et signal om at man netop ikke har styr på sin hund.
Tvivler på at jeg er den eneste i verden der ser sådan på det,
jeg har da masser af gange fået en bemærkning fra tilfældige
mennesker om hvor godt styr der er på dem.

> Og en respekt for de mennesker der er bange for hunde. Og så bilister
> og cyklende kan se at de ikke risikerer at hunden pludselig står på
> vejen.

Jamen det er jo en falsk tryghed når hunden har en vis størrelse,
hvorfra skal folk dog vide at din 76kg hund ikke bare trækker
af med den hvis det passer den.
Når jeg kommer med mine og de går pænt uden snor på,
og jeg ved et knips i fingrene får dem hen til mig hvis
vi møder nogen, se det sender signal om at der er styr på hundene.
En snor signalerer for mig kun noget negativt, sådan er man så forskellig

/Jens

Fra : pwh

Dato : 20-12-07 13:43

Ellen01, skrev:

> Ps ... Er det ikke lovpligtig at ha sin hund i snor... det troede jeg
> egentligt.. at det var..

Det kommer an på hvor i landet du bor, og så kan der self også
inden for de områder værer restrektioner.

> Og jeg ville da helst at det var lovpligtigt at De store hunde var
> både i snor og havde mundkurv på....
> Dem der ejer de hunde der går amok....troede måske også at de havde
> styr på dem...

Jeg vil tro at problemet er så marginalt at det heldigvis ikke er nødvendigt
med den slags regler her i Dk

/Jens

Fra : Ellen01

Dato : 20-12-07 05:57

On 20 Dec., 13:39, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> udseende oftest vælger kamphund som race hvis de skal have hund.
> De synes vel meget naturligt at det passer ind i stilen

Nemlig... Og ville det ikke være sjovt..om en stor sej fyr..kom med en
pink puddel...
Ang mundkurv...
Hvis en hund ... går amok..kan vi nok blive enige om at en lille
hund...IKKE kan gøre så stor skade som en stor... og sjovt nok siger
alle At lige Deres hund..er meget godmodig... hvem ejer så alle dem
der overfalder og og skambider andre hunde og mennesker... Som hende
der gik tur med sin veninde, og venindes Rottweiler hund..som så
pludselig ud i det blå overfaldt hende..og bed skalpen af hende.. så
den efterfølgende måtte sys på...Der er for mange af disse
hendelser..... Derfor syntes jeg at det er en god lov..som vi har,
hvor jeg bor,..at hunde skal ha mundkurv på...
Jeg og mine hunde er 2 gange blevet overfaldet.. af to skide
køtere..mix af Rottweiler og pitbull... Og jeg ærger mig stadig over
at jeg ikke kørte ned i nattens muld og mørke og gjorde en ende på
Deres liv... jeg har ALDRIG i mit liv følt en sådan vrede og
aftmagt... Vi meldte det efterfølgende til politiet..men de gør,
heller ikke hernede.., noget som helst...
Derfor syntes jeg at mundkurv er en god ting...Disse hunde havde det
ikke på ..nej selvom det er en lov.. Men love er jo til at bryde og
bliver det...
Og jeg siger ikke at det er alle store hunde..Har kendt en masse store
dejlige hunde, jeg heller ikke ville mene nogensinde kunne finde på
noget... Men det sker jo... og det er fakta...
Ellen

Fra : pwh

Dato : 20-12-07 14:21

Ellen01, skrev:

> Nemlig... Og ville det ikke være sjovt..om en stor sej fyr..kom med en
> pink puddel...

Det synes jeg så ser lidt fjollet ud, men alternativet er vel ikke en race
der er udviklet med henblik på at lemlæste andre hunde.

> [...]
> hendelser..... Derfor syntes jeg at det er en god lov..som vi har,
> hvor jeg bor,..at hunde skal ha mundkurv på...

Tror stadig at problemet ikke er særligt stort, ellers er jeg ret
sikker på at der var kommet den slags lovindgreb.
Eller kunne man jo også tage konsekvensen helt ud og forbyde
alle hunde over 5 kg

> Jeg og mine hunde er 2 gange blevet overfaldet.. af to skide
> køtere..mix af Rottweiler og pitbull...

Den raceblanding er så forbudt her i landet.

> Vi meldte det efterfølgende til politiet..men de gør,
> heller ikke hernede.., noget som helst...

Den slags er jeg overbevist om ville blive taget meget alvorligt i Dk.
Faktisk er politiet her i landet ikke det mindste blege for at skyde
en hund på stedet hvis den er agrassiv.

> Og jeg siger ikke at det er alle store hunde..Har kendt en masse store
> dejlige hunde, jeg heller ikke ville mene nogensinde kunne finde på
> noget... Men det sker jo... og det er fakta...

Det er farligt at leve

/Jens (der er sikker på at trafikken dræber/lemlæster langt flere end hunde gør)

Fra : Ellen01

Dato : 20-12-07 06:04

On 20 Dec., 13:57, Ellen01 <el...@e-and-l.com> wrote:

> [...]
> dejlige hunde, jeg heller ikke ville mene nogensinde kunne finde på
> noget... Men det sker jo... og det er fakta...

Hej igen
En af mine venner kom iøvrigt med et ret så sjovt forslag...
HUNDEKØREKORTET...
Man kommer op til en prøve... for at se hvilken hund der vil passe til
ens temperament.. og ens forståelse for hundes psykologi..
Efter endt kørekort uddannelse... får man så besked på hvilken
størrelse hund man må få...
Forstil jer den store seje type... ( er iøvrigt selv gift med en af
slagsen ) få at vide at han kan få HELT op til hvad der svarer til en
Goldenretriver.... og efter et år må han så søge igen...
Ellen

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-12-07 14:11

> [...]

