MS Windows
briani 27239
Backup hvordan?
Fra : Nederbasse

Dato : 17-12-07 14:00

Hej

Jeg skal lave en backup løsning på en Visat pc med Office 2007,
Der skal laves backup til en USB disk eller memorystick og senere brændes på
en cd/dvd

Det er mails og dokumenter mm. der skal laves backup på og det skal vlre
nemt uden der skal laves en masse indstillinger hver gang.
Jeg har før lavet det med en bat fil der lavede en kopi af de forskellige
mapper og overskrev de gamle filer.
Jeg vil gerne der blev oprettet en mappe med datoen for backuppen som navn.

Nofen der ken der enm smart løsning?

Lars

Fra : Ole C

Dato : 17-12-07 16:31

Nederbasse skrev blandt andet:

> [...]
> forskellige mapper og overskrev de gamle filer.
> Jeg vil gerne der blev oprettet en mappe med datoen for backuppen som

Kig på Stones KopiKontrol:
http://www.stoneware.dk/kopikontrol/default.htm
Dansk - og oven i købet gratis

--
vh
Ole C

Fra : Ole

Dato : 18-12-07 11:19

"Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Kig på Stones KopiKontrol: http://www.stoneware.dk/kopikontrol/default.htm
> [...]

Kanon program, men virker det på vista? Og i så fald, hvad for indstillinger
skal der til.

Har hidtil brugt det med stor succes på en xp-maskine, men har nu fået en ny
maskine med vista, og der kan jeg ikke få stones til at funge.

Jeg har nu i stedet installeret Cobian, og det er også OK omend det var
noget bikset at få lov af Vista. Jeg skulle hele tiden slå
brugerkontokontrol fra og til, men nu skulle det fungere.

Men kan jeg få Stones til at virke på Vista, og hvordan?

Ole

Fra : Ole C

Dato : 18-12-07 12:18

Ole skrev blandt andet:

> Kanon program, men virker det på vista? Og i så fald, hvad for
> indstillinger skal der til.

Beklager, men jeg har ingen erfaring med Vista.
Er glimrende tilfreds med XP

--
vh
Ole C

Fra : Ole

Dato : 18-12-07 12:37

> Beklager, men jeg har ingen erfaring med Vista.
> Er glimrende tilfreds med XP
>
> --
> vh
> Ole C

Hmmm - er som sagt ny i Vista, men som så meget andet vinder det ved nærmere
bekendtskab, men den første dag var godt nok en nedern.

Nu er der gået et par uger og nu synes jeg det er et helt fint styresystem.

Og slippe for Vista kan man jo nok ikke på den lange bane og når vi så alle
har fået grundigt kendskab til det og fået skiftet alt vores hardware og
software ud, kommer der noget nyt......

Fra : Rado

Dato : 18-12-07 19:23

On Tue, 18 Dec 2007 11:18:47 +0100, "Ole" <fake@fake.fake> wrote:

>Har hidtil brugt det med stor succes på en xp-maskine, men har nu fået en ny
>maskine med vista, og der kan jeg ikke få stones til at funge.

Ellers er der et par gode Vista kompatible alternativer her (dog ikke
gratis):

http://centered.com
http://www.2brightsparks.com/syncback/sbse-features.html

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Fra : Rainman

Dato : 18-12-07 20:10

Rado wrote:

> Ellers er der et par gode Vista kompatible alternativer her (dog ikke
> gratis):
>
> http://centered.com
> http://www.2brightsparks.com/syncback/sbse-features.html

Prøv Cobian Backup Black Moon. Ved ikke om det fungerer på Vista, men
det er bedre - synes jeg - end syncbackse.

Fra : Ole

Dato : 18-12-07 22:23

"Rainman" <rainman@rainman.dk> skrev i meddelelsen

> Prøv Cobian Backup Black Moon. Ved ikke om det fungerer på Vista, men det
> er bedre - synes jeg - end syncbackse.

virker på vista, men skal slå brugerkontosikkerhed fra ved installation og
ved oprettelse af lister - er dertil lidt kryptisk at bikse kriterier sammen
på, da der er mange muligheder.

men ellers virker den OK

Fra : Rado

Dato : 19-12-07 00:33

On Tue, 18 Dec 2007 22:22:36 +0100, "Ole" <fake@fake.fake> wrote:

>virker på vista, men skal slå brugerkontosikkerhed fra ved installation og
>ved oprettelse af lister - er dertil lidt kryptisk at bikse kriterier sammen
>på, da der er mange muligheder.

Her er Second Copy meget let og intuitiv at konfigurere, på grund af
den indbyggede wizard.