AspSmartUpload slette m.m. ?
Fra : Ukendt

Dato : 18-12-07 13:55

Hej,

Jeg arbejder på en fil upload database, efter hjælp af Tonni her i gruppen
kan brugere uploade og gemme filer med AspSmartUpload, og fra en database
hente beskrivelse og fil navn og sti når filerne skal downloades.
Mine filer er gemt bag wwwRoot i mappen /files/fileDB/ og asp siderne i
/www/ma/fileDB/ se http://www.smeds.dk/test/wwwroot.jpg .

Kan nogen i gruppen svare på nedenstående spørgsmål:

1. Hvordan udfører jeg en kontrol af extention, filstørrelse m.m., på den
fil der vælges i http://www.smeds.dk/test/form.txt før uplod i
http://www.smeds.dk/test/upload.txt påbegyndes ?

2. Hvordan sletter eller omdøber jeg en fil bag wwRoot (At omdøbe filen til
SletMig.txt vil være OK) ? De forslag jeg har fundet som f.eks.
http://www.w3schools.com/asp/met_deletefile.asp kan ikke slette bag wwwRoot.

3. Hvordan får jeg brugervenlige fejlmeddelelser i
http://www.smeds.dk/test/upload.txt hvis upload fejler ?

På forhånd tak og God Jul
Henning

Fra : Jørn Andersen

Dato : 19-12-07 06:03

On Tue, 18 Dec 2007 13:54:33 +0100, "Henning Smed" <henning snabela
smeds dot dk> wrote:

>Mine filer er gemt bag wwwRoot i mappen /files/fileDB/ og asp siderne i
>/www/ma/fileDB/ se http://www.smeds.dk/test/wwwroot.jpg .
<snip>

>2. Hvordan sletter eller omdøber jeg en fil bag wwRoot (At omdøbe filen til
>SletMig.txt vil være OK) ? De forslag jeg har fundet som f.eks.
>http://www.w3schools.com/asp/met_deletefile.asp kan ikke slette bag wwwRoot.

Det burde man normalt nok kunne (jeg kan i hvertfald på Wannafind).
Hvilken fejlmeddelelse får du?

Hvis din fil hedder "minfil.jpg", så:
<%
strFileName = Server.Mappath("../../../files/fileDB/minfil.jpg")

Set objFs = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

If objFs.FileExists(strFileName) Then
objFs.DeleteFile(strFileName)
   Response.Write "Fil fundet og slettet<br>" & vbcrlf
Else
   Response.Write "Fil ikke fundet.<br>" & vbcrlf
End If

Set objFs = Nothing
%>

Hvis du ikke kan slette, kan det måske have noget med tilladelser at
gøre, og så kan du formentlig heller ikke omdøbe, uploade etc.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-07 06:42

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Hvis du ikke kan slette, kan det måske have noget med tilladelser at
> gøre, og så kan du formentlig heller ikke omdøbe, uploade etc.

Hej Jørn,

Dit script fungerer, nu kan jeg slette filer. Mange tak for hjælpen!

God jul
Henning