> ens temperament.. og ens forståelse for hundes psykologi..
> Efter endt kørekort uddannelse... får man så besked på hvilken

Du forstår simpelthen ikke at en hunds aggressivitet ikke har noget
med dens størrelse at gøre. En tosa er forbudt i Danmark, da den
vurderes som farlig. En pitbull er også forbudt, men det er jo ikke en
stor hund, en labrador er større. Men de fleste kan vel godt blive
enige om at en pitbull er en anelse farligere end en dobbelt så stor
newfoundlænder.

Og hvad biddets styrke angår, så er det mere afhængig af hvad hunden
oprindeligt er blevet brugt til end af hundens størrelse. En
dansk/svensk gårdhund er opdrættet til at være frygtløs og slå rotter
ihjel. En newfoundlænder er opdrættet til at kunne bide fast i en
mands arm og redde ham i land uden at skade manden. Min newf er ikke i
stand til at trække tov. Hun vil ikke holde fast i tovet, hvis der er
modstand.

Mvh Trine

Fra : pwh

Dato : 20-12-07 14:28

Ellen01, skrev:

> Hej igen
> En af mine venner kom iøvrigt med et ret så sjovt forslag...
> HUNDEKØREKORTET...

Gammel ide der dukker op her i gruppen jævnligt,
tror ikke på at det rent praktisk er muligt at gennemfører.

> [...]
> slagsen ) få at vide at han kan få HELT op til hvad der svarer til en
> Goldenretriver.... og efter et år må han så søge igen...

Det ville han da værer godt tilfreds med, de fleste kamphunde
er mindre end en Golden

/Jens

Fra : Ellen01

Dato : 20-12-07 06:08

On 20 Dec., 14:03, Ellen01 <el...@e-and-l.com> wrote:

> [...]
> slagsen ) få at vide at han kan få HELT op til hvad der svarer til en
> Goldenretriver.... og efter et år må han så søge igen...

hej igen
Hvor mange skal da skambides af hunde .-.før du ikke syntes at det er
et marginalt problem..?
Ellen

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-12-07 14:12

Ellen, prøv at klippe alt det væk du ikke svarer direkte på. Det gør
det meget nemmere at læse hvad du skriver.

Mvh Trine

Fra : pwh

Dato : 20-12-07 14:34

Ellen01, skrev:

> hej igen
> Hvor mange skal da skambides af hunde .-.før du ikke syntes at det er
> et marginalt problem..?

Den slags kan jeg da ikke sætte tal på.
Men det er så sjældent at man hører om den slags feks i forhold
til alle dem der bliver dræbt og lemlæstet i trafikken dagligt.
Så hvis det var et større problem er jeg sikker på at der var
blevet grebet ind overfor det.
Tvivler faktisk på at der hvert år bliver dræbt et menneske
af en hund herhjemme, der går nok mange år imellem.
Der er selvfølgelig psykopaterne der skal bruge deres kamphunde
som våben mod andre mennesker, men det skal vel ikke lægges
vores fredelige familiehunde til last.

/Jens

Fra : Ellen01

Dato : 20-12-07 06:23

On 20 Dec., 14:12, Trine Kornum Christiansen <n...@trinekc.dk> wrote:
> [...]

stor hund, en labrador er større. Men de fleste kan vel godt blive
enige om at en pitbull er en anelse farligere end en dobbelt så stor

Håber at jeg har gjordt det rigtigt...
Enig.. i at en hunds aggressivitet IKKE har noget at gøre med
størrelsen.. Men som jeg også skrev før, en stor hunds bod gør mere
skade end en lille hunds bid..som en tommelfingerregel... Derfor
mener jeg at en mundkurv ville være på sin plads.. Er det ikke bedre
at INGEN kommer til skade.. ved følge af hundebid..
Forslag fra min Tandlæge... Fjern alle tænderne så kan den kun gi
sugemærker... Hi hi..

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-12-07 14:28

Hele det sidste stykke her kaldes en signatur og den kan man bare
klippe væk.

> [...]
> stor hund, en labrador er større. Men de fleste kan vel godt blive
> enige om at en pitbull er en anelse farligere end en dobbelt så stor

Næsten. :) Men hvis du ser ovenfor er det lidt svært at se hvad du har
skrevet og hvad jeg har skrevet. Det er måske noget med det program du
bruger, så det ved jeg ikke lige hvordan man gør.

Mvh Trine

Fra : Ellen01

Dato : 20-12-07 06:31

On 20 Dec., 14:27, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> tror ikke på at det rent praktisk er muligt at gennemfører.

> Det ville han da værer godt tilfreds med, de fleste kamphunde

Nej .. igen ikke noget med størrelsen..men også psyken... men tror nu
heller ikke at det er en god ide.. det er bare en sjov tanke..

Fra : Ellen01

Dato : 20-12-07 07:22

> [...]
> tror ikke på at det rent praktisk er muligt at gennemfører.

> Det ville han da værer godt tilfreds med, de fleste kamphunde

Det er ikke størrelsen... Men hundens psyke... og styrke... sæt et
stangmål på .. højere end så og så.. så hedder det mundkurv... Hele
den diskussion om hvornår det er en kamphund og ikke... kan jo blive
ved og ved og ved.. som det skete i England.. da en pittbull lignende
hund.. bed en 4 årig pige ihjel,,,
Her var det så familiens egen hund... og ikke en man lige mødte på
gaden...
Men til jer der tror 100 % på Jeres hund.. det gjorde jeg også med
vores rødhætte.. En kraftig lille rød hund.. Faderen .. vides ikke...
moderen en dalmatiner.. Han elskede alle hunde og mennesker... lige
indtil at vi flyttede her på landet og han en dag angreb et får og
slog det ihjel... hvorefter at han glad og logrende kom tilbage til
huset...det var vores nabo der fik vristet fåret ud af gabet på ham...
men det var forsent.. for Fåret... Det ville jeg også ha forsvoret...
at han ikke kunne finde på...
Ellen

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-12-07 16:10

Ellen01 <ellen@e-and-l.com> writes:

> Det er ikke størrelsen... Men hundens psyke... og styrke... sæt et
> stangmål på .. højere end så og så.. så hedder det mundkurv...

