Backup via netværk
Fra : KsNa

Dato : 18-12-07 16:24

Hej

Jeg søger et backup program, som automatisk kan lave en backup via mit
netværk, mellem en stationær PC(XP-home) og en bærbar PC(Vista-Home).

Det skulle gerne virke lidt a la rejsetaske eller helst synkronisering, med
opdatering af ændrede filer (synkronisering virker ikke i home udgaverne).

Jeg har prøvet med Rejsetaske, meeeen det er ikke altid, at det vil fungere
og er også for besværligt, hvis man selv skal ind og opdatere, det skulle
gerne køre automatisk, når de 2 PCer kan se hinanden eller ved start/luk.

Nogen der har et forslag.

Mvh
Kim

Fra : Niels Stoltze

Dato : 18-12-07 18:55

"KsNa" <KsNa@invalid.invalid> skrev :
> [...]
>
> Det skulle gerne virke lidt a la rejsetaske eller helst synkronisering,
> med opdatering af ændrede filer (synkronisering virker ikke i home

http://www.goodsync.com

/Stoltze

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 18-12-07 20:11

KsNa wrote:
> [...]
> gerne køre automatisk, når de 2 PCer kan se hinanden eller ved start/luk.

Hej Kim

Der er også:

http://www.crashplan.com/

Flere muligheder er her:
http://www.megite.com/$backup/:www_crashplan_com/

hilsen

Glenn

Fra : Søren

Dato : 19-12-07 09:16

> Jeg søger et backup program, som automatisk kan lave en backup via mit
> netværk, mellem en stationær PC(XP-home) og en bærbar PC(Vista-Home).

robocopy - en del af Win2K3 Resource Kit og gratis.
Det er et kommandolinie værktøj men nemt at bruge.

Fra : fix

Dato : 19-12-07 13:41

"KsNa" <KsNa@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> fungere og er også for besværligt, hvis man selv skal ind og opdatere, det
> skulle gerne køre automatisk, når de 2 PCer kan se hinanden eller ved

der er flere udmærkede forslag til det du søger.
Men at have en "synkroniseret mappe" er der ikke meget backup i, højst
sikkerhed for hurtig etablering i tilfælde af nedbrud.
Jeg kan anbefale, yderligere at lave en regulær periodisk backup på et
eksternt medie, eks. med Cobian.

finn

Fra : KsNa

Dato : 19-12-07 18:59

"fix" <fix@faxe.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sikkerhed for hurtig etablering i tilfælde af nedbrud.
> Jeg kan anbefale, yderligere at lave en regulær periodisk backup på et

Tak til alle som har kommet med gode forslag, og jo jeg tager også backup
på externe USB HDD (2stk. der skiftes mellem).

Synkroniseringen er til en ny PC som husets frue vil bruge når denne
her(Stationær) er optaget, hun skal jo kunne få adgang til sine opskrifter
m.m., og så skal det helst være ens begge steder.

God Jul til Newsnisserne.

Mvh
Kim

Fra : fix

Dato : 20-12-07 11:52

> [...]
> her(Stationær) er optaget, hun skal jo kunne få adgang til sine opskrifter
> m.m., og så skal det helst være ens begge steder.

Var det så ikke smartere bare at Share hendes mappe?
er hun på din maskine virker det som det plejer, er hun på sn egen er sharet
sat op som "mine dokumenter" !

finn

Fra : KsNa

Dato : 20-12-07 19:55

> Var det så ikke smartere bare at Share hendes mappe?
> er hun på din maskine virker det som det plejer, er hun på sn egen er
> sharet sat op som "mine dokumenter" !

Hvad så hvis hun tager den bærbar med sig, så mangler dokumenterne vel
eller?

Mvh
Kim

Fra : fix

Dato : 21-12-07 20:23

> Hvad så hvis hun tager den bærbar med sig, så mangler dokumenterne vel
> eller?
>
> Mvh
> Kim
Ja! (øv)
finn

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-12-07 12:04

"KsNa" <KsNa@invalid.invalid> skrev

> Hvad så hvis hun tager den bærbar med sig, så mangler dokumenterne vel
> eller?

Jo, på den måde gør de. Men der er jo mange måder at gøre det på.

Jeg har flere, som bruger ftp mapper hos mig. F.eks. har een to
privatmaskiner og een på sin arbejdsplads. Hun gemmer så alt i en i en mappe
på min ftp server, så hun helt automatisk har adgang til data på samtlige
sine maskiner. Samtidig laver derogså en backup, så data er ens både i
fjernmappen og lokalmapperne på alle tre maskiner.

Det kræver naturligvis netadgang og en ftp server, men det kan man jo få
mange steder.

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-07 10:52

Sæt en NAS-server op som fællesdrev (Dokumenter), og brug Synctoy fra MS til
at synkronisere begge maskiner med

Det virker perfekt her i huset

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-12-07 11:58

"KsNa" <KsNa@invalid.invalid>

> [...]
> fungere og er også for besværligt, hvis man selv skal ind og opdatere, det
> skulle gerne køre automatisk, når de 2 PCer kan se hinanden eller ved

www.2brightsparks.com

SynchBachup. Det er intet mindre end ganialt og så er det billigt. Sidste
licens gav jeg kr. 188,-

Det kan alt og er dødstabilt. Jeg har pt 17 klienter, som kører fjernbackup
på min server, og de bruger alle dette program på andet år nu, og der har
aldrig været et eneste problem endnu.

Det går selv i gang, når man lukker computeren og når det er færdigt slukker
det maskinen. Kan lave backup til alle former for medier inkl. FTP.

Claus