MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Skift af computernavn
Fra : Carsten Nielsen

Dato : 18-12-07 01:11

Hej..

Jeg har købt en brugt, men næsten ny computer der kører Vista home premium.
Jeg har så været inde i Kontrolpanel - System og vedligeholdelse - System,
og ændre computernavnet til mit eget og det virker også fint, sådan i det
daglige - MEN når jeg installerer ny software kommer det gamle computernavn
af og til frem i de dialogbokse der popper op under installationen og det
forstår jeg ikke. Det ser ud til at navnet er skiftet og så alligevel
ikke...

Hvordan "overtager" jeg computeren 100%..??

Med venlig hilsen og glædelig jul
Carsten Nielsen

Fra : Max

Dato : 18-12-07 08:38

Hej Carsten

> Hvordan "overtager" jeg computeren 100%..??

Geninstallere den, så ved du også hvad den indeholder.

--
Mvh Max

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 18-12-07 08:56

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen

> Geninstallere den, så ved du også hvad den indeholder.
>
> --
> Mvh Max

Det vil jeg bare være grumme ked af, da jeg har ca. 10.000 billeder til at
ligge på den som jeg ikke har kopi af. Jeg har købt den af min kæreste som
hellere vil have bærbar, så jeg er 110% tryg ved den...

Med venlig hilsen
Carsten Nielsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-12-07 09:14

On Tue, 18 Dec 2007 08:55:50 +0100, "Carsten Nielsen"
<carsten77@mail.dk> wrote:

> [...]

Det er sgu nok at skyde over målet...

>Det vil jeg bare være grumme ked af, da jeg har ca. 10.000 billeder til at
>ligge på den som jeg ikke har kopi af. Jeg har købt den af min kæreste som
>hellere vil have bærbar, så jeg er 110% tryg ved den...

Ok, du har ændret computeren navn...

Det der nu driller dig er formentlig windows registrerings data der
fortsat ligger i registreringsdatabasen.

Hent Trial versionen af TuneUp Utilities 2007, start det op og hop ind
i TuneUp SystemControl hvor du finder Displayet 'System' med
fanebladet 'Generel'.

Du har nu mulighed for at ændre navn og company, både i 'Windows
Registration' og 'Windows Installer'. Og herefter er windows
installationen din, og din alene

TuneUp henter du her:

http://www.tune-up.com/

- - - -

Alternativet til Tuneup er at du selv roder lidt i
registreringsdatabasen med Regedit programmet. Søg på de relevante
tekst strenge.

Men pas på. Laver du ulykker i registreringsdatabasen kan det kræve en
gen-installation af windows...

<mlr>

Fra : Max

Dato : 18-12-07 09:23

Hej Carsten

> Det vil jeg bare være grumme ked af, da jeg har ca. 10.000 billeder
> til at ligge på den som jeg ikke har kopi af. Jeg har købt den af min

Ja, så har du jo langt større problemer end et andet navn der
popper op af og til.

--
Mvh Max

Fra : Akadut

Dato : 18-12-07 10:07

> Hej Carsten

> Ja, så har du jo langt større problemer end et andet navn der
> popper op af og til.
>
> --
> Mvh Max

'Computernavn', hvis det er det spørgeren mener, bruges *KUN* til netværk og
dukker ikke op i diverse rilfældeige sammenhænge.

Fra : Ole

Dato : 18-12-07 11:11

"Carsten Nielsen" <carsten77@mail.dk> skrev i meddelelsen

> "Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen

> Det vil jeg bare være grumme ked af, da jeg har ca. 10.000 billeder til at
> ligge på den som jeg ikke har kopi af.

Hvad er det nu man siger?

Rigtige mænd tager ikke backup - rigtige mænd græder!

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 18-12-07 14:01

Carsten Nielsen wrote:

> Det vil jeg bare være grumme ked af, da jeg har ca. 10.000 billeder
> til at ligge på den som jeg ikke har kopi af.
Så kan jeg da kun anbefale dig at købe en USBharddisk og lægge en
kopi af dine dyrebare billeder der over. Ellers få brændt en kopi ud på
DVD eller CD hurtigst muligt.

mvh
Henning