Du modsiger dig selv. Først siger du at det ikke er størrelsen,
dernæst siger du at mundkurvekravet skal afhænge af hundens størrelse.
Det giver ikke mening.

> Men til jer der tror 100 % på Jeres hund..

Det kunne jeg aldrig komme i tanke om. Selv den sødeste og mest
fredelige hund kan blive provokeret nok. Om det så er af dem den bider
eller om det er på grund af sygdom eller hvad det er, men alle hunde
kan provokeres nok.

Men hvis Siri nogensinde bider uprovokeret, så er det en enkeltbillet
til dyrlægen, ingen tvivl overhovedet. At der så er nogen mennesker
som ikke kan se forskel på et bid og en markering er noget helt andet.
En hund skal også have lov til at sige fra. Og Siri markerer da også
når hun f.eks. skal børstes på maven. Men bider, det har hun nu aldrig
gjort. Okay da, så kun i leg. Men det kan altså også være svært at se
forskel på fingre og gulerødder.

Mvh Trine

Fra : pwh

Dato : 20-12-07 18:14

> [...]
> som ikke kan se forskel på et bid og en markering er noget helt andet.
> En hund skal også have lov til at sige fra.

110% enig, bed en af mine uprovokeret et menneske
ville den også blive slukket straks, ville loven nok også påbyde mig.
Men hvorfor i alverden skulle vores alm fredelige familiehunde dog
også finde på den slags, ikke mere sansynligt end at jeg uden grund
ville finde på at banke et uskyldigt menneske ned.

Bed en af mine hunde derimod et menneske for at forsvarer mig
eller sig selv eller mit hjem ville de kun få ros for det.
Men igen er det også en tænkt situation, større hunde
har heldigvis en præventiv effekt på dem der kan finde på den slags

/Jens

Fra : pwh

Dato : 20-12-07 18:07

Ellen01, skrev:

> [...]
> den diskussion om hvornår det er en kamphund og ikke... kan jo blive
> ved og ved og ved.. som det skete i England.. da en pittbull lignende

En meget stor del af bidskaderne herhjemme foregår såmænd nok
også inden for familiens rækker, så skal din løsning med mundkurv
virke skal alle større hunde jo have mundkurv på altid.

> [...]
> huset...det var vores nabo der fik vristet fåret ud af gabet på ham...
> men det var forsent.. for Fåret... Det ville jeg også ha forsvoret...

Næh, det er jo et levende væsen, så 100% sikker på
noget som helst kan man ikke værer.
Bliver ens hund pludselig anbragt i en uvant situation
kan man da kun gisne om hvordan den vil ragerer.
Men der er lederskab igen alfa og omega for mig,
man skal helst til enhver tid kunne gå ind og have
magten over hunden rent psykisk.

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 21-12-07 12:10

> En meget stor del af bidskaderne herhjemme foregår såmænd nok
> også inden for familiens rækker, så skal din løsning med mundkurv
> virke skal alle større hunde jo have mundkurv på altid.

Ikke "såmænd", det er sådan. Specielt dem med børn. Sikkert også ovennænte
tilfælde fra England.

Jeg er helt enig med Jens.

Nu har vi haft hunde i 10.000 år og levet med risikoen for at en hund en
sjælden gang vil bide. Hvorfor skal hunde så lige præcis i år 2007 pludselig
have mundkurv på. Det forringer livet enormt for en hund at bære sådan en.
Den vil ikke kunne kommunikere ordentligt med andre hunde, ikke kunne snuse,
bære en pind, ruske i en gren og i det hele taget være hund sådan som den
fortjener. Hunden bruger sin mund som vi bruger vores hænder. Skal alle
mennesker så også gå i håndjern fordi nogle personer er voldelige?

Det kan vi ikke byde vores hunde. Det kan måske endda skabe flere flere
problemer end det løser, i form af adfærdsproblemer.

Mvh
Søren

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-12-07 13:32

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det kan vi ikke byde vores hunde. Det kan måske endda skabe flere
> flere problemer end det løser, i form af adfærdsproblemer.

En meget stor del af den slags hvor hunde bider, skyldes desværre at
folk ikke opdrager deres børn godt nok. Bare de dog alle ville lære
deres børn fra helt små, at en hund også har en grænse.

Jeg er overbevist om, at mange af de stakkels hunde der bliver
aflivet fordi de "bider", enten er blevet en belastning for
familien, der ikke har sat sig ordentligt ind i, hvad det vil sige
af have en hund, eller også har barnet drillet hunden. Mange børn er
direkte onde ved hunden hvis de selv er blevet irettesat, så nogen
skal det gå ud over, og hunden kan jo ikke sladre - desværre.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-12-07 12:34

"Ellen01" <ellen@e-and-l.com> skrev i en meddelelse
> [...]

huset...det var vores nabo der fik vristet fåret ud af gabet på ham...
men det var forsent.. for Fåret... Det ville jeg også ha forsvoret...

Hej Ellen

Nu er det så, jeg ikke kan lade være med at tænke på.....

Hvorfor er der fokuseret så meget på, de enkelte fejl, som hunde har begået.

Var det ikke bedre at lede fokus hen på, hvorfor de gjorde det.... ?????

Det vil som oftest vise sig, at det ender med at være vores skyld.... Ikke
hundens.

Bare her i trafikken, dræbes der årligt, Ca 300 mennesker....

Ingen har dog fået den ide, at forbyde bilerne.... For det er jo ikke Bilens
skyld.... Den var bare et værktøj, som et mennesket i en kort stund, brugte
forkert....

