Lexcom 125 konnektors
Fra : NSP

Dato : 18-12-07 02:56

Hej

Jeg har problemer med at få Lexcom 125 connectorerne til at 'bide'
rigtig fast i kablet.

Kablet er et UTP Cat5e AWG24 (noname), så jeg skulle synes jeg har den
rigtige lederdiameter. Ikke desto mindre er der ikke hul igennem. Jeg
har forsøgsvis prøvet at montere connektoren på et færdigindkøbt 2m
belkin kabel med samme betegnelse (AWG24), og her bider skæreklemmerne
godt til uden problemer og der er straks forbindelse.

Jeg har prøvet manuelt at presse lederne ned, men uden held. Andre med
lignende erfaringer? Skal jeg virkelig ud at købe nye 100 m kabel og
denne gang Belkin eller andet? Det vil så være anden gang med nyindkøb
da jeg først forsøgte med AWG26 inden det gik op for mig at der er
forskellige lederdiametre for Cat5e. Men kan altså heller ikke regne
med alle AWG24?

Hints?

Fra : Arne Keller

Dato : 18-12-07 17:28

NSP skrev:
> Hej
>
> Jeg har problemer med at få Lexcom 125 connectorerne til at 'bide'
> rigtig fast i kablet.
>
> Kablet er et UTP Cat5e AWG24 (noname),

Køb altid komponenter fra samme producent, som er del af samme system,
det sikre at tingene fungerer sammen.

snip

> Hints?

Gå til din lokale elektriker og køb et af de internationale kvalitets
systemer i stedet, så får du færrest problemer.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-12-07 08:51

On 18 Dec., 10:55, NSP <nipeder...@gmail.com> wrote:
> [...]
> godt til uden problemer og der er straks forbindelse.
>
> Jeg har prøvet manuelt at presse lederne ned, men uden held. Andre med

Det lyder som om det er bløde ledninger der er i kablet kan det passe?
Klemmerne er kun lavet til stive ledere.