MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
windows xp home
Fra : reno

Dato : 17-12-07 15:04

Min nabo har fået det problem med at når han starter sin xp home dk op, så
kommer den til en opstart hvor der står at han kan starte den i fejlsikret ,
eller fejlsikret med netværk, eller fejlsikret m med kun komandoprompt eller
han kan starte den med sidste kendte opstilling hvor den kørte og endelig
kan han starte den normalt, nu har han prøvet alle muligheder, men kommer
kun til samme side, og han har ikke ændret på hardware eller software, håber
at i har en forklaring/løsning herpå.
På forhånd tak.

mvh. reno.

Fra : "Dadyw

Dato : 17-12-07 16:28

reno skrev:
> [...]
> muligheder, men kommer kun til samme side, og han har ikke ændret på
> hardware eller software, håber at i har en forklaring/løsning herpå.

Mit barnebarn har netop haft samme problem. Jeg fik det løst ved at
bruge recovery-Cd'en og vælge at reparere Windows via
genoprettelseskonsollen.
Jeg brugte herefter værktøjet: chkdsk c: /f /r, og det løste problemet,
da harddisken var blever vhecket og repareret. Det tog et par timer.
Andre programmer på Cd'en, der måske kan bruges er: Fixmbr, Fixboot og
Bootcfg /rebuild

Det fik i hvert tilfælde løst problemet på mit barnebarns bærbare Pc.

Hilsen
Leif

Fra : reno

Dato : 17-12-07 17:28

tusind tak for svaret, det var også min ide, men fjolset har smidt cd væk.
mvh reno

Fra : John T.

Dato : 18-12-07 19:08

> Andre programmer på Cd'en, der måske kan bruges er: Fixmbr, Fixboot og
> Bootcfg /rebuild
> Hilsen
> Leif
Hvad skriver man helt præcist i "Kør" boksen for ovenstående ?
John T.