Mennesket, kalder sig den overlegne race, og angriber nu det dyr, som det
betragter som sin bedste ven, fordi det nu snart har udryddet alle sine
naturlige fjender... ( Dog mangler vi at få ram på alderdommen )....
Hvis du føler, hunde er et stort problem, så lær lidt om dem, og du vil i
99% af alle tilfælder, kunne undgå at blive bidt.... Sjovt nok, mener jeg
længere oppe, at du skriver om en, som mishandler en lille hvalp.... Nu vil
du selv gøre det samme... Hvordan får man det til at hænge sammen. Jeg har
3 hunde, og helt ærligt.... Jeg er sikker på, de alle, hellere vil bankes,
end have mundkurv på.... Du kan jo bare prøve på din egen hund.... Løft
hånden som trussel, og kommer den hen til dig.... Giver du den et solidt
gok.... Kommer den ikke, giver du den mundkurv på....
Der går ikke mange gange mundkurv, før den kommer løbende, hvergang du
løfter hånden.... Dermed har den fortalt dig.... Slå mig bare, men giv mig
ikke mundkurv på. Det vil jo svare til, at du altid skal have hænderne
bundet med den ene hånd på ryggen, den anden foran, og rebet mellem benene.
Hvis du skulle gå sådan, vil du snart overveje, om livet nu også er værd at
leve.... Men dit forslag undrer mig, når du startede med at være imod
mishandling, og nu selv vil fuldføre den.

M.V.H....Benny..

Fra : Ellen01

Dato : 20-12-07 08:40

On 20 Dec., 16:09, Trine Kornum Christiansen <n...@trinekc.dk> wrote:

> [...]
> Kom til Biersted og fæld dit juletræ sammen med familien
> Besøg også vores store butik fyldt med juleting, Gjøltrolde og stentøj

Nej jeg mener ikke at jeg modsiger mig selv... At vores rødhætte, gik
til angreb, (på fåret ) er jo blot mit bevis på at man ikke kan stole
100 % på sin hund.. Han er medium str... måske mere, end lille.. og
han ville hernede også skulle ha mundkurv på hvis jeg tog ham ind til
en by og gik tur... Og jeg mener også at et hund gerne må makerer...
det gør en ordtentlig hund jo.. De syge ville jo gå til angreb.. med
det samme..
Jeg bliver bare så irreteret når jeg hører en eller anden sidde og
sige..at det har min hund aldrig gjordt... det forstå jeg slet ikke..
Det ville man jo være så dejlig fri for, hvis de havde haft en
mundkurv på... så ville det slet ikke ske..
Mvh Ellen

Fra : pwh

Dato : 20-12-07 18:23

Ellen01, skrev:

> [...]
> Det ville man jo være så dejlig fri for, hvis de havde haft en
> mundkurv på... så ville det slet ikke ske..

Så fratager du jo hunden enhver mulighed for at forsvarer sig selv
og sin flok, det ville jeg have det rigtigt skidt med at gører.
Feks. var der for et par år siden en ung pige der her i området
blev reddet af sin hund fra at blive voldtaget af 2 gutter.
De blev bidt godt og grundigt, havde den haft mundkurv på
er det nok ret let at tænke sig til hvordan det var gået.
Man bør i stedet slå hådt ned på de hunde der ikke kan styrer sig,
det er også mit klare indtryk at man gør det her i landet.

/Jens

Fra : Ellen01

Dato : 20-12-07 09:22

Fra : jopa

Dato : 20-12-07 19:43

"Ellen01" <ellen@e-and-l.com> skrev

Nej jeg mener ikke at jeg modsiger mig selv...

Men hvorfor skal vi tage til Biersted også i dine indlæg.

Er det så svært at klippe specielt her op til Jul burde det være nemt.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 20-12-07 23:50

On 19 Dec., 19:10, Claus <Claus_dueFJERNDE...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> være sjovt at sende enten et billede af sig selv eller sine hunde ind
> for se hvor i så ville placere hund eller ejer i jeres fordomsfulde

Så vil jeg da lægge ud:
http://musikmuseum.dk/img/h.jpg

Hilsen Kim

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-12-07 07:58

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> være sjovt at sende enten et billede af sig selv eller sine hunde ind
> for se hvor i så ville placere hund eller ejer i jeres fordomsfulde

LOL!!
pragtfuldt billede!

jeg vil så konkludere at ejeren til denne skønne størrelse må have hænderne
skruet rigtigt på, en rigtig handyman, eller måske ikke, bare god til at
opdrage hunden til det.. GGG...

Mvh. Marie

Fra : Leyna

Dato : 21-12-07 09:40

Jeg vil osse være med så.
http://www.leyna.dk/vaks-galleri/vaks23.jpg
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-12-07 09:46

> Jeg vil osse være med så.
> http://www.leyna.dk/vaks-galleri/vaks23.jpg

Ha.. absolut en farlig hund der burde bære mundkurv, og ejeren sikkert
ligeså..LOL!

Mvh. Marie

Fra : Leyna

Dato : 21-12-07 12:08

On Fri, 21 Dec 2007 09:46:14 +0100, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse
>
>Ha.. absolut en farlig hund der burde bære mundkurv, og ejeren sikkert
>ligeså..LOL!

Jeg bør nok i det mindste få en tatovering!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 21-12-07 10:13

Kim Christensen, skrev:

> Så vil jeg da lægge ud:
> http://musikmuseum.dk/img/h.jpg
>
> Hilsen Kim

Så vil mine potensforlængere også værer med
http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=14545

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-12-07 11:34

> Så vil mine potensforlængere også værer med
> http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=14545
>
> /Jens

3 dejlige vovser. Den i midten med brillerne, hvilken race er det ?
Er det den med potensen ?

Fra : pwh

Dato : 21-12-07 11:42

Tove Krieger, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> 3 dejlige vovser. Den i midten med brillerne, hvilken race er det ?

Det en er rigtig X-blanding der slet ikke bruger briller mere

> Er det den med potensen ?

Den er da stadig i behold trods de 43 år

/Jens

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 21-12-07 16:49

Tove Krieger forklarede den 21-12-2007:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> 3 dejlige vovser. Den i midten med brillerne, hvilken race er det ? Er det
> den med potensen ?

