MS Windows
briani 27239
Kæmpeproblem XP Prof.
Fra : marberg

Dato : 17-12-07 11:48

Har netop kørt HP's recovery og maskinen skal til at genstarte, så
dukker der en meddelse op som siger:
INF file txtsetup.sif is corrupt or missing, status 14.
Setup cannot continue.

Hvordan kan jeg komme videre?

Venlig hilsen
marberg

Fra : Jama

Dato : 17-12-07 12:32

"marberg" <marberg@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der en meddelse op som siger:
> INF file txtsetup.sif is corrupt or missing, status 14.

Hvis du kan, så formatere alt og install. igen, Har du en rigtig CD vil det
nok være det lettelse.
En Recovery cd installere allt, hvd HP har smidt på den, f.eks forskellige
utillities, så en alm.XP CD er det bedste.
Mvh.Jama

Fra : marberg

Dato : 17-12-07 12:55

> Hvis du kan, så formatere alt og install. igen, Har du en rigtig CD vil det
> nok være det lettelse.

Det har jeg ikke idet det hele er præinstalleret!!

En Recovery cd installere allt, hvd HP har smidt på den, f.eks forskellige
> utillities, så en alm.XP CD er det bedste.

Har prøvet at køre recovery op til flere gange og formateret men hver
gang den genstarter får jeg den omtalte fejl?

marberg

Fra : kep

Dato : 17-12-07 13:28

> [...]
>
> Har prøvet at køre recovery op til flere gange og formateret men hver gang
> den genstarter får jeg den omtalte fejl?

Hej
Hvis du vil prøve med en almindelig CD, kan du selv
lave en, ud fra din recovery CD.
http://www.hcma.dk/tips121to130.htm#no124

kep

Fra : marberg

Dato : 17-12-07 12:56

Fra : marberg

Dato : 17-12-07 12:56

Fra : marberg

Dato : 17-12-07 12:57

Fra : Ole Christiansen

Dato : 17-12-07 12:43

> [...]
> der en meddelse op som siger:
> INF file txtsetup.sif is corrupt or missing, status 14.

Google giver mange svar. Start der.

http://www.google.com/search?q=INF+file+txtsetup.sif+is+corrupt+or+missing%2C+status+14&rls=com.microsoft:da:IE-SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7&rlz=1I7GGLJ

Fra : Ole C

Dato : 17-12-07 13:40

marberg skrev blandt andet:

> [...]
> dukker der en meddelse op som siger:
> INF file txtsetup.sif is corrupt or missing, status 14.

Er der tale om en recovery-CD?
Den kunne jo være defekt (- blevet ridset etc.), for meddelelsen
fortæller jo netop at setup bliver afbrudt på grund af en beskadiget
eller manglende fil.
Hvis du kender nogen der har en CD med XP Pro i OEM-udgave (altså ikke
en recovery-disk), så kan du installere fra den - og bruge den nøgle,
der står på din maskine.

--
vh
Ole C

Fra : marberg

Dato : 17-12-07 14:43

Ole C skrev:

> Er der tale om en recovery-CD?
Ja det tror det har været defekt, det er en jeg selv har lavet i sin tid
da je købte maskinen. Det er første gang jeg har haft brug for det!
> [...]
> Hvis du kender nogen der har en CD med XP Pro i OEM-udgave (altså ikke
> en recovery-disk), så kan du installere fra den - og bruge den nøgle,

Jeg har en der hører til en ikke bærbar, og det mener du jeg kan bruge?

Marberg

Fra : Ole C

Dato : 17-12-07 16:26

marberg skrev blandt andet:

> Jeg har en der hører til en ikke bærbar, og det mener du jeg kan
> bruge?

Det kommer lidt an på.
Hvis du vil bruge det nummer (key) der står på computeren, skal det være
helt den samme udgave af Windows XP. I dit tilfælde er det åbenbart
Pro-udgaven - og da systemet er lagt ind af producenten, er det givetvis
en såkaldt OEM-version. (Original Equipment Manufacturer).
Men i øvrigt er computeren ligeglad - og der er ikke forskel på
CD-Rom'er til bærbare og stationære.
Så hvis du har en CD-Rom med Windows XP - og en key til den - så er det
bare at komme i gang.
Du vil så også slippe for en masse programmer som HP synes skal være på
din computer, men som du ikke nødvendigvis har brug for.
Vær lige opmærksom på, at hvis det er en ældre CD-Rom, er det nok en
tidlig udgave af XP - og dermed ekstrem sårbar, så forbered computeren
grundigt inden du går på nettet. Hent SP2 for eksempel her:
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/ -
og læg den evt. på en USB-stick, så du kan installere den inden du går
på nettet og henter resten på Windows Update.
Et antivirusprogram vil også være godt at få installeret på forhånd -
eventuelt et af de gratis: Avast eller AVG.

