Tank drypper benzin (CB450S)
Fra : Asbjørn

Dato : 17-12-07 02:40

Min nyindkøbte Honda fra '86 er begyndt at dryppe benzin udfra hanen
både med tanken i ON, OFF, RES. I manualen bruges en metalklemme til
at holde benzinslangen til karburatorerne fast - manden jeg købte
motorcyklen af og Honda-mekanikeren smækkede bare gummislangen af og
på... Nu har jeg som nybegynder gjort det samme ved vinterrengøring af
MC (med fuld tank og en halv liter karburatorsprit - dette skulle
modvirke korrosion) - åbenbart så dårligt, at svinet står ganske
langsomt og drypper ude i garagen :)

Skal man altid bruge klembånd/klemme mellem tank og benzinslange eller
kan der været noget på svømmerne der kan være gået løst?

Mvh

Asbjørn

Honda CB450S '86

Fra : Rasmus og Ditte

Dato : 17-12-07 11:57

<Skal man altid bruge klembånd/klemme mellem tank og benzinslange eller
<kan der været noget på svømmerne der kan være gået løst?

Hvis den også drypper, når hanen står i Off,er det ikke det der er
problemet.
Så er det din benzinhane som er utæt.
Prøv at tage slangen af oppe på hanen mens den står i Off.
Hvis den stadig drypper,skal du have tømt tanken og have tjekket pakningen
til benzinhanen.
Ellers tjek enden af slangen.
Gamle benzinslanger har det med at revne,når de er blevet taget af og på
tilpas mange gange.
Hvis det er tilfældet kan du sikkert redde den,ved at klippe den sidste
centimeter af slangen og så montere den igen.
Men det er altid en god ide med et spændebånd..(-:
Mvh
Rasmus H Husky 610 nightriderstyle

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-07 12:26

"Rasmus og Ditte" <ditras@mail.dk> skrev i en meddelelse

> <Skal man altid bruge klembånd/klemme mellem tank og benzinslange eller
> <kan der været noget på svømmerne der kan være gået løst?
>
> Men det er altid en god ide med et spændebånd..(-:

Som godt kan være en plastik strips.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : John de Summer-Braso~

Dato : 17-12-07 13:32

"Asbjørn" <s973402@student.dtu.dk> skrev i en meddelelse
Min nyindkøbte Honda fra '86 er begyndt at dryppe

Vær opmærksom på, at studsen benzinhanen sidder på kan være utæt. Er denne
eller selve tanken utæt, har Plasting Padding et produkt som muligvis kan
bruges. 'Plastic-Padding Leak-Fix'.
John