Jeg var nødt til at anskaffe mig de her 4 kilo potente nosser, da jeg
ikke selv har nogen
Undskyld størrelsen
http://www.osteguf.dk/Leffe/IMG_0478.JPG
Kai

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-12-07 18:28

"Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.REMOVE.co.za> skrev i en
meddelelse news:mn.abf17d7c30e15cb7.83951@starmail.REMOVE.co.za

> Jeg var nødt til at anskaffe mig de her 4 kilo potente nosser, da
> jeg ikke selv har nogen
> Undskyld størrelsen
> http://www.osteguf.dk/Leffe/IMG_0478.JPG
> Kai

Årh nej altså, hvor er han bare kær.

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 21-12-07 18:44

Tove Krieger frembragte:
> "Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.REMOVE.co.za> skrev i en
> meddelelse news:mn.abf17d7c30e15cb7.83951@starmail.REMOVE.co.za

> Årh nej altså, hvor er han bare kær.

Tove, billedet viser intet!
Han er bare så møg-kær at det næsten ikke kan beskrives med ord.
Desværre er han ikke fotogen, han ser altid trist ud på billeder, det
gør han ikke når man ser på ham, til hverdag.
Kai

Fra : Leyna

Dato : 21-12-07 21:30

Nørj hvor ser den dog farlig ud! *fnis*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 21-12-07 12:14

On Fri, 21 Dec 2007 10:13:28 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Så vil mine potensforlængere også værer med
>http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=14545

Har Tyson ikke lagt sig lidt ud?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 21-12-07 12:21

Leyna, skrev:

> Har Tyson ikke lagt sig lidt ud?

Det er mest ½-gamle billeder, har ingen helt nye.
Faktisk har Tyson tabt sig gevaldigt, for 2 uger siden
vejede han knap 41 kg på dyrelægens vægt.
Jeg troede faktisk den vejede forkert indtil Angel
kom på, hun vejede knap 39kg, og der ligger hun stabilt.
Så det har hjulpet på Tyson at jeg er blevet lidt mere striks
mht fodermængde, og så har det nok også hjulpet at bilen
er blevet solgt, nu foregår alle ture jo på gåben
Så Tyson har fået sin unghundevægt igen,
så lidt har han ikke vejet de sidste 3-4 år

/Jens

Fra : Claus

Dato : 21-12-07 15:38

> Så vil mine potensforlængere også værer med
> http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=14545
>
> /Jens

Hm...Ja det er jo sjovt som fokus kan blive drejet, jeg vil da enormt
gerne høre hvad jeg laver og hvordan jeg typisk ser ud med den farlige
hund jeg har....vi kan jo lade Mr. Pwh gætte ...det må jo være nemt for
ham nu da jeg er ejer af en muskelhund!!

http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=21488&ipc=76809

Claus

Fra : pwh

Dato : 21-12-07 15:55

Claus, skrev:

> [...]
> hund jeg har....vi kan jo lade Mr. Pwh gætte ...det må jo være nemt
> for ham nu da jeg er ejer af en muskelhund!!

Nu er det dig der drejer den 180 grader.
Jeg skrev at ud fra dem der tilstræber et lidt barsk udseende
tit er en sammenhæng mellem deres valg af kamphund som race.

> http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=21488&ipc=76809

Tja, han er jo "bare" en blandingshund som flere af vore andres,
ikke noget specielt for mig at hæfte mig ved med din hund
ud over at den da er faldet ret heldigt ud
Hverken Schæfer eller AmBull er kamphunde,
så den har ikke rigtigt relevans til hvad jeg skrev.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-12-07 15:59

> [...]
> den farlige hund jeg har....vi kan jo lade Mr. Pwh gætte ...det
> må jo være nemt for ham nu da jeg er ejer af en muskelhund!!

Hej Claus.

Nøøøj, hvor er det et par skønne hunde du har. Jeg kan ikke
gætte hvad du laver eller hvordan du ser ud, men det kan da blive
ganske interessant at høre. *GG*

Fra : Ellen01

Dato : 21-12-07 02:50

On 21 Dec., 10:13, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> Så vil mine potensforlængere også værer med http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=14545
>
> /Jens

Hej
Jamen det er da bare godt at det så kun er mig og Jens som i mener er
fordomsfulde... Og I, slet ikke er det..
Jeg kan så fortælle...at jeg ikke er specilet fordomsfuld..men kan
godt bare se en sammenhæng..Imellem hund og ejer.. Oftes,,,,, ikke
altid...
Og en sjov histore..sidst jeg var i Dk, spurgte mange..om mine hunde..
hvilken race osv.. De er jo blandinger.. Og så spurgte " næsten "
alle ..min mand.. ( med tatoveringer og skaldet ) Nåh men så er den
store da din favorit.. ..hvorefter at svarde..nej den lille, det er
min yndlings... så det er vist så ikke kun mig, og Jens som har en
tendens til at være bare lidt fordomsfulde...
Ville gerne sende billeder ind af mine hunde.. MEn i forvejen får jeg
jo skrald for ikke at kunne finde ud af at klippe og svarer der hvor
jeg skal ..så det ved jeg ikke hvordan man gør.. men måske er der en
der kan forklarer mig det...
Men God jul til alle...Ellen

Fra : Leyna

Dato : 21-12-07 12:13

On Fri, 21 Dec 2007 01:50:09 -0800 (PST), Ellen01 <ellen@e-and-l.com>
wrote:

>Og en sjov histore..sidst jeg var i Dk, spurgte mange..om mine hunde..
>hvilken race osv.. De er jo blandinger..

Osse mine, men jeg fik alligevel for nylig at vide at jeg har verdens
flotteste Dobbermann. *fnis*
Det er ham her http://www.leyna.dk/oy-galleri/10mdr.jpg
og der er, så vidt vides, overhovedet ikke Dobbermann i ham.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 21-12-07 03:26

On 21 Dec., 07:58, "Torben og Marie-louise

> jeg vil så konkludere at ejeren til denne skønne størrelse må have hænderne
> skruet rigtigt på, en rigtig handyman, eller måske ikke, bare god til at
> opdrage hunden til det.. GGG...

Ja, og ja.

Ideen til billedet opstod efter en episode sidste uge. Jeg var ved at
kløve træ, og mærkede at hovedet på øksen sad løst. Derfor satte jeg
øksen i en spand vand, det virker efter nogle timer.
Det synes Happy var sjovt, så han tog øksen og gik hen afd en
flisegang der støder op til naboens grund, med øksen dinglende i
mundvigen. Der var der nogle dage tidligere flyttet nye beboere ind,
de har to "muskelhunde". De var ved at lukke deres bredkæbede dyr ud i
haven, men de fik dem trukket ind i en fart, og jeg hørte lige et
"shit" inden døren blev smækket i. De er åbenbart flyttet igen...
Jeg var nu ikke så glad for at han gik med den økse i munden, hvis han
havde givet slip, havde den ramt hans ene forpote. Så den
rekonstruerede version blev i liggende udførelse, og med hjelm på.

Hilsen Kim

Fra : Anette

Dato : 21-12-07 13:25

Kim Christensen wrote:
> [...]
> haven, men de fik dem trukket ind i en fart, og jeg hørte lige et
> "shit" inden døren blev smækket i. De er åbenbart flyttet igen...

*ROFL*

> Jeg var nu ikke så glad for at han gik med den økse i munden, hvis han
> havde givet slip, havde den ramt hans ene forpote. Så den
> rekonstruerede version blev i liggende udførelse, og med hjelm på.

Happy er bare nuser

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Ellen01

Dato : 21-12-07 10:40

On 21 Dec., 18:27, "Tove Krieger" <minimiv_nosp...@privat.dk> wrote:
> "Fister Løgsovs" <Ku...@starmail.REMOVE.co.za> skrev i en
> [...]

Hej Alle
Her er så mine hunde.... Hende den lille, det er min mands øjesten...
Hundehvalpen er Emma som nu er 2 år.. På billederne er hun 1 måned og
2 måneder... .. Ham den skønne i kurven...Han er her desværre ikke
mere... Og han var alle, jeg kendtes yndlingshund... Det var min
Mischa...Er de ikke skønne ??
http://www.hanslundqvist.wep.dk/images/scan.jpg
Ellen

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-12-07 18:46

> [...]
> her desværre ikke mere... Og han var alle, jeg kendtes
> yndlingshund... Det var min Mischa...Er de ikke skønne ??

Jo det bestemt de er, rigtig søde og sikke nogle bedende øjne Emma
kan lave.

Fra : pwh

Dato : 21-12-07 18:51

Ellen01, skrev:

> [...]
> 2 måneder... .. Ham den skønne i kurven...Han er her desværre ikke
> mere... Og han var alle, jeg kendtes yndlingshund... Det var min

De er meget skønne, men ikke særligt barske
Så du er ikke med i finalen om den farligste hund

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 21-12-07 21:31

On Fri, 21 Dec 2007 09:40:11 -0800 (PST), Ellen01 <ellen@e-and-l.com>
wrote:

> [...]
>2 måneder... .. Ham den skønne i kurven...Han er her desværre ikke
>mere... Og han var alle, jeg kendtes yndlingshund... Det var min

Øeh... Er det dem der skal iføres mundkurve?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ellen01

Dato : 21-12-07 11:13

On 21 Dec., 18:50, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> De er meget skønne, men ikke særligt barske
> Så du er ikke med i finalen om den farligste hund
>
> /Jens

Arv det bliver mine vovser nok meget triste over... den lille er
specielt "barsk"...

Fra : Ellen01

Dato : 22-12-07 00:50

On 21 Dec., 21:31, Leyna <le...@leyna.dk> wrote:

> Øeh... Er det dem der skal iføres mundkurve?
> --
> Leynahttp://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen

Ja hundehvalpen er nu blevet en pæn stor (kun lidt tyk ) hund...Og
ifølge loven hernede, skal jeg ha mundkurv på hende når jeg færdes i
byer... Jeg bor i et bjærgområde, og når jeg er ud og gå tur med
hende, har hun da IKKE mundkurv på Vi møder jo AlDRIG nogen..Så skulle
det da være et vildsvin...

Fra : Ellen01

Dato : 26-12-07 02:20

On 25 Dec., 12:34, "Benny Mortensen" <in...@brugbar.inv> wrote:

> [...]
> leve.... Men dit forslag undrer mig, når du startede med at være imod
> mishandling, og nu selv vil fuldføre den.

Hej Benny
Mishandling kalder du det det.... Jeg har da aldrig hørt noget så
latterligt... Er det så også mishandling at gi sin hund halshånd
på....Jeg kan da godt se at det hundens gøren og laden... bliver
mindregjordt af at ha en mundkurv på.. MEN jeg taler jo kun om at den
skal ha mundkurv på når hunden færdes visse steder.... som i byen
feks..
Og når jeg siger at det er en god ide at ha mundkurv på... er det jo
fordi at DER FINDES idioter som den person jeg skrev om ..som
mishandler Deres hunde..som jo så efterfølgende bliver syge i pæren...
Nu findes der jo ingen lov om at syge mennesker ikke må ha hund...for
hvem skulle bestemme hvem der er syge og ikke...
Så jeg siger at når de, NU er der .... de syge mennesker som har
gjordt Deres hunde syge..Kald det hvad du vil... Burde man sørge for
at de IKKE kunne lave så stor skade på de mennesker ... som også
færdes i byen... og måske er bange for dyr.. eller ikke... Og andre
hunde ..mindre .. som også bliver overfaldet...
Jeg er IKKE selv bange for hunde..har aldrig været det...MEN måske er
jeg den eneste her i gruppen.. som mener at der er nu forskel på et
dyr og et menneske... Og som nogle skrev da de læste hvor mange der
kom til skade ved hundebid.. jamen der er jo ingen døde... Skal vi da
ha lig på bordet...før at der bliver gjordt noget.. Jeg syntes nu at
få flået hele skalpen af ... er nok... Eller blive skambidt i
ansigtet ... ... Måske er tilstandene med hundeoverfald ikke så store
endnu..i Dk...Men det er jeg sikker på at de bliver... Og kig på
England-- Jeg fulgte meget med i den sag med den lille pige der blev
slået ihjel... af en hund.. Nu var det så onklens hund. så i dette
tilfælde havde en mundkurv så ikke gjordt så meget ,,, Men sagen i USA
med en dame der blev slået ihjel ville ha været undgået med en
mundkurv,,, Eller .. man kan da også noget andet... Skambider ens hund
et andet menneske ... er det ejeren der kommer ind og brumme...Så får
man en dom ...som om det var en selv der havde gjordt det....
Men jeg kan godt høre at vi aldrig bliver enige... i denne sag....
Men hav en god fortsat jul.... Nu vil jeg nemlig gå en tur med mine
hunde... ned og se om vi kan få færden af et vildsvin..
Ellen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-12-07 13:40

> [...]

Men hav en god fortsat jul.... Nu vil jeg nemlig gå en tur med mine
hunde... ned og se om vi kan få færden af et vildsvin..

Jamen syntes du, det er mishandling, at du bindes med den ene hånd på
ryggen, og den anden på maven, og rebet mellem benene..... Så tænk på, det
er hvad du gør ved hunden.... Så er det mishandling... Helt klart, Ja...

Nej, stop en halv.... Jeg vil ikke skue, hverken til England, eller USA....
England, vel ca 55 mio indbyggere, og dermed, hvis tætheden på hunde, er den
samme som i DK, ca 5 mio hunde.... ( Dog skal det siges, holder ikke for
England, hvor hundetætheden er større end i DK ) USA ca 300 Mio indbyggere,
og hvis tætheden er den samme, altså ca 30.000.000 hunde, ca 6 gange så
mange hunde, som der er mennesker i DK.... Så lægger man alt dette sammen,
får man en lille bagatel af ca 36.000.000 hunde... Så kan man finde stort
set alt. Og du ville sammenlignet, kunne få dømt en nyfødt Dansk baby for
mord, begået med en kaliber 50, hvor bare rekylen ville flå barnet i to
stykker.

Jeg ved godt, der har været nogle uheldige episoder, og alle her i gruppen,
tror jeg vil huske, at jeg har påtalt muligheden for, at hunden var blevet
kemisk påvirket, og dermed, faktisk ikke ansvarlig for sine handlinger. Ja
faktisk ved overfaldet i Dyrehaven, var en journalist inde på samme
mulighed, men desværre hørte vi ikke mere til ham / hende.... Læg så også
mærke til.... At alle tilfælder, var både menneske og hund, i forvejen, gode
venner.... Der var ingen forudgående uenigheder, eller på andre måder, noget
som kunne forklare hundens pludselige, og tilsyneladende umotiverede
angreb.... Så jeg holder stadig på.... Fejlen er vores, og vi må jo være
klar over det, siden vi ikke er særligt ivrige efter at få det enten be,
eller afkræftet. Så vi har åbenbart valgt, at leve med faren, og dermed
slippe for at finde ud af, hvilke stoffer vi ikke skal slæbe med hjem, når
man har hund.

Selvfølgelig hænder det, at en hund dræber et får... Nå det er nu så meget
sagt, fåret dør som regel før, af iltmangel, da et får er et flugtdyr, men
uheldigvis for fåret, udstyret med meget små lunger. Men indrømmet, får
kan være en fristelse..... Men altså helt ærligt.... Sidste tilfælde jeg har
hørt om, ligger flere år tilbage.... Og altså på ingen måder, noget man kan
bruge, som argumentation for mundkurv i byen.... For der har jeg aldrig mødt
får ....

Ønsker du at se en kemisk påvirkning, så tag din hund med ind til en
konservator, som har værksted i forbindelse med butikken..... Men hold den
tæt til kroppen de næste timer, for den vil være totalt utilregnelig, på
grund af formalin dampe.

M.V.H....Benny..

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 26-12-07 14:08

Argh. Kunne I ikke for det først få jeres newsreadere sat op så man
kan se hvad I svarer på. Normalt bruges >, men en hvilken som helst
indentering er bedre end ingenting.

Og så er et enkelt punktum altså nok til at afslutte en sætning. Det
er ikke nødvendigt med flere.

Mvh Trine

Fra : jopa

Dato : 26-12-07 14:45

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i meddelelsen

> Argh. Kunne I ikke for det først få jeres newsreadere sat op så man
> kan se hvad I svarer på. Normalt bruges >, men en hvilken som helst
> indentering er bedre end ingenting.

Ellen bruger groups.google så der kan ikke rodes med noget
Man kunne så foreslå at bruge en egentlig newsreader.
De fleste med windows har jo outlook express.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 26-12-07 08:59

On 26 Dec., 10:20, Ellen01 <el...@e-and-l.com> wrote:

> Hej Benny
> Mishandling kalder du det det.... Jeg har da aldrig hørt noget så
> latterligt... Er det så også mishandling at gi sin hund halshånd
> på....

Er det mishandling at give en hund mundkurv på, så den kun kan åbne
munden 1 cm, og derpå cykle en tur med den i 25 graders varme?

Jeg har set en hund dø af det.

Hilsen Kim

Fra : Kim Christensen

Dato : 26-12-07 09:04

On 20 Dec., 15:21, Ellen01 <el...@e-and-l.com> wrote:

> Det er ikke størrelsen... Men hundens psyke... og styrke... sæt et
> stangmål på .. højere end så og så.. så hedder det mundkurv...

Ja, de små ankelbidere skal naturligvis fortsat have lov til at ----
følge deres naturlige drifter - eller hvad?
Det lyder lige som sådan noget vrøvl som Dyrefondet kunne finde på at
lukke ud. Efter deres meninger er alle store hunde farlige, mens alle
små hunde er så søøde.

Hilsen Kim

Fra : Ellen01

Dato : 27-12-07 02:07

On 26 Dec., 17:04, Kim Christensen <SLETTESnemo...@yahoo.com> wrote:

> [...]
> Det lyder lige som sådan noget vrøvl som Dyrefondet kunne finde på at
> lukke ud. Efter deres meninger er alle store hunde farlige, mens alle

Undskyld at jeg ikke kan hitte ud af hvordan i andre svarer...det går
åbenbart en del på... Men jeg svarer direkte inde på nettet ...
Anyway... JA det er dyreplageri, at cykle med en hund med mundkurv på,
det har jeg ligesom helle aldrig sagt var en god ide. De fleste tager
jo heller ikke Deres hund med i bilen om sommeren og efterlader den
der i 25 graders varme.

Alting til sin tid.
Men jeg kan godt læse at der ikke er megen sympati er for de mennesker
som er skide bange for hunde og De mennesker som er blevet skambidt
( og igen vil jeg pointerer at jeg mener ikke, at en lille hund, ikke
kan gøre så meget skade som en stor )
Dette er jo en hundegruppe, var der en der sagde, vil det så sige at
når man er i en bilgruppe, hvor man diskuterer ydeevne og en bils
motorkraft, slet ikke skal tage hensyn til om bilen kan bremse og de
trafikofre der kan komme ud af det ?? Ja det er et eksempel sat på
spidsen.
Men det undre mig bare så få der kan se problemet, og jeg vil ikke ind
i en diskussion omkring højde og drøjde .. Da det så vil føre til
disskusioner omkring kamphunde..og hvilken højde de så har. Det er den
diskusion de har i England.
Men hvis man besluttede sig til at lovgi omkring mundkurv på hunde i
byer, kunne man jo se til de andre lande der har den lov, og se
hvordan de tacklede det.
Så vil mange jo sige at da har en hund i byen, skal min hund så altid
ha mundkurv på .osv.. Og så kan man jo diskutere om det så ikke er
dyrplageri. Rigtig mange har jo skrevet at mundkurven, ville jo
forhindre Deres hund i at snuse, bide i en pind.osv. Går en hund altid
på et fortorv, har den jo ligesom heller ikke de muligheder. Er det så
også dyrplageri.?
Mvh Ellen

Fra : pwh

Dato : 27-12-07 11:13

Ellen01, skrev:

> Undskyld at jeg ikke kan hitte ud af hvordan i andre svarer...det går
> åbenbart en del på... Men jeg svarer direkte inde på nettet ...

Problemet er nok mere at du prøver at svarer flere personer i samme indlæg,
prøv i stedet at svarer under hver enkelt posting,
det er en meget rodet metode du bruger synes jeg.
Altså, hellere nogle flere, men kortere svar.

> [...]
> motorkraft, slet ikke skal tage hensyn til om bilen kan bremse og de
> trafikofre der kan komme ud af det ?? Ja det er et eksempel sat på

Og et eksempel på at du blander et indlæg fra mig fra en anden tråd
ind i et svar til Kim, kan du ikke se det bliver en smule rodet.
Svar den relevante person i den relevante tråd, det er det bedste.

Efter min mening er det.

/Jens

Fra : Anette

Dato : 29-12-07 01:18

Ellen01 wrote:
> [...]
> forhindre Deres hund i at snuse, bide i en pind.osv. Går en hund altid
> på et fortorv, har den jo ligesom heller ikke de muligheder. Er det så

VI har rejst rigtig meget over lange perioder i Spanien ( med vores egne
hunde), hvor hunde over en vis størrelse ( mener det er over 50cm i
skuldermål) skal have mundkurv på når den er med ejer, udenfor egen
matrikel, i bebyggede områder. Selvom jeg overhovedet ikke kan lide at se en
venlig retriver med mundkurv på, må jeg jo nok give mig og sige at dernede
er det relevant....(og der er visse racer hvor det også ville være relevant
i bebyggede områder herhjemme).

Spaniernes kultur med bl.a at størsteparten af deres fritid/liv foregår
udendørs på torve og pladser, giver det rigtig store risici for
hundeslagsmål eller angreb især på børn.Folk står eller sidder i store
grupper snakker meget gestikulerende, børn leger højt snakkende, voldsomt
fægtende med arme og ben - alt i alt mange situationer som en vagtsom hund
vil opleve som farlig/truende og derfor forsøge at passe på sin
ejer/familie.
Træningen/opdragelse af hunde er SÅ meget anderledes end herhjemme. Jeg har
ofte været grædefærdig over de hårdhændede metoder som åbenbart - desværre -
stadig er almindelige der, selv blandt spaniere som betragter sig selv om
dyrevenner. Spanske børn opdrages til at hunde er farlige og ikke må røres.

Små hunde løber løse omkring, uden ejer eller andre tager synderligt notits
af dem - men kommer hunden på tværs får den et spark eller der bliver smidt
sten efter den. Hundene ved det og sørger for at holde sig på sikker
afstand. Samme hunde forstår ikke venlighed fra fremmede mennesker - tør
ikke tage en godbid fra en hånd, selvom nysgerrigheden lyser ud af øjnene.

Det er noget helt andet herhjemme - vi lærer vores børn at de fleste hunde
er venlige, vi lærer vores hunde at mennesker er venlige og vores kultur
byder ikke på så store trusler fra andre mennesker ( set fra hundens øjne)
bl.a har vi ikke den daglige vane med at gå på torvet og sludre et par timer
hver aften.

Jeg kender kun ganske lidt til Italien, hvor Ellen vist bor (?) - men måske
er det lige så relevant med mundkurv i byerne der, som i Spanien?

/ Anette
www.philana.dk - kun en uge til ny hvalp...weeeee!!!!!

Fra : LN

Dato : 30-12-07 09:08

On 19 Dec., 00:21, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:
> [...]
> Havde du peget på manden og spurgt mig om racen
> havde jeg med 99% sagt staff.
>
> I mine øjne er det sygeligt, og har intet med glæden over

sådan en fyr har vi også på mit job og hans yndlingshund er en cocker.
Man skal ikke skue hunden på hårene

LN