--
vh
Ole C

Fra : marberg

Dato : 17-12-07 17:54

Ole C skrev:

> [...]
> CD-Rom'er til bærbare og stationære.
> Så hvis du har en CD-Rom med Windows XP - og en key til den - så er det

Ja jeg har XP prof. cd og servicepack 2 fra en anden HP compaq dc7100
Nu har jeg prøvet flere gange men når jeg smækker den i læser den en
masse filer ind, men når den skal til at installere XP så siger den at
harddisken ikke er til stede og tryk på F3 for at afslutte.

Prøvede så at køre Recovery efterfølgende men uden at det gjorde nogen
forskel.

Jeg har selvfølgelig key til begge maskiner,men det var ikke aktuelt

marberg

Fra : Ole C

Dato : 17-12-07 20:31

marberg skrev blandt andet:

> Ja jeg har XP prof. cd og servicepack 2 fra en anden HP compaq dc7100

Det burde umiddelbart kunne fungere, da der sandsynligvis også i det
tilfælde er tale om en OEM-udgave.

> Nu har jeg prøvet flere gange men når jeg smækker den i læser den en
> masse filer ind, men når den skal til at installere XP så siger den at
> harddisken ikke er til stede og tryk på F3 for at afslutte.

Så er du rendt ind i det irriterende problem, som så mange andre: Det er
fordi installationsprogrammet mangler en driver til din harddisk.
Faktisk gav installationsprogrammet dig mulighed for at indlæse den ved
et tryk på F6, men det er så tosset, at XP kræver at driveren kommer fra
et floppy-drev - enten et i maskinen eller et løst USB floppy-drev.
Har du sådan et drev?
Ellers er problemet lidt "langhåret" at løse. Det kan gøres ved at
fabrikere en ny installations-CD med driverne på - eller måske med en
ændring af indstillingerne i BIOS.
Det sidste kræver at du skriver noget mere udførligt om hvilken
HP-maskine vi egentlig taler om......

--
vh
Ole C

Fra : marberg

Dato : 18-12-07 09:36

Ole C skrev:

> Det burde umiddelbart kunne fungere, da der sandsynligvis også i det
> tilfælde er tale om en OEM-udgave.
Ja det er en OEM udgave, men der følger der trods alt en cd, med instal.
af XP

> [...]
> et tryk på F6, men det er så tosset, at XP kræver at driveren kommer fra
> et floppy-drev - enten et i maskinen eller et løst USB floppy-drev.
Jeg så godt nok en linie hvor man kunne trykke på F 6 men jeg heftede
mig ikke ved det, og jeg vidste helt ærligt ikke hvad det betød hvis jeg
trykkede.
> Ellers er problemet lidt "langhåret" at løse. Det kan gøres ved at
> fabrikere en ny installations-CD med driverne på - eller måske med en
> ændring af indstillingerne i BIOS.?
Jeg har været inde i BIOS for at kikke men har ikke turde ændre noget!!

> Det sidste kræver at du skriver noget mere udførligt om hvilken
> HP-maskine vi egentlig taler om......
Vi taler om en HP Compaq nx 7400 der kun er lidt over 1 år gammel
der er masser af USB indgange og jeg har USB memory flashdrive i 4 gb.
Har også prøvet at flytte data fra de 2 recovery cd,er jeg har til USB
nøglen men maskinen vil kun læse CD!!

Håber du kan hjælpe, ellers må jeg jo sende maskinen til doktoren!

marberg

Fra : Ole C

Dato : 18-12-07 11:19

> Jeg har været inde i BIOS for at kikke men har ikke turde ændre
> noget!!

Har søgt tilbage i gruppen - og fandt frem til en anden med en
HP-computer, som løste problemet med en ændring af indstillingerne i
BIOS, hvor der kunne vælges mellem SATA og IDE.
Prøv det - og notér evt. din ændring ned, så du ikke behøver at være
bange for at gøre noget galt.
Og lad os så høre om du får gang i installationen!

--
vh
Ole C

Fra : marberg

Dato : 18-12-07 16:38

Ole C skrev:

> Og lad os så høre om du får gang i installationen!

Hej Ole

Nej jeg har ikke fået gang i den, og jeg tror det ligger udefor min
kompetance.
Jeg må finde en der har mere begreb på de ædlere dele.?

Men tak for dine indlæg.

marberg

Fra : Ole C

Dato : 18-12-07 16:53

marberg skrev blandt andet:

> Nej jeg har ikke fået gang i den, og jeg tror det ligger udefor min
> kompetance.
> Jeg må finde en der har mere begreb på de ædlere dele.?

Ok - men måske du kan finde en, hvor du kan få lov til at kigge over
skulderen til næste gang?

> Men tak for dine indlæg.

Selv tak. Ærgerligt at de ikke løste dine problemer.

--
vh
Ole C