MS Windows
briani 27239
Fuldstændig sti i adresselinien?
Fra : SuSanne

Dato : 18-12-07 17:16

Hvordan får jeg min xp home til at vise den fuldstændige adresse
i stifinder - således, jeg kan copy/paste den over i et andet
program?

Der er flueben i "Vis" fuldstændig sti i mapper, men det gør
ingen forskel.

M.v.h.
Susanne

Fra : Rado

Dato : 18-12-07 20:43

On Tue, 18 Dec 2007 17:16:02 +0100, "SuSanne" <sus@nne.mail.dk> wrote:

> [...]
>program?
>
>Der er flueben i "Vis" fuldstændig sti i mapper, men det gør

Du kan jo evt. aktivere "Address bar" (kryds den af under View >
Toolbars (kan ikke lige huske de danske navne)), så kan du kopiere
derfra.

Ellers findes der programmer der indsætter et menupunkt i
højrekliksmenuen der kopierer stien til den valgte mappe til
clipboard. F.ex. det her:

http://stefan.bertels.org/en/clipboardpath

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Fra : SuSanne

Dato : 20-12-07 17:27

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ellers findes der programmer der indsætter et menupunkt i
> højrekliksmenuen der kopierer stien til den valgte mappe til

***

Tak for dit svar, men adresselinien under værktøjer er
aktiveret - og jeg vil helst undgå et program, hvis det ikke er
nødvendigt.

Andre forslag - da jeg ved, det har virket på et tidligere
tidspunkt?

M.v.h.
Susanne

Fra : emj

Dato : 20-12-07 17:51

SuSanne skrev:

>Tak for dit svar, men adresselinien under værktøjer er
>aktiveret

Læs nu hvad Rado skriver.
Det var i stifinder og der skal du aktivere adresselinjen i
VIS/adresselinje, hvis du vil have hele stien på en fil.

Hilsen emj

Fra : SuSanne

Dato : 21-12-07 18:35

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> Læs nu hvad Rado skriver.
> Det var i stifinder og der skal du aktivere adresselinjen i
> VIS/adresselinje, hvis du vil have hele stien på en fil.
>
> Hilsen emj

***
Tak for dit venlige svar - prøv at læse min første tråd igen

Hilsen
Susanne

Fra : Lars E. P.

Dato : 21-12-07 10:20

Thu, 20 Dec 2007 17:27:11 +0100, skrev "SuSanne" <sus@nne.mail.dk> :

> [...]
>nødvendigt.
>
>Andre forslag - da jeg ved, det har virket på et tidligere

Funktioner > Mappeindstillinger > fanen Vis > Avancerede indstillinger

Hak ved 'Vis den fuldstændige sti på Adresselinien'

Hilsen Lars

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 20-12-07 18:18

http://klattrup.dk/adresselinje.htm

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : SuSanne

Dato : 21-12-07 18:46

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i en
meddelelse news:476aa3b5$0$15896$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> http://klattrup.dk/adresselinje.htm
>
> --
> Ivan V. Klattrup

***

Tusind tak Ivan - det svar kunne ikke være bedre. Det hjalp at
låse værktøjslinien op, så var den der Perfekt!

M.v.h.